• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket tips!

Brogren

Cartier
Jag har varit där. Gubben som driver stället har för bra koll för att släppa något som är värdefullt för så lite pengar men han hjälpte gärna till med ett reservdelsverk till mig. Men det är lockannons för att komma in och titta på hans andra, dyrare klockor. Klockorna som ligger i lådorna är inte värda många kronor utöver det man betalar.
 

Sjobedan

Rolex
Smart om ni frågar mig. Ett förhållandevis enkelt sätt att dra in kunder till butiken.

Han blir kvitt sina billigare klockor (som enligt Brogren är korrekt prissatta) och får samtidigt möjligheten att visa upp resten av sitt sortiment!

Det är svårt att konkurrera mot blocket och Tradera, därför måste många använda sig av lockpriser eller billiga produkter som drar in kunderna.
 

Brogren

Cartier
De flesta använder sig av olika sätt att hitta nya kunder och målgrupper, detta är ingen skillnad. Särskilt fult vet jag inte om det är men visst är det ett trick.
Medeltrevlig gubbe i övrigt. De andra klockorna var fina men dyra. Och någon fejk-Rolex som jag påpekade men den ville han inte ta bort ur sortimentet ändå.
 
Topp