Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Boetter: Wittnauer 2000 (+lite till) & Seiko 6138-0030

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Tobias Svensk, 26 mars 2014.

1. Tobias Svensk
    Trådstartare

Tobias Svensk Bonde

Från:
    Bjuråker / Hudiksvall
    Misstänker lågt intresse men jag testar här innan jag tar det på annat ställe.
    Rensar lite krimskrams, jag har alltså boett / länk / glas / bezel / ena kronan (den andra som är likadan vrider datumskivan) / fjädern till tryckknappen (som ändrar datum) till en Wittnauer 2000
    Köpte en Wittnauer 2000 komplett plus detta som jag nu vill bli av med, tanken var att byta ut nått om det var dåligt men det var samma skick på båda klockorna så jag ändrade inget.
    Det jag vet saknas är då: verket / ena kronan / tryckknappen / kugghjulet till datumskivan (alltså till perp. cal.) / bommen / packningar / säkert nån sån där styrring till verket eller vad det heter.

Seiko 6138-0030, är boetten på bilden. Kan knäppa kort när jag kommer hem på fredag.
    Har bytt ut denna mot en NOS boett/knappar.
    Den är polerad men faktiskt fin när jag jämför med NOSen.

Måste ju sätta ett pris så jag säger 400:- styck men bud mottages :)

DSC01784.jpg DSC01785.jpg DSC01786.jpg DSC01787.jpg DSC01788.jpg DSC01792.jpg
    DSC01793.jpg
    DSC01795.jpg
    DSC01796.jpg
    DSC01797.jpg
    1391774284991.jpg

2. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag hänger inte med riktigt, är Seikon till salu? Från vilket år är den?

3. Tobias Svensk
    Trådstartare

Tobias Svensk Bonde

Från:
    Bjuråker / Hudiksvall
    Nej bara boetten som det står i rubriken.
    Jag hade en bild i telefonen på den hur den såg ut innan jag bytte till en annan boett.
    Får du en 0030 för 400:- så är det nog bara att köpa :)
    Mvh Tobbe

Skickat från min HTC One via Tapatalk

4. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag tänkte inte på priset, jag blev bara sugen på klockan i allmänhet. Jag läste otydligt.

5. Tobias Svensk
    Trådstartare

Tobias Svensk Bonde

Från:
    Bjuråker / Hudiksvall
    Ja det var slarvigt skrivet också :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Sjöö Sandström Royal Straps