Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bohnstedt Watch Sweden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bingoraalf, 28 maj 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
  2. urinvånaren

urinvånaren Guest

Moderbolaget heter Kimcambium Aktiebolag och han har en del andra strängar på sin lyra.

Ärenden Bolagsverket
    Det finns ärenden äldre än 4 veckor registrerade hos Bolagsverket
    Bi-/parallellfirma
    Bifirma: Öresund Biluthyrning
    Bifirma: Öresund Cykeltaxi
    Bifirma: Öresund Motor
    Bifirma: Öresund Promotion - Souvenir from Öresund
    Bifirma: Öresund Stop
    Bifirma: Öresundsdesign - Marketing Öresund Worldwide
    Bifirma: ÖRESUNDSTAXI
    Bifirma: Bohnstedt Bild - Professional Snapshots
    Bifirma: BOHNSTEDT WATCH SWEDEN
    Bifirma: MANDELKUNGEN

Har själv aldrig hört talas om honom, så jag kan inte uttala mig personligen.

Fryken och Målarn gillar detta.
  3. POO

POO Präst

Om det nu inte skojeri lär han inte ha klockorna på lager i sin lägenhet utan förmodligen köper han klockor efterhand de blir sålda. Gubben verkar minst sagt ha många strängar på sin lyra.

4. urinvånaren

urinvånaren Guest

Det var ju det jag skrev....

5. POO

POO Präst

Missa instrumentbiten i din post.

Men jag hade hållt mig borta från sådana mångsysslare, inte varit förste man att testa iaf.

6. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Hmm, han kör samma bilder på flera olika klockor och nästan uteslutande produktbilder. Vilket är lite förståeligt om han köper dem efterhand som beställningar trillar in - men är inte leveranstiden på 6-10 arbetsdagar lite isåfall?

Ska höra om de är villiga att göra affärer f2f i Malmö. De har några modeller jag är intresserad av

7. urinvånaren

urinvånaren Guest

Ingen orsak varsågod!..

Landshark och Fryken gillar detta.
  8. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

9. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    inget "fel" med det... men att slänga upp en säljarsida med klockor för ~27 milj kr utan en egen hemsida och inga egna bilder på vad man säljer ger inte ett så säkert intryck.

10. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

11. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Hmm kanske är din sida...
    Kommenterar denna tråd som första post med helt ny användare och försvarar sidan, seems legit.

aspo, easy rider, Målarn och 2 andra gillar detta.
  12. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Om jag ska köpa något begagnat vill jag gärna se bilder på produkten, och då hur den ser ut i nuläget och inte vid nyproduktion. Är det så jävla konstigt?

CaptainOats gillar detta.
  13. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Jag sitter inte och kollar upp betalningsanmärkningar när jag ska handla klockor via nätet. Däremot finns det många olika varningsklockor och i detta fallet plingar några. Försöker inte smutskasta säljaren - för allt jag vet kan han vara helt reko, vilket jag även hoppas så det hade varit roligare att få en handlare i Malmö med märkena han saluför.

Kriterierna på chrono24.com är väl inget att hänga i granen. Jag skapade tråden för att jag var nyfiken på klockorna de säljer och ville köra en sorts referenskoll samt att se om andra tänkte likt jag, att det verkade småskumt att ploppa upp från ingenstans med det sortimentet, utan hemsida, bara produktbilder och endast tillgänglig via chrono24...

14. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

15. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

16. Per

Per Björklövens finest

Varför inte presentera ditt företag på ett seriöst sätt istället? Skriv några rader om vem ni är och hur er business fungerar så uppfattas ni seriösare. Det är inget fel i att inte ha ett varulager på 27MSEK men i dagsläget så ser det ju inte direkt superseriöst ut. Att annonsera på Chron24 är lika svårt som att annonsera på Blocket.

