• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bohnstedt Watch Sweden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rber

Audemars
2-Faktor
Precis, ett aggressivt försvar, genom en bulvan dessutom, är knappast ett bra sätt att vinna förtroende i en bransch där bedrägerier är supervanliga. Den som söker information i fortsättningen kommer att finna ännu en pinglande varningsklocka här.
Etta på Google!
8eda4yge.jpg
 

David

Bödeln
Hej alla här på Klocksnack, Jag är mångsysslaren med ofattbart många strängar på min lyra. Jag är den här märkliga personen som har varit så jävla fräck att lägga upp 250 klockor, enbart med produktbilder, och utan att ha egen hemsida, på CHRONO24.COM, som, visar det sig, är att jämföra med t.x. Blocket i trovärdighet.

Det är trist att så många bekymmer har drabbat dig, och härligt att du tagit dig igenom dem, men jag förstår inte vad detta har med klockor att göra. Kan du inte svara på frågorna som ställts, t.ex. förklara om du har klockorna i lager eller inte, och om inte, var de kommer ifrån?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hur är det med certifikat, boxar och serienummer? Jag bor i Malmö och är (tycker jag är ganska uppenbart) nyfiken på klockorna som säljs men kunde inte luska fram någon info, därav trådan.

Är garantierna giltliga eller blir det gråhandlargaranti som du står för?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hej Bingoraalf, Det är klart att allt finns med: Certifikat, box(ar), samt RIKTIG garanti som gäller internationellt. Inga konstigheter med det. Jag säljer klockor, som vilken försäljare som helst, inget annat. Skillnaden på mitt urval och många andras är vel att jag kan leverera en hel del, för Sverige, ovanliga klockor. Gråhandlargaranti är ju ingen garanti och är inte värd det papperet den är skriven på. Vänlig hälsning Jan Gerhard Bohnstedt
Bara så att jag förstår vad du menar - är du auktoriserad återförsäljare för de märkena du säljer? Om du inte är det, så är väl inte din garanti bättre än en "vanlig" gråhandlare?

Inte menat som ett påhopp, försöker vara förstå upplägget.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej Bingoraalf, Det är klart att allt finns med: Certifikat, box(ar), samt RIKTIG garanti som gäller internationellt. Inga konstigheter med det. Jag säljer klockor, som vilken försäljare som helst, inget annat. Skillnaden på mitt urval och många andras är vel att jag kan leverera en hel del, för Sverige, ovanliga klockor. Gråhandlargaranti är ju ingen garanti och är inte värd det papperet den är skriven på. Vänlig hälsning Jan Gerhard Bohnstedt

Hej

Sorry om jag inte fattar, men om du inte är Ad eller gråhandlare.

Vad är du då?

Med vänlig hälsning,
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Välkommen! Hade det inte varit enklare att presentera sig direkt istället för att låta Lillakvinna halvt förstöra ryktet innan det ens knappt fanns? :)

Det som är intressant är som sagt garanti. För att den ska vara giltig så måste den vara signad av en AD. Köper du nya klockor via AD:s och säljer vidare så är du de facto en gråhandlare liknande Uret.se. Absolut inget fel med det men det vore nice att veta.

Kan du inte knäppa lite kort på nästa klocka du säljer och posta här? Kort på klockan, ifyllt cert mm. Du kan gömma någon del av serienumret men jag tror att du har mycket att vinna på lite transparens. När du sen har ett gott rykte så kan du säkert få mycket bra business via ett forum som Klocksnack.

Lycka tll!
 
C

China

Guest
Hej China, jag har kollat på bilderna, och det kan vara samma bild. Jag har fått en del bilder från min kontakt i Tyskland. Det är ju möjligt att säljaren av klockan i Malaysia har copy/pasted bilden från min leverantörs hemsida, eller hur? Eller kanske det var min leverantör som hade klockan till salu. Det skal jag inte kunna säga. Det var 02.08.2012 att klockan blev lagt upp för salu i Malaysia, och den var såld 06.11.2012. Det är ganska länge sedan november 2012, och jag har ingen aning om varför det är så. Det är alltid svårt att svara på allt. Mina bilder på chrono24 är lagt upp för en vecka sedan, och jag har ingen historik som går tillbaka till november 2012.

Faktum är att en bildsök idag på google ger två matchande träffar, båda från en säljare i Malaysia som säljer en helt annan klocka. Sedan kan väl inte din leverantör haft klockan till salu 02.08.2012 när exemplaret vi diskuterar på chrono24 är helt nytt och av årets modell?
 

TKVF

Panerai
Skitsnack. Det där är samma bild.
Håller med. Skitsnack!

Bättre då att erkänna och skriva att man lånat bilden av ditten eller datten. Att visa en box och lite papper tillför knappast något, se till att det finns serienummer och referensnummer på papper så kan vi kanske se om det är ett nytaget foto m.m.

Sedan har den personliga långa (och tidvis tråkiga) historien ingen betydelse för om jag skall köpa klocka av dig.
 

TKVF

Panerai
Hej China, att bli aggressiv ska säkert hjälpa på det hela. det du så gärna vill framföra, och få rätt i, är att där finns en bild av en IWC box och IWC häfter på en sajt i Malaysia, som är identisk med motsvarande bild från min IWC klocka på Chrono24.com. Och så säger du att min leverantör omöjligt kan ha haft den bild i 2012, sedan klockan i fråga på chrono24.com ju är 2013 års modell. Alltså China, vi pratar om en bild av en IWC box och några några häfter som faktisk gäller alla IWC klockor, oavsätt om det är 2012 års model, eller 2013 års modell. Jag fattar egentligen inte varför det är så viktigt för dig att upprepna gånger forsöka att misskreditera mig och min försäljning av klockor? Jag anser att jag har besvarat din misstänksomhet i min förriga inlaga, som bl.a. gik ut på, att det kan mycket vel vara, eller det är inte så? Nu har vi så på toppen av det hela fått en till kommentator på saken, nämligen JakobZ, som också tycker det är samma bild. Jag har redan besvarat frågan i dn forriga inlagan. Vänlig hälsning JGB
Jag förstår honom. Det är en helt ointetsägande bild. Inte ens klockan är med. En box, visst. Men det låter nog allt lite skumt i mina öron. Varför ska man köpa av dig och inte av exempelvis uret.se som vi vet mycket mycket mer om och många har handlat av innan?
 

TKVF

Panerai
Nänä. Nu har du nog fått lite fel uppfattning. Jag försökte ge dig en chans att förklara VARFÖR jag ska köpa en klocka av dig. Vad är din affärsidé, är du billigast? bäst? snabbast? bäst garanti?
När det gäller dina personliga saker som hänt i livet, så är det tråkigt för dig, och dina nära å kära. Men jag känner inte dig, det finns många fler i världen som har det sämre än både dig och mig, och JakobZ, China och de flesta här.

Återigen, berätta nu varför (med fakta) jag skulle handla en klocka av dig.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
[...] Du är överhuvudtaget inte någon trevlig person, du spelar för galleriet, och lever på andra människors olycka, och du gör allt, som China, för att komma dit. Ni tre, China med 486 inlägg, JakobZ med 2432 inlägg, og du med 396 inlägg har tillsammans 3314 inlägg här på klocksnack. Jag har 9 med denna här. Jag har ingen medlöpare som hela tiden lägger ved på bålet. Jag tycker ni ska titta på er själva i spegeln, och gör en status över vad ni tycker om er själv. Senn kan ni skriva till mig igen. Vänlig hälsning JGB


Skärp dig nu. Personangrepp hör inte hemma på Klocksnack, då finns exempelvis Flashback till ditt förfogande.

Jag har inte läst din presentation, du får göra den läsbar först. Ett tips är genomläsning och att dela in texten i stycken.
 
C

China

Guest
Hej China, att bli aggressiv ska säkert hjälpa på det hela. det du så gärna vill framföra, och få rätt i, är att där finns en bild av en IWC box och IWC häfter på en sajt i Malaysia, som är identisk med motsvarande bild från min IWC klocka på Chrono24.com. Och så säger du att min leverantör omöjligt kan ha haft den bild i 2012, sedan klockan i fråga på chrono24.com ju är 2013 års modell. Alltså China, vi pratar om en bild av en IWC box och några några häfter som faktisk gäller alla IWC klockor, oavsätt om det är 2012 års model, eller 2013 års modell. Jag fattar egentligen inte varför det är så viktigt för dig att upprepna gånger forsöka att misskreditera mig och min försäljning av klockor? Jag anser att jag har besvarat din misstänksomhet i min förriga inlaga, som bl.a. gik ut på, att det kan mycket vel vara, eller det är inte så? Nu har vi så på toppen av det hela fått en till kommentator på saken, nämligen JakobZ, som också tycker det är samma bild. Jag har redan besvarat frågan i dn forriga inlagan. Vänlig hälsning JGB

Det är väl ingen som är aggressiv, jag tycker att vi för en sansad diskussion. Du får nog inse att det inte ser seriöst ut med t.ex. bilder från olika forum på andras klockor eller boxar/dokumentation hos säljare på crono24, och att det kan väcka misstänksamhet. Det finns all anledning för klockköpare att vara skeptiska med tanke på att det förekommer en del fiffel och båg t.ex. på de flesta nätauktionerna, vilket du själv borde vara medveten om som säljare.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Visst är det alltid kul att kunna spara pengar, framför allt på stora inköp. Men, hur många tusenlappar skulle man egentligen spara på att köpa en klocka via Bohnstedt? Nu är jag förvisso inte gjord av pengar och försöker alltid hitta en så bra deal som möjligt, men i det här fallet så tror jag att den bästa dealen är att spendera pengarna och köpa en klocka från en seriös handlare.

edit: missrikdad frustration, och bakfyllebitterhet som inte hade här att göra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp