Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Boettverktyg

Diskussion i 'Diskussion' startad av Archie, 16 juni 2013.

1. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Vad rekommenderar ni för boettverktyg? Det ska vara så litet och smidigt som möjligt men ändå effektivt. Är lite skeptisk till gummiboll och jag har i huvudsak sett 2 olika typer av nycklar, vilken av dem är bäst?

om man har ett oystercase, hur öppnar man det? Det går väl inte med någon av nycklarna då de kräver urfasningar för att få grepp?

2. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ

Andreas777, Fryken, jabla och 2 andra gillar detta.
  3. ZQT

ZQT The Banker

Jag har två olika verktyg och en gummiboll. Gummibollen har tagit som mest 30 sekunder att öppna en boett full av mojs medans det tog två timmar med verktygen och då fick jag inte ens upp boetterna, gummibollen är hur bra som helst. Köpte min för 1,69 AUD på ebay...

4. hook

hook I'm user not a dealer!

En Bergon för Rolex Case, en Bergon för resterande Case & en Gummiboll!
    Bollen är oslagbar! Glöm inte att trycktesta klockorna efter de varit öppna om de badas med!

5. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

hur gör man ett trycktest?

6. hook

hook I'm user not a dealer!

Hos din lokale urmakare, han har troligen en som trycker i luft till 10BAR & sedan en som trycker i vatten till kanske 1220m om han är Omega eller Rolex inriktad. Nya Plopen är ju 1200 & SD är väll 1220? Dispy iof 3900 men tror de skickas iväg på sådant?!

Mårtenssons ur Brookfield