• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bohnstedt Watch Sweden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor

Bojke, hahahahaha!!!


Nu vet jag inte om Per skriver till mig eller om Böjen är ironisk, men om så är fallet så vill jag bara påpeka att jag på intet sätt försöker vara rolig, och framför allt inte på någon annans bekostnad för att denne inte har hundraprocentig svenska, utan jag klickade mig in på denna tråden och efter lite läsning så ville jag kolla om Lillakvinna använder Google översätt eller inte.
 

Lillakvinna

Breitling
Nu vet jag inte om Per skriver till mig eller om Böjen är ironisk, men om så är fallet så vill jag bara påpeka att jag på intet sätt försöker vara rolig, och framför allt inte på någon annans bekostnad för att denne inte har hundraprocentig svenska, utan jag klickade mig in på denna tråden och efter lite läsning så ville jag kolla om Lillakvinna använder Google översätt eller inte.

Ditt humör få inte mig att skratta. :D :rolleyes: Jag använder inte Google översätt.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Ditt humör få inte mig att skratta. :D :rolleyes: Jag använder inte Google översätt.


Det var inte menat som ett skämt, utan jag bara kolla om du använde google översätt. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig, och vill med denna kommentar också uppmana folk att skicka diverse skällsord och frågor via PM så att denna tråden återigen kan få handla om vad den borde.
 

Lillakvinna

Breitling
Det var inte menat som ett skämt, utan jag bara kolla om du använde google översätt. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig, och vill med denna kommentar också uppmana folk att skicka diverse skällsord och frågor via PM så att denna tråden återigen kan få handla om vad den borde.

Det är okej.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Paypal kopplat till personnummer? :eek:
Kanske inte personnummer, men Paypal kör numera med både bekräftade telefonnummer, adresser, kontonummer och kontokort. Mycket säkrare kan det ju inte bli. Som användare kan man se vilka uppgifter s är konfirmerade hos den andra parten.
 

Horologist

Cartier
Visst skall man vara lite skeptisk när någon ny handlare dyker upp med "fantastiska" priser. Det är bra att det blir en diskussion om det och bättre när personen bakom kommer in på forumet och berättar, om än in ett par underliga inlägg, om sin verksamhet. Det som dock inte talar för att detta är seriöst för mig är att nu har inläggen tagits bort av användaren samtidigt som annan användare också tagit bort sina inlägg, inlägg som försvarade Bohnstedt. Känns som ett troll som driver med oss och samtidigt förstör för en kanske seriös säljare.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Paypal kopplat till personnummer? :eek:

On-topic så tycker jag att folk kan lugna sig lite. Han verkar inte vara en skurk även om han kanske underskattat klockköpares due dilligence vid klockköp. Får han ordning på sin business så har vi kanske en lokal klockkran som kan erbjuda medlemmar kanonpris på klockor folk istället köper från Uret eller liknande. Varför hetsa och skrämma iväg honom? Så jävla bra är inte Uret, Luxary Watches och god knows vad de heter.
...och Riddar Per till undsättning. Då var tråden komplett. Lås och gå vidare...
 

vekktah

Cartier
Vilken tråd att vakna till. Nivån på klocksnack jämförs här med flashback, jag tycker dock det här var mer i klass med familjeliv.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag är med Per, bra att nån säger ifrån när mobbarna sätter fart...

...så nu kan vi gå vidare...

...men fat chance att Jober kan låta nån annan få sista ordet...

Klart Riddar Per ska ha en sidekick. Riddar Per och Niklas Rättrådig.

Gränsen för vad som är att betrakta som mobbing och vad som är OK är nog ganska individuell i det här sammanhanget. Det tröttsamma är att samma typer hela tiden ska hävda tolkningsföreträde och hävda att den är passerad.

Jag var inte vaken i natt så jag vet inte vad som skrivits och sedan tagits bort. Tråden skapades dock för att fråga om ett företag som minst sagt verkar fishy. Den som dragit det största stråt till stacken för att förvandla den till en pajastråd är den omfrågade.

