• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bloggar på KING

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tjena.

Jag läser en del bloggar. En som jag tycker är riktigt bra, en snubbe som har bra med koll på det mesta, i synnerhet klockor och skor, är Andreas Weinås.

Något som är synd att han har kollegor som skämmer ut sig totalt:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/mart ... eadWrite=1

Kan någon förklara för mig varför i hela friden han inte frågar Andreas som har stenkoll på detta och alltså skulle säga typ: vad i helvete håller du på med? Köp något riktigt och släng inte dina 3000 i sjön..?

Bara en fundering såhär på kvällskvisten.
 

Ricrob

Patek
Var ju bara tvungen att fylla på... Svagt att sälja sig så billigt när man ändå syns på en "respekterad" hylla..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är uppenbar reklam, så klart. Trodde folket på King fick schysst med lön, så att de slapp pusha ploj/skitgrejer.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Singular kanske skulle ha något att invända mot detta inköp?
King har ju trots allt en klockblogg, som för övrigt är bra tycker jag.

Skumt. Uppenbar reklam är det ju i alla fall.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Singular kanske skulle ha något att invända mot detta inköp?
King har ju trots allt en klockblogg, som för övrigt är bra tycker jag.

Skumt. Uppenbar reklam är det ju i alla fall.
Klockbloggen är riktigt bra. Konkreta tips till undrande. Ofta tips om att köpa gammalt istället för nytt - vilket är en sympatisk attityd.
 

Wi

NLA
2-Faktor
pinsamt..Vill inte se sånt skit i närheten av KING..Vore kul att höra vad Andreas och Singular har att säga om detta? Ni som ändå hänger här..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Till grabbens försvar så har faktiskt klockan kostat 6199:-

Månne ett kap han gjort?

:mrgreen:

Andreas Weinås driver också en riktigt riktigt bra blogg på KING (förutom Klockbloggen, som ja glömde nämna). Men synd som sagt att han skämmer ut både Andreas och Klockbloggen på det där sättet.


Fan jag hittar inte tråden om Theorema här? Den var uppe för kanske två veckor sen. Riktigt underhållande faktiskt!
 

Ricrob

Patek
JakobZ skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Till grabbens försvar så har faktiskt klockan kostat 6199:-

Månne ett kap han gjort?

:mrgreen:

Andreas Weinås driver också en riktigt riktigt bra blogg på KING (förutom Klockbloggen, som ja glömde nämna). Men synd som sagt att han skämmer ut både Andreas och Klockbloggen på det där sättet.


Fan jag hittar inte tråden om Theorema här? Den var uppe för kanske två veckor sen. Riktigt underhållande faktiskt!

Du vet att det finns ett sökfält lite snett upp till vänster va? ;) http://klocksnack.se.preview.binero.se/ ... t=Theorema
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
JakobZ skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Till grabbens försvar så har faktiskt klockan kostat 6199:-

Månne ett kap han gjort?

:mrgreen:

Andreas Weinås driver också en riktigt riktigt bra blogg på KING (förutom Klockbloggen, som ja glömde nämna). Men synd som sagt att han skämmer ut både Andreas och Klockbloggen på det där sättet.


Fan jag hittar inte tråden om Theorema här? Den var uppe för kanske två veckor sen. Riktigt underhållande faktiskt!

viewtopic.php?f=2&t=1227&hilit=theorema

EDIT: Gaah, Ricrob sekunden snabbare.
 

Andrew

Cartier
Är ni verkligen förvånade?

Ja, visst det händer att jag tittar in på klockbloggen men i övrigt lämnar tidningen King mycket att önska. Samtidigt kanske det är jag som har för höga krav på tidningens redaktionella material. Bara det att någon en gång tyckte att namnet King var ett bra namn på en tidning får mig att vända mig åt ett annat håll framför tidningshyllan.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Andrew skrev:
Är ni verkligen förvånade?

Ja, visst det händer att jag tittar in på klockbloggen men i övrigt lämnar tidningen King mycket att önska. Samtidigt kanske det är jag som har för höga krav på tidningens redaktionella material. Bara det att någon en gång tyckte att namnet King var ett bra namn på en tidning får mig att vända mig åt ett annat håll framför tidningshyllan.

PLUS EN på den. Inget ont om Singular. Han är både påläst, ambitiös och verkar drivas av en genuin passion till klockor. Resten av King är dock oftast riktig smörja. Nu kanske jag som 45-åring inte tillhör Kings främsta målgrupp, men även 20-åringar borde ha vissa krav på det redaktionella innehållet.

Trevlig onsdag
JoberMan
 

David

Bödeln
För det första, Niklas Natt och Dag är fantastisk, den som inte uppskattar hans blogg på King är särbegåvad åt det mindre önskvärda hållet.

För det andra går Café tvärbort om de inte slutat med pinsamma Playboy-[stryk]nittiondelar[/stryk]mittuppslag.

EDIT: MITTUPPSLAG!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
David skrev:
För det första, Niklas Natt och Dag är fantastisk, den som inte uppskattar hans blogg på King är särbegåvad åt det mindre önskvärda hållet.

För det andra går Café tvärbort om de inte slutat med pinsamma Playboy-nittiondelar.

Håller absolut med!

Jag prenumererar själv på KING så har inget mot andra på tidningen. Men detta är ju patetiskt, något annat kan du ju knappast påstå väl? :?
 

aleksi

Omega
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
aleksi skrev:
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
aleksi skrev:
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.
+1 på den. Med tyngd.
 

F-L-P

Panerai
JakobZ skrev:
aleksi skrev:
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.

+1. taskig attityd.

Och många här rekommenderar dr watch, även om det är ganska omdebatterat.
(Och många här har stora fotomodellsdrömmar. kolla bara "foto kopia tråden", men tror bara att det är K-S som är pro)
 

David

Bödeln
David skrev:
För det andra går Café tvärbort om de inte slutat med pinsamma Playboy-nittiondelar.

Förbannade stavhjälp, "mittuppslag", inte "nittiondelar".

JakobZ skrev:
Men detta är ju patetiskt, något annat kan du ju knappast påstå väl? :?

Har inte påstått något annat, och hann inte se inlägget, så jag kan tyvärr inte kommentera.

Och till Kings försvar:
http://www.kingmagazine.se/bloggar/kloc ... a-fraga-23
 

Ministern

Founder
2-Faktor
F-L-P skrev:
JakobZ skrev:
aleksi skrev:
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.

+1. taskig attityd.

Och många här rekommenderar dr watch, även om det är ganska omdebatterat.
(Och många här har stora fotomodellsdrömmar. kolla bara "foto kopia tråden", men tror bara att det är K-S som är pro)


Vet vi att han är PRO? Han kanske bara hittat på allt :D
 
daviden skrev:
JakobZ skrev:
aleksi skrev:
King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)


Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.
+1 på den. Med tyngd.

+2 Passar inte på KS!
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
F-L-P skrev:
+1. taskig attityd.

Och många här rekommenderar dr watch, även om det är ganska omdebatterat.
(Och många här har stora fotomodellsdrömmar. kolla bara "foto kopia tråden", men tror bara att det är K-S som är pro)


Vet vi att han är PRO? Han kanske bara hittat på allt :D

Nej Spence, du är med i PRO och K-S är (eller hittar på att han är) pro som i proffessional! :lol:
 
Topp