• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bohnstedt Watch Sweden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
U

urinvånaren

Guest
Moderbolaget heter Kimcambium Aktiebolag och han har en del andra strängar på sin lyra.

Ärenden Bolagsverket
Det finns ärenden äldre än 4 veckor registrerade hos Bolagsverket
Bi-/parallellfirma
Bifirma: Öresund Biluthyrning
Bifirma: Öresund Cykeltaxi
Bifirma: Öresund Motor
Bifirma: Öresund Promotion - Souvenir from Öresund
Bifirma: Öresund Stop
Bifirma: Öresundsdesign - Marketing Öresund Worldwide
Bifirma: ÖRESUNDSTAXI
Bifirma: Bohnstedt Bild - Professional Snapshots
Bifirma: BOHNSTEDT WATCH SWEDEN
Bifirma: MANDELKUNGEN

Har själv aldrig hört talas om honom, så jag kan inte uttala mig personligen.
 

POO

Panerai
Om det nu inte skojeri lär han inte ha klockorna på lager i sin lägenhet utan förmodligen köper han klockor efterhand de blir sålda. Gubben verkar minst sagt ha många strängar på sin lyra.
 
U

urinvånaren

Guest
Om det nu inte skojeri lär han inte ha klockorna på lager i sin lägenhet utan förmodligen köper han klockor efterhand de blir sålda. Gubben verkar minst sagt ha många strängar på sin lyra.

Det var ju det jag skrev....
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hmm, han kör samma bilder på flera olika klockor och nästan uteslutande produktbilder. Vilket är lite förståeligt om han köper dem efterhand som beställningar trillar in - men är inte leveranstiden på 6-10 arbetsdagar lite isåfall?

Ska höra om de är villiga att göra affärer f2f i Malmö. De har några modeller jag är intresserad av
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Vad är felet med produktbilder? Det finns många andra säljare på chrono24 som också har produktbilder. Finns ingen regel som säger om vilken bild man ska ha.

inget "fel" med det... men att slänga upp en säljarsida med klockor för ~27 milj kr utan en egen hemsida och inga egna bilder på vad man säljer ger inte ett så säkert intryck.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag har kollat den här personen på Kronofogden. Det visar att hans bolag Kimcambium AB har ingen anmärkningar och har aldrig haft några, och ägaren som person har inga anmärkningar heller. Varför fishy? Man kan tänka sig kanske att det finns vissa regler eller kriterier innan man kan komma in på chrono24, eller hur???


Hmm kanske är din sida...
Kommenterar denna tråd som första post med helt ny användare och försvarar sidan, seems legit.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har kollat den här personen på Kronofogden. Det visar att hans bolag Kimcambium AB har ingen anmärkningar och har aldrig haft några, och ägaren som person har inga anmärkningar heller. Varför fishy? Man kan tänka sig kanske att det finns vissa regler eller kriterier innan man kan komma in på chrono24, eller hur???

Om jag ska köpa något begagnat vill jag gärna se bilder på produkten, och då hur den ser ut i nuläget och inte vid nyproduktion. Är det så jävla konstigt?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har kollat den här personen på Kronofogden. Det visar att hans bolag Kimcambium AB har ingen anmärkningar och har aldrig haft några, och ägaren som person har inga anmärkningar heller. Varför fishy? Man kan tänka sig kanske att det finns vissa regler eller kriterier innan man kan komma in på chrono24, eller hur???

Jag sitter inte och kollar upp betalningsanmärkningar när jag ska handla klockor via nätet. Däremot finns det många olika varningsklockor och i detta fallet plingar några. Försöker inte smutskasta säljaren - för allt jag vet kan han vara helt reko, vilket jag även hoppas så det hade varit roligare att få en handlare i Malmö med märkena han saluför.

