• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blue(s) Brothers

Nu har jag äntligen fått tillbaka min Omega Seamaster 120 "Big Blue", ref. 176.004, Caliber 1040 från service. I mitt tycker bildar den ihop med Ploprofen ett par som representerar den det bästa Omega gjort. I Perioden mellan sent 60-tal till mitten av 70-talet gjorde Omega bland de koolaste och mest kompromisslösa klockorna som någonsin setts. Därefter gick det mest utför ;)

Det är något med den blåa färgen ihop med de oranga visarna som bara ser rätt ut. Här kommer lite bilder:

BE500dafront_zps1325c2e5.jpg


BE500dakrona_zps2fbbb0d5.jpg


BE500daandra_zpse41919c0.jpg


Bb1_zpsc68a308e.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så jäkla kool! Måste väl vara den råaste kronografen någonsin? Gillar den skarpt och har drömt om en vid flera tillfällen.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Riktiga bestar. Jäkligt coola.
Big Blue har jag inte stött på förut. Är den ovanlig eller inte så populär?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Mycket vackra klockor där! Känner att jag måste läsa på lite om den där Big Blue, ser spännande ut!

Vill-ha-Ploppen!
 

fc2

Rolex
Håller med om att Omega gick in i en period av riktigt coola klockor under den här perioden som klockvärlden inte sett sedan dess. Synd att 321:an inte utvecklades vidare och blev det verk som användes i tex flightmastern, istället för 861->910/911.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Dom där är riktigt grymma Tokyo. Men jag håller inte riktigt med att det mesta gick utför;)
Lägger in en lånad bild här på en modell som inte gick av för hackor.
25945200highres (1).jpg

Nej den är kanske inte vintage, men det kommer den att bli:)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
" I mitt tycker bildar den ihop med Ploprofen ett par som representerar den det bästa Omega gjort"

Om man nu kan tycka fel, så Tokyo min vän du har fel! ;)

20141019_113745.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Så där ska en dykar-chrono se ut, riktigt mäktig pjäs!
Ploppen ser nästan lite nätt ut i profil?
Bara ta av sig hatten för en riktig dräparduo.
 

Mats_B

Breitling
Jag saknar verkligen den där Ploppen...!
Men eftersom du använder den så mycket så fick den ett bättre hem.
Kul att du fått tillbaka en av de coolaste dykarna Omega gjort.
Jag har haft en Speedmaster Mk III och den var så hög att man fick passa sig för att inte slå i överallt och den där är ju ytterligare ett par millimeter tjockare...
;)
Snygg duo, köp min Omega Marine Chronometer också så blir det en trio (Jacques Cousteau och grabbarna hade sina på handlederna när dom var ovan ytan...).

ImageUploadedByTapatalk1416081474.726312.jpg


ImageUploadedByTapatalk1416081505.489864.jpg
 
Jag saknar verkligen den där Ploppen...!
Men eftersom du använder den så mycket så fick den ett bättre hem.
Kul att du fått tillbaka en av de coolaste dykarna Omega gjort.
Jag har haft en Speedmaster Mk III och den var så hög att man fick passa sig för att inte slå i överallt och den där är ju ytterligare ett par millimeter tjockare...
;)
Snygg duo, köp min Omega Marine Chronometer också så blir det en trio (Jacques Cousteau och grabbarna hade sina på handlederna när dom var ovan ytan...).

ImageUploadedByTapatalk1416081474.726312.jpg


ImageUploadedByTapatalk1416081505.489864.jpg



Yep, Ploppen är en keeper. Tack för en trevlig affär förresten! Big Blue är ett monster och man får vara försiktig.
Sista Omegan är inte köpt. Vi får se vad det blir...
 
Topp