• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Boettverktyg

Archie

Cartier
Vad rekommenderar ni för boettverktyg? Det ska vara så litet och smidigt som möjligt men ändå effektivt. Är lite skeptisk till gummiboll och jag har i huvudsak sett 2 olika typer av nycklar, vilken av dem är bäst?

om man har ett oystercase, hur öppnar man det? Det går väl inte med någon av nycklarna då de kräver urfasningar för att få grepp?
 

Andrew

Cartier
21_zps203e8e60.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag har två olika verktyg och en gummiboll. Gummibollen har tagit som mest 30 sekunder att öppna en boett full av mojs medans det tog två timmar med verktygen och då fick jag inte ens upp boetterna, gummibollen är hur bra som helst. Köpte min för 1,69 AUD på ebay...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vad rekommenderar ni för boettverktyg? Det ska vara så litet och smidigt som möjligt men ändå effektivt. Är lite skeptisk till gummiboll och jag har i huvudsak sett 2 olika typer av nycklar, vilken av dem är bäst?

om man har ett oystercase, hur öppnar man det? Det går väl inte med någon av nycklarna då de kräver urfasningar för att få grepp?
En Bergon för Rolex Case, en Bergon för resterande Case & en Gummiboll!
Bollen är oslagbar! Glöm inte att trycktesta klockorna efter de varit öppna om de badas med!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
hur gör man ett trycktest?
Hos din lokale urmakare, han har troligen en som trycker i luft till 10BAR & sedan en som trycker i vatten till kanske 1220m om han är Omega eller Rolex inriktad. Nya Plopen är ju 1200 & SD är väll 1220? Dispy iof 3900 men tror de skickas iväg på sådant?!
 
Topp