Välkommen till Klocksnack! :)

17. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Hade varit störtnajs om det visade sig vara en seriös säljare som även finns representerad här på forumet :)

18. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    saxat från www.121.nu:

KIMCAMBIUM AB

Bolaget skall bedriva annons- och reklamverksamhet, fastighetsmäkleri, uppförande, anläggning, reparation och underhåll av byggnationer, villor, småhus och lägenheter, fastighetsförvaltning, installationstjänster inom bygge-, larm-,
    och galler, telekommunikation, transport, taxiväxel, taxi mc-ta-
    xi, och cykeltaxi, utskänkning av mat och dryck, upplåtande av
    kortvarigt boende, juridiska tjänster, dataprogrammering, varumär-
    kesdesign, webdesign, bilreparationer, bilservice och tillbehör,
    fordonsimport'/införsel bil, mc, scooter, båt, uthyrning av for-
    don, teoretisk och praktisk utbildning körkort bil, mc, scooter,
    båt etc., analoga och digitala fototjänster, handel med dödsbo,
    vapen och klockor, marknadsföring i, och av Öresundsregionen,
    handel med nya och begagnade fordon : bilar, mc, scooter, båt,
    flygplan.

mångsysslare är väl att utrycka sig milt... men hittar inga negativa kommentarer om företaget på nätet vid en snabb sökning

19. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

20. Lillakvinna

Lillakvinna Torpare

21. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Ja, du är säkert innovativ.

22. sjobbe

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Är det bara jag som finner starka komiska inslag i denna tråd? Viss reservation gör att det är ren natthumor från min sida :)

yonsson gillar detta.
  23. urinvånaren

urinvånaren Guest

Ja.

24. David

David Bödeln

Känns mindre och mindre seriöst, faktiskt. :)

25. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Detta är en klassisk grej på nätet, händer väldigt ofta faktiskt.
    Speciellt på bilforum när någon skrivit en kritisk tråd om en bilfirma.
    Då dyker plötsligt någon upp som hyllar företaget i fråga med sitt första inlägg, det blir så uppenbart och brukar aldrig sluta positivt för företaget eftersom det är så genomskinligt, som i detta fallet.

Lillakvinna varför inte bara vara ärlig och säga att det är ditt företag om du inte har något att dölja ?

urinvånaren, sjobbe, Aurum och 3 andra gillar detta.
  26. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Att företaget inte är en AD. Och därför hade jag gärna sett egna bilder på klockan.

Tycker absolut inte Kronofogden är den ENDA varningsklockan som man skall utgå ifrån. Jag ser hellre över riktiga rekommendationer. Och att då enkelt copy-paste:a bilder på dyra klockor tycker jag är oseriöst då jag inte har en aning om företaget verkligen har klockorna eller inte. Se http://www.luxurywatches.se/ istället. Dom säljer också 9 fall av 10 nya klockor men tar egna bilder.

David gillar detta.
  27. POO

POO Präst

Det är väl inte så konstigt att man är lite undrande när någon påstår sig vara klockhandlare och säljer klockor för 600k från en lägenhet samtidigt som de både kör cykeltaxi och säljer varmkorv?
    Allt som framfördes i början av tråden var en hälsosamt skeptiskt ansatts, ingen dömde med säkerhet ut BW som skojare.
    Hade företrädaren presenterat sig och försökt göra ett seriöst intryck i stället för att börja käfta som på värsta skojar-manér hade alla kunnat bli glada och nöjda.

Drill, sjobbe, Aquaracer2 och 2 andra gillar detta.
  28. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    betyder det att man får klockan hemkörd med cykelbud och korv på köpet?

alltid tyckt att Rob E. är pretentiösa med sin gratis champagne. mer korv åt folket!

Jakobb, hook, jandan och 1 annan gillar detta.
  29. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Enligt en objektiv måttstock reko?
    Du som talade om subjektiva åsikter.

30. David

David Bödeln

Precis, ett aggressivt försvar, genom en bulvan dessutom, är knappast ett bra sätt att vinna förtroende i en bransch där bedrägerier är supervanliga. Den som söker information i fortsättningen kommer att finna ännu en pinglande varningsklocka här.

Aquaracer2 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield