Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bluetooth högtalare/hörlurar

Diskussion i 'Lifestyle' startad av 80talisten, 14 december 2014.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Trådlöst är bekvämt och skönt och särskilt om enheterna är portabla och lätta att ta med sig. Bluetooth ljud har ju verkligen utvecklats på senare år, har två bluetooth högtalare hemma, - en

Sony SRS-BTM8

http://www.sony.se/electronics/tradlosa-hogtalare/srs-btm8

och SRS-BTV5.....

http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/wireless-speaker-srs-btv5/#black

Riktigt bra båda två, BTV5 kan lätt få plats i fickan och har grymt ljud trots att den är som en tennisboll i storleken.

Jag har även ett par bluetooth hörlurar på ingång, Sony DR-BTN200. Efter att ha prövat dessa en gång i butik så kan jag säga att dessa har riktigt bra ljud.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1696281

Vad kör ni för trådlöst ljud?

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    80talisten gillar detta.
  3. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Ser sjyssta ut. NFC på dem eller?

4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja det var de visst, aldrig testat den funktionen dock.

Menade givetvis trådlösa högtalare i mitt tidigare inlägg , den marknaden är ju rätt stor nu för tiden och blir nog ett inköp om man drar en resa framöver. :)

5. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    NFC är riktigt praktiskt när man ska parkoppla enheterna, tar bara 2 sekunder att koppla bluetooth när man nuddar en smartphone med NFC mot en NFC försedd högtalare/hörlur.

Utan mina trådlösa högtalare skulle jag inte klara mig numera. Mycket praktiska saker.

snoozarn gillar detta.
  6. fredrik!

fredrik! Stadsbo

7. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Inte portabel för fem öre, men för smidig lyssning i sovrummet så strömmar jag trådlöst (airplay) till min PEOPLE Transparent Speaker.

Arnholm, yepsson, ollkli och 5 andra gillar detta.
  8. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    80talisten gillar detta.
  9. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    En sak jag tänker på... AptX är ju ett format där bluetoothmusik spelas upp i cd-kvalitet, men märker ni någon skillnad i praktiken mellan AptX och det "vanliga" bluetoothformatet A2DP? Har inte direkt haft möjlighet att jämföra formaten. Förövrigt funkar A2DP utmärkt för min del, ljudet låter kanonbra. Det kanske mer är audiofiler som märker en större skillnad..

10. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Danskarna har köpt tillbaka Vifa (gjorde schyssta hifi-element under 80-90-talet) och gjort en riktigt bra pryl. Har nästan alla tänkbara trådlösa varianter, Bluetooth, Wifi Direct och Airplay. Låter larvigt bra och är jävligt snygg. Inbyggt batteri.

80talisten gillar detta.
  11. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Verkar inte diskuteras så mycket högtalare på KS nuförtiden. Själv så har jag precis köpt en ny blåtandshögtalare från B&O.
    Betyg: Riktigt bra ljud. Portabel (24 batteritid). Och snygg.

Arnholm gillar detta.
  12. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Grattis till bra köp! :)

13. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Fast det tycker du inte. "För dyrt. Inte prisvärd".

14. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Nu är ju B&O överprisade i och för sig, men man betalar för märket och designen också. Ett högt pris, men ljud därefter.

15. Aelgen

Aelgen Bonde

Den är löjligt snygg den där. Har du fått testat batteriet ordentligt? Jag köpte en förra året och gav till en polare i 30-års present men vi lyckades aldrig få ur mer än 8 timmars speltid. Lämnade tillbaka den vid 2 tillfällen men de hävdade att det inte var något fel med den... Ljudet är dock ruskigt bra och designen helt magisk.

16. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Har inte haft något problem med batteriet (vad jag märkt). Nu har jag inte sträckkört den i 24 h, men skulle tro att min har mer mycket mer än 8 i alla fall baserat på hur sällan jag laddar den. Sen tror jag att den kanske max håller i 15-20 h, står ju MAX 24... Men ljudet är som du nämner top notch. Faktiskt en riktig 360 grader-känsla. Kul med appen som finns till, där man bla har en equilizer samt får info om hur mycket batteri som finns kvar mm.

17. hedbrg

hedbrg Borgare

Körde ni via aux eller blåtand? Det är väsentlig skillnad när jag kör trådat eller AirPlay iaf

18. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Aldrig hört denna högtalare men har svårt att tänka mig att ljudet är "top notch". Är det verkligen det?

19. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Hur långt är ett snöre? Såklart det inte är riktig hifi iom att det är en bluetooth-högtalare, men om du bemödar dig att googla lite så kan du se att den får rätt bra betyg i test. Sen att jag tycker att den låter bra är en personlig åsikt, men som sagt, du kan ju läsa ett lite mer oberoende test https://lmgtfy.com/?q=test+beolit+15

20. Adro

Adro Friends of KS

Grattis, riktigt bra den där. Har en likadan fast rosa.
    Men att kalla den portabel är att ta i. Inget jag gärna släpar runt på. Ganska otymplig, inget man enkelt tar med på en flygresa

21. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Korrekt. Jag släpar den mellan kök och vardagsrum. Lillebrorsan har och helt ok ljud, är snygg och mindre, den passar bättre på resan.

Adro gillar detta.
  22. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ett tag sedan jag köpte. Asnöjd :)

IMG_0780.JPG

kmgustafsson gillar detta.
  23. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Syftade på lilla beoliten, men tänkte inte ens på a1an. Riktigt cool! Den är nätansluten eller hur?

24. Aelgen

Aelgen Bonde

Hmm, vi körde nog uteslutande blåtand tror jag så att den inte höll 24 timmar var vi beredda på. Men ca 8 timmar var lite väl i klenaste laget.

25. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Absolut, tycker också man kan förvänta sig mer.

26. TheBear

TheBear Bonde

Jag kör en Harman/Kardon GO + Play Wireless, och ett par bluetoothlurar från Jam. Funkar fint :)

27. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Nu snackar vi! :)

TheBear gillar detta.
  28. papabear

papabear Bonde

Från:
    Stockholm
    När det kommer till hörlurar kan jag rekommendera Jaybird X2 (har haft Bluebuds X också), bra ljudkvalité och helt ok batteritid

29. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Felpost

30. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Felpost