• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketförsäljning?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse :)

Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.

Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret :)

Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.

Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :

Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?

Hälsningar
Elfrid

Har fått massvis med sådana bluffsvar... Bara att ignorera
 
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse :)

Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.

Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret :)

Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.

Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :

Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?

Hälsningar
Elfrid

Vad är problemet? Ge honom kontouppgifter och ta till en rejäl summa för frakten ner till Italien. När pengarna är på kontot, skicka varan.:)
 

Mankebank

Cartier
Kan man inte bluffa bluffaren?
Knappast. Du läste väl beskrivningen av upplägget ovan? Bluffaren kommer aldrig att skicka något annat än epost.

Som flera har skrivit, annonssvar som är automatöversatta, på fel språk, med krångliga upplägg, med köp av saker som redan finns tillgängliga i landet där köparen eller mottagaren påstås befinna sig, som inte nämner det du säljer vid namn eller som ägnar huvuddelen av svaret åt att förklara upplägget för betalningen kan du kasta.
 

mouqvist

Rolex
Misstänker följande: du ger honom dina bankuppgifter (BIC/IBAN), viljet är än så länge safe. MEN han kommer sedan skicka mail till dig där det står att hans bank måste ha kollinumret för att pengarna ska överföras.
Troligen får du ett till mail sedan där det står att du MÅSTE skicka klockan då hans bank har tagit pengarna och han kan inte få tillbaka dessa utan måste ha kollinumret från dig.
Du får säkert höra att han är ärlig och det handlar om mycket pengar för hans del, varför det är viktigt att du följer hänvisningarna...
Någon från Nigeria tror jag försökte blåsa mig på det sättet, skickade kollinumner KISSMYASS eller liknande, hörde inte ett ord efter det!
 

Husse

Patek
Har råkat ut för detta bakvägen!
Naturligtvis FINNS det en Elfrid Björnfot, kollade på hitta.se! Denna person kommer nu att hamna i en liknande situation som mig!
Just denna människa bor i norra Sverige, populärt är även att låna en gotlännings namn. Sedan skapas det falska mejladressen på gmail! Dessa är helt omöjliga att avsluta!!
I mitt fall var det åtta personer som påstod att de hade köpt dator och en kamera av mig, som jag aldrig ägt!
Kul när man står och jobbar och telefonen ringer och nån frågar om kameran de köpt och betalat är skickad...
Detta är otäcka individer utan skam i kroppen som kan förorsaka mycket elände! Jag hade tur, de ekonomiskt drabbade var vettigt folk som förstod att jag också var drabbad!
Detta blev lite OT.
Ska vi skapa en "Blåsningstråd" i Lifestyle för att upplysa och varna varandra?
 

rogart-63

Patek
Har råkat ut för detta bakvägen!
Naturligtvis FINNS det en Elfrid Björnfot, kollade på hitta.se! Denna person kommer nu att hamna i en liknande situation som mig!
Just denna människa bor i norra Sverige, populärt är även att låna en gotlännings namn. Sedan skapas det falska mejladressen på gmail! Dessa är helt omöjliga att avsluta!!
I mitt fall var det åtta personer som påstod att de hade köpt dator och en kamera av mig, som jag aldrig ägt!
Kul när man står och jobbar och telefonen ringer och nån frågar om kameran de köpt och betalat är skickad...
Detta är otäcka individer utan skam i kroppen som kan förorsaka mycket elände! Jag hade tur, de ekonomiskt drabbade var vettigt folk som förstod att jag också var drabbad!
Detta blev lite OT.
Ska vi skapa en "Blåsningstråd" i Lifestyle för att upplysa och varna varandra?
Kollade faktiskt upp det oxå :) Ingen dum ide med blåsningstråden?
Erbjöd mig att skicka klockan for free om jag fick hans adress. Men har inte hört nåt.
Det var en chansning detta med blocket? Inte så förtjust i det annars? Men tänkte jag skulle testa hur det är att sälja där?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag provade att ringa Björnfot, och se där en kvinna svarade.
-Hallå! Är det Postkåden kan du dra åt helvittis,
-Nej, nej, jag ringer från KS-investigations och undrar om Elfrid är hemma?
- Nej du han han är på kryssning i Österike.
Jag la helt enkelt på utan att säga Tack å Hej, halvt i chock men helt förvissad om att det mest otroliga kan vara sant.
:)
 
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse :)

Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.

Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret :)

Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.

Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :

Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?

Hälsningar
Elfrid

Nej det där låter skumt, sälj här på forumet istället. Jag kanske är sugen, vad är det för objekt? Jag har nämligen en faster i Burkina Faso som jag måste köpa en namnsdagspresent till men nu när jag och alla jag känner är på pingis-läger i Mongoliet så vore det perfekt om du kunde hjälpa mig och skicka objektet till henne. Självklart så står jag för alla omkostnader och så lägger jag på en slant på objektets pris som tack för hjälpen. Deal?

Mvh
/Styrbjörn Harpaltstass Forsberg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag provade att ringa Björnfot, och se där en kvinna svarade.
-Hallå! Är det Postkåden kan du dra åt helvittis,
-Nej, nej, jag ringer från KS-investigations och undrar om Elfrid är hemma?
- Nej du han han är på kryssning i Österike.
Jag la helt enkelt på utan att säga Tack å Hej, halvt i chock men helt förvissad om att det mest otroliga kan vara sant.
:)
Kryssning i Österrike? :D
 
Topp