• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket-scam - [email protected]

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en annons ute på Blocket nu och fick idag ett erbjudande om ett byte mot en Rolex 116710. Klockan i fråga saknar box och certifikat så jag frågade om vi i så fall kunde göra upp en affär hos en Rolex AD för att säkerställa äktheten. Efter det så har det varit helt tyst.

Så jag googlade på mailadress och fick upp att den förekommer på ett forum för kopior av klockor. Det lustiga är att personen i fråga har blivit blåst på en dålig kopia. Skit ska skit ha.

IMG_1806.PNG



Vill bara varna för denna person som använder sig av mailadressen [email protected]
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ändå FANTASTISKT kul med någon som blåser folk som köper kopior :)
Går det överhuvudtaget att driva en sådan sak rättsligt? "Jag betalade för en fin fake och fick en ful. Jag ska anmäla dig din djävel"?

Tveksamt och dessutom för lite stålar för att någon ska orka engagera sig i det.
 

Glusch

Cartier
Alltid trevligt att varningar utdelas på forumet om internets skumma filurer.

Och känns väldigt mycket som karma att han fick en bättre fejk än han ville ha (om man nu tror på karma dvs).
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Haha det är ju helt fantastiskt roligt att denna "ärliga" personen blivit blåst:D

ffåga om han vill byta så kanske jabla kan skrapa upp någon repig jävel som fått sig en omgång av Förgöraren:D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Exakt. Medvållande. T o m i ishockey är det svårt att få till misshandelsdom. Eller enklare - den som ger sig in i leken...osv.
 
Topp