Vad gäller dem som i vanlig ording gapar om mobbing så kommer jag att tänka på ett gammalt Frödingcitat.

Den gode han är väl ej så god, som själv han tror i sitt övermod.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Kan vi? Jag tycker inte jag sett särskilt många svar, och frågorna är i allra högsta grad relevanta.

Att stämningen blir något uppspelt får man nog tåla när man ångar in med en attityd som är allt annat än ödmjuk.

...och avsaknaden av svar går att tolka på hur många sätt? ...eller sitter du o lurar på om du ska dra iväg en beställning?

...jag skulle definitivt inte köpa en klocka av honom och gissningsvis inte nån annan heller efter hans första långa "svar", resten i den här tråden är mest trams...

...utom möjl Yonsson som faktiskt förklarar för lycksökaren hur snett ute han är....
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
...och avsaknaden av svar går att tolka på hur många sätt? ...eller sitter du o lurar på om du ska dra iväg en beställning?

...jag skulle definitivt inte köpa en klocka av honom och gissningsvis inte nån annan heller efter hans första långa "svar", resten i den här tråden är mest trams...

...utom möjl Yonsson som faktiskt förklarar för lycksökaren hur snett ute han är....


Skärp dig, det har varit många seriösa frågor i tråden, har ju varit den "utpekade" som kommit med dåliga och luddiga svar.
Såklart det trissar upp stämningen lite.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nackdelen med att få redigera sina egna inlägg ser vi nu.
Som tur är har de flesta citerat personerna i fråga, så de kan inte dölja något.

Vad sägs om att stänga av möjligheten att redigera inlägg?
 

fredtiger

Cartier
Nackdelen med att få redigera sina egna inlägg ser vi nu.
Som tur är har de flesta citerat personerna i fråga, så de kan inte dölja något.

Vad sägs om att stänga av möjligheten att redigera inlägg?


Dålig idé tycker jag då det i 9 fall av 10 är utmärkt att kunna editera ifall något missats eller varit oklart från början. I den här typen av trådar skapar det såklart viss förvirring när inlägg tas bort. Dock tycker jag att debattklimatet i just denna tråd är långt ifrån det jag vant mig vid på KS. Således tror jag att borttagande av redigeringsmöjligheten skulle skada mer än det skulle göra nytta.
 

Ricrob

Patek
Maffig tråd att plöja igenom på solbryggan.. Min åsikt sammanfattningsvis är iaf att tråden är nyttig och bra att den kommit till, "den anklagade" har fått chansen att förklara/försvara sig men failat storslaget och därmed släpat sin framtida pengako rejält i geggan. Genom att radera gamla inlägg ser han/hon än mer skyldiga ut dessutom sitter jag nu nyfiken på vilja hemska livsöden som kan ha frambringat viljan att syssla med tvivelaktiga affärer online..? Hursomhelst så finns det även en chans att det inte är skumrask rakt igenom men det krävs en del för att vända skutan i nuläget..

Slutligen hoppas jag att vissa individer här skull kunna sluta flashbacka så fort en diskussion blir ngt hätsk, det lyfter knappast debatten och framförallt KS trovärdighet den dagen ngn utomstående googlar sig hit inför ett köp.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Slutligen hoppas jag att vissa individer här skull kunna sluta flashbacka så fort en diskussion blir ngt hätsk...
Lite sugen på att höra vad du lägger i begreppet Flashbacka?

För mig betyder det att gräva i detaljer för att avslöja något, dvs att visa att bilder var snodda, att personen har ett företag som sägs syssla med en miljon olika grejor, att "affärsidén" är att erbjuda en utländsk handlares klockor lite dyrare etc etc (dvs det som är bra med tråden).
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Anser att det inte ska ske någon begränsning i friheten av att redigera sina inlägg enbart för att det har visat sig att det i den här tråden har kunnat missbrukas.

En påminnelse om ton och vad funktionen är till för egentligen passar sig bättre.

I övrigt borde tråden rensas för att hamna OnT igen och den här diskussionen får föras någon annanstans.
 