Kriterierna på chrono24.com är väl inget att hänga i granen. Jag skapade tråden för att jag var nyfiken på klockorna de säljer och ville köra en sorts referenskoll samt att se om andra tänkte likt jag, att det verkade småskumt att ploppa upp från ingenstans med det sortimentet, utan hemsida, bara produktbilder och endast tillgänglig via chrono24...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Chrono24 är ju en hemsida för klockförsäljare..De klockorna de visar där är klockorna de säljer. Finns där regler som säger att man måste ha sin egen hemsida också? Att ha ett lager med klockor för 27 miljoner kr. ville vara dumt, sedan när vi kommer till 2014 måste ha 2014 årsmodell av klockorna. Det kan vara få om man inte har gammalt lager.
Varför inte presentera ditt företag på ett seriöst sätt istället? Skriv några rader om vem ni är och hur er business fungerar så uppfattas ni seriösare. Det är inget fel i att inte ha ett varulager på 27MSEK men i dagsläget så ser det ju inte direkt superseriöst ut. Att annonsera på Chron24 är lika svårt som att annonsera på Blocket.

Välkommen till Klocksnack! :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hade varit störtnajs om det visade sig vara en seriös säljare som även finns representerad här på forumet :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
saxat från www.121.nu:

KIMCAMBIUM AB

Bolaget skall bedriva annons- och reklamverksamhet, fastighetsmäkleri, uppförande, anläggning, reparation och underhåll av byggnationer, villor, småhus och lägenheter, fastighetsförvaltning, installationstjänster inom bygge-, larm-,
och galler, telekommunikation, transport, taxiväxel, taxi mc-ta-
xi, och cykeltaxi, utskänkning av mat och dryck, upplåtande av
kortvarigt boende, juridiska tjänster, dataprogrammering, varumär-
kesdesign, webdesign, bilreparationer, bilservice och tillbehör,
fordonsimport'/införsel bil, mc, scooter, båt, uthyrning av for-
don, teoretisk och praktisk utbildning körkort bil, mc, scooter,
båt etc., analoga och digitala fototjänster, handel med dödsbo,
vapen och klockor, marknadsföring i, och av Öresundsregionen,
handel med nya och begagnade fordon : bilar, mc, scooter, båt,
flygplan.




mångsysslare är väl att utrycka sig milt... men hittar inga negativa kommentarer om företaget på nätet vid en snabb sökning
 

Lillakvinna

Breitling
Jag sitter inte och kollar upp betalningsanmärkningar när jag ska handla klockor via nätet. Däremot finns det många olika varningsklockor och i detta fallet plingar några. Försöker inte smutskasta säljaren - för allt jag vet kan han vara helt reko, vilket jag även hoppas så det hade varit roligare att få en handlare i Malmö med märkena han saluför.

Kriterierna på chrono24.com är väl inget att hänga i granen. Jag skapade tråden för att jag var nyfiken på klockorna de säljer och ville köra en sorts referenskoll samt att se om andra tänkte likt jag, att det verkade småskumt att ploppa upp från ingenstans med det sortimentet, utan hemsida, bara produktbilder och endast tillgänglig via chrono24...
 

Lillakvinna

Breitling
saxat från www.121.nu:

KIMCAMBIUM AB

Bolaget skall bedriva annons- och reklamverksamhet, fastighetsmäkleri, uppförande, anläggning, reparation och underhåll av byggnationer, villor, småhus och lägenheter, fastighetsförvaltning, installationstjänster inom bygge-, larm-,
och galler, telekommunikation, transport, taxiväxel, taxi mc-ta-
xi, och cykeltaxi, utskänkning av mat och dryck, upplåtande av
kortvarigt boende, juridiska tjänster, dataprogrammering, varumär-
kesdesign, webdesign, bilreparationer, bilservice och tillbehör,
fordonsimport'/införsel bil, mc, scooter, båt, uthyrning av for-
don, teoretisk och praktisk utbildning körkort bil, mc, scooter,
båt etc., analoga och digitala fototjänster, handel med dödsbo,
vapen och klockor, marknadsföring i, och av Öresundsregionen,
handel med nya och begagnade fordon : bilar, mc, scooter, båt,
flygplan.




mångsysslare är väl att utrycka sig milt... men hittar inga negativa kommentarer om företaget på nätet vid en snabb sökning
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Att ha många strängar på sin lyra, visar att ägaren av bolaget är innovativ och tänker på olika affärsområden av intresse. Bolaget är etablerat 1995 och det var då att denna bolagsordningen du refererar till etablerades hos bolagsverket. Det här jag kollat. Att inte ha anmärkningar hos Kronofogden efter att ha varit registrerat som företag i 18 år är en bevis för att bolaget och ägaren av bolaget absolut inte är varken "fishy" eller på annat sätt otrovärdig.

Ja, du är säkert innovativ.
 

sjobbe

Cartier
Är det bara jag som finner starka komiska inslag i denna tråd? Viss reservation gör att det är ren natthumor från min sida :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Detta är en klassisk grej på nätet, händer väldigt ofta faktiskt.
Speciellt på bilforum när någon skrivit en kritisk tråd om en bilfirma.
Då dyker plötsligt någon upp som hyllar företaget i fråga med sitt första inlägg, det blir så uppenbart och brukar aldrig sluta positivt för företaget eftersom det är så genomskinligt, som i detta fallet.

Lillakvinna varför inte bara vara ärlig och säga att det är ditt företag om du inte har något att dölja ?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ja det är konstigt, Om man tittar på den här Bohnstedt Watch Sweden, säljer han bara nya klockor. Så vad menar du egentligen?

Att företaget inte är en AD. Och därför hade jag gärna sett egna bilder på klockan.

Jag tycker att Kronofogden är den enda varningsklocka som kan ringa i en sådan här situation. Att hitta andra subjektiva orsaker fritt från luften och "fishy" på den bakgrunden visar att ditt omdöme inte helt står mål med din beskrivning av positiva åsikter.

Tycker absolut inte Kronofogden är den ENDA varningsklockan som man skall utgå ifrån. Jag ser hellre över riktiga rekommendationer. Och att då enkelt copy-paste:a bilder på dyra klockor tycker jag är oseriöst då jag inte har en aning om företaget verkligen har klockorna eller inte. Se http://www.luxurywatches.se/ istället. Dom säljer också 9 fall av 10 nya klockor men tar egna bilder.
 

POO

Panerai
Det är väl inte så konstigt att man är lite undrande när någon påstår sig vara klockhandlare och säljer klockor för 600k från en lägenhet samtidigt som de både kör cykeltaxi och säljer varmkorv?
Allt som framfördes i början av tråden var en hälsosamt skeptiskt ansatts, ingen dömde med säkerhet ut BW som skojare.
Hade företrädaren presenterat sig och försökt göra ett seriöst intryck i stället för att börja käfta som på värsta skojar-manér hade alla kunnat bli glada och nöjda.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Det är väl inte så konstigt att man är lite undrande när någon påstår sig vara klockhandlare och säljer klockor för 600k från en lägenhet samtidigt som de både kör cykeltaxi och säljer varmkorv?
Allt som framfördes i början av tråden var en hälsosamt skeptiskt ansatts, ingen dömde med säkerhet ut BW som skojare.
Hade företrädaren presenterat sig och försökt göra ett seriöst intryck i stället för att börja käfta som på värsta skojar-manér hade alla kunnat bli glada och nöjda.

betyder det att man får klockan hemkörd med cykelbud och korv på köpet?

alltid tyckt att Rob E. är pretentiösa med sin gratis champagne. mer korv åt folket!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Att ha många strängar på sin lyra, visar att ägaren av bolaget är innovativ och tänker på olika affärsområden av intresse. Bolaget är etablerat 1995 och det var då att denna bolagsordningen du refererar till etablerades hos bolagsverket. Det här jag kollat. Att inte ha anmärkningar hos Kronofogden efter att ha varit registrerat som företag i 18 år är en bevis för att bolaget och ägaren av bolaget absolut inte är varken "fishy" eller på annat sätt otrovärdig.

Enligt en objektiv måttstock reko?
Du som talade om subjektiva åsikter.
 

David

Bödeln
Hade företrädaren presenterat sig och försökt göra ett seriöst intryck i stället för att börja käfta som på värsta skojar-manér hade alla kunnat bli glada och nöjda.

Precis, ett aggressivt försvar, genom en bulvan dessutom, är knappast ett bra sätt att vinna förtroende i en bransch där bedrägerier är supervanliga. Den som söker information i fortsättningen kommer att finna ännu en pinglande varningsklocka här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp