Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bloggar på KING

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 13 november 2012.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Tjena.

Jag läser en del bloggar. En som jag tycker är riktigt bra, en snubbe som har bra med koll på det mesta, i synnerhet klockor och skor, är Andreas Weinås.

Något som är synd att han har kollegor som skämmer ut sig totalt:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/mart ... eadWrite=1

Kan någon förklara för mig varför i hela friden han inte frågar Andreas som har stenkoll på detta och alltså skulle säga typ: vad i helvete håller du på med? Köp något riktigt och släng inte dina 3000 i sjön..?

Bara en fundering såhär på kvällskvisten.

2. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Hahah :D

Mike Postat: 2012-11-07 10:10

Varför köper du ingen riktig klocka istället? Miljöförstörare.

3. Ricrob

Ricrob Friherre

Var ju bara tvungen att fylla på... Svagt att sälja sig så billigt när man ändå syns på en "respekterad" hylla..

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Där dog Kings mode/stil bloggar :D

5. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vad Ricrob sa...

6. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Det är uppenbar reklam, så klart. Trodde folket på King fick schysst med lön, så att de slapp pusha ploj/skitgrejer.

7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Singular kanske skulle ha något att invända mot detta inköp?
    King har ju trots allt en klockblogg, som för övrigt är bra tycker jag.

Skumt. Uppenbar reklam är det ju i alla fall.

8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Klockbloggen är riktigt bra. Konkreta tips till undrande. Ofta tips om att köpa gammalt istället för nytt - vilket är en sympatisk attityd.

9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    pinsamt..Vill inte se sånt skit i närheten av KING..Vore kul att höra vad Andreas och Singular har att säga om detta? Ni som ändå hänger här..

10. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Till grabbens försvar så har faktiskt klockan kostat 6199:-

Månne ett kap han gjort?

11. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

:mrgreen:

Andreas Weinås driver också en riktigt riktigt bra blogg på KING (förutom Klockbloggen, som ja glömde nämna). Men synd som sagt att han skämmer ut både Andreas och Klockbloggen på det där sättet.

Fan jag hittar inte tråden om Theorema här? Den var uppe för kanske två veckor sen. Riktigt underhållande faktiskt!

12. Ricrob

Ricrob Friherre

Du vet att det finns ett sökfält lite snett upp till vänster va? ;) http://klocksnack.se.preview.binero.se/ ... t=Theorema

13. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    viewtopic.php?f=2&t=1227&hilit=theorema

EDIT: Gaah, Ricrob sekunden snabbare.

14. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Är ni verkligen förvånade?

Ja, visst det händer att jag tittar in på klockbloggen men i övrigt lämnar tidningen King mycket att önska. Samtidigt kanske det är jag som har för höga krav på tidningens redaktionella material. Bara det att någon en gång tyckte att namnet King var ett bra namn på en tidning får mig att vända mig åt ett annat håll framför tidningshyllan.

15. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    PLUS EN på den. Inget ont om Singular. Han är både påläst, ambitiös och verkar drivas av en genuin passion till klockor. Resten av King är dock oftast riktig smörja. Nu kanske jag som 45-åring inte tillhör Kings främsta målgrupp, men även 20-åringar borde ha vissa krav på det redaktionella innehållet.

Trevlig onsdag
    JoberMan

16. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Håller med, jag gillar dock Café det är en mer underhållande tidning.

17. Rber

Rber Biskop

Bortplockad? Jag hann inte kolla!

18. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Haha! Han har ju faktiskt tagit bort inlägget! Hahaha!

Till er som inte hann läsa. En ung kille som bloggar på KING hade "köpt" en Theorema, och med den underliggade diskussionen här: http://klocksnack.se.preview.binero.se/ ... t=Theorema

Så är det bara att skratta åt honom att han slängt pengar i sjön.

19. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Café är att föredra framför KING men personligen så vill jag slå ett slag för Brittiska GQ nu när vi ändå har en underdiskussion om herr tidningar :D

20. David

David Bödeln

För det första, Niklas Natt och Dag är fantastisk, den som inte uppskattar hans blogg på King är särbegåvad åt det mindre önskvärda hållet.

För det andra går Café tvärbort om de inte slutat med pinsamma Playboy-[stryk]nittiondelar[/stryk]mittuppslag.

EDIT: MITTUPPSLAG!

21. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Håller absolut med!

Jag prenumererar själv på KING så har inget mot andra på tidningen. Men detta är ju patetiskt, något annat kan du ju knappast påstå väl? :?

22. aleksi

aleksi Bonde

King är inte mycket innehåll för pengarna. Närmast likt ett simpelt reklamblad. Cafe har mer innehåll och mer för pengarna anser jag, dock rekommenderade de dr watch häromnumret. ;)

Senaste numret har king en artikel om hur man blir fotomodell. vilka jävla fags. Nej maken till tomt innehåll får man leta efter. Kings bloggar är bättre faktiskt!

23. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Lägg ner attityden. Här är man välkommen oavsett man är homosexuell eller inte.

24. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    +1 på den. Med tyngd.

25. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    +1. taskig attityd.

Och många här rekommenderar dr watch, även om det är ganska omdebatterat.
    (Och många här har stora fotomodellsdrömmar. kolla bara "foto kopia tråden", men tror bara att det är K-S som är pro)

26. David

David Bödeln

Förbannade stavhjälp, "mittuppslag", inte "nittiondelar".

Har inte påstått något annat, och hann inte se inlägget, så jag kan tyvärr inte kommentera.

Och till Kings försvar:
    http://www.kingmagazine.se/bloggar/kloc ... a-fraga-23

27. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Vet vi att han är PRO? Han kanske bara hittat på allt :D

28. axa

axa Bonde

Nu missade jag blogginlägget på King men förmodligen var det sponsrat av "klockdistributören".

29. +2 Passar inte på KS!

30. Ricrob

Ricrob Friherre

Nej Spence, du är med i PRO och K-S är (eller hittar på att han är) pro som i proffessional! :lol:

Mårtenssons ur Brookfield