Ricrob

Patek
Lite sugen på att höra vad du lägger i begreppet Flashbacka?

För mig betyder det att gräva i detaljer för att avslöja något, dvs att visa att bilder var snodda, att personen har ett företag som sägs syssla med en miljon olika grejor, att "affärsidén" är att erbjuda en utländsk handlares klockor lite dyrare etc etc (dvs det som är bra med tråden).

För mig betyder det att slänga sig med stora ord och spela tuff bakom en datorskärm.. Grävandet har jag inget emot som sagt i mitt inlägg, sanningen ska absolut fram! Kanske fel ordval av mig men vad jag menar är iaf de patetiska påhoppen som växer fram i grupptryck.. Trolla kanske är ett bättre ord?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
För mig betyder det att slänga sig med stora ord och spela tuff bakom en datorskärm.. Grävandet har jag inget emot som sagt i mitt inlägg, sanningen ska absolut fram! Kanske fel ordval av mig men vad jag menar är iaf de patetiska påhoppen som växer fram i grupptryck.. Trolla kanske är ett bättre ord?
Då förstår jag. Håller med dig om att den biten inte tillför något, någon gång.
 
C

China

Guest
Faktum är att Bohnstedt faktiskt har ett samarbete med Berger Handelsvertretung, vilket jag precis fått bekräftat av Wolfram Berger. Hade Bohnstedt skött den här debatten snyggt och avstått från att använda lånade bilder och trassla in sig i olika snåriga förklaringar, sin levnadsbeskrivning m.m , så hade intrycket blivit ett helt annat. Jag tycker nog inte att man ska peka ut Bohnstedt Watch Sweden som ett rent skojarföretag, däremot så har dem nog en hel del att lära om hur man uppträder och gör affärer i klockbranschen. Sköter man sina affärer lika bra som debatten här på klocksnack så finns det nog en framtida potential för problem, så det återstår väl att se.

Att t.ex. sälja på kommissionsbasis åt ett annat företag till högre priser är möjligen osnyggt men inte olagligt.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Faktum är att Bohnstedt faktiskt har ett samarbete med Berger Handelsvertretung, vilket jag precis fått bekräftat av Wolfram Berger. Hade Bohnstedt skött den här debatten snyggt och avstått från att använda lånade bilder och trassla in sig i olika snåriga förklaringar, sin levnadsbeskrivning m.m , så hade intrycket blivit ett helt annat. Jag tycker nog inte att man ska peka ut Bohnstedt Watch Sweden som ett rent skojarföretag, däremot så har dem nog en hel del att lära om hur man uppträder och gör affärer i klockbranschen. Sköter man sina affärer lika bra som debatten här på klocksnack så finns det nog en framtida potential för problem, så det återstår väl att se.

Att t.ex. sälja på kommissionsbasis åt ett annat företag till högre priser är möjligen osnyggt men inte olagligt.



Bra summering! Eftersom tråden ligger, och kommer antagligen ligga väldigt länge, högst upp på sökresultat för Bohnstedt Watch Sweden föreslår jag att vi klistrar ditt inlägg in i första inlägget som sammanställning så slipper potentiella kunder läsa igenom en milt sagt urballad tråd.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Bra summering! Eftersom tråden ligger, och kommer antagligen ligga väldigt länge, högst upp på sökresultat för Bohnstedt Watch Sweden föreslår jag att vi klistrar ditt inlägg in i första inlägget som sammanställning så slipper potentiella kunder läsa igenom en milt sagt urballad tråd.


Tycker ändå inte den ballade ur så mycket, jag menar svarar man inte på frågor om sitt företag och slingrar sig så kanske det är bra att folk får bilda sin egen uppfattning genom att läsa svaren.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tycker ändå inte den ballade ur så mycket, jag menar svarar man inte på frågor om sitt företag och slingrar sig så kanske det är bra att folk får bilda sin egen uppfattning genom att läsa svaren.

...ja, och förstå att folk på KS gärna gör sig lustiga över noobs som är taxichaufförer, sjukpensionärer och gifta med kvinnor födda utrikes... :dead:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp