Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bond Omega

Diskussion i 'Diskussion' startad av Exxet, 28 juni 2015.

1. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Är den här okej tror ni.

omega dad.jpg

2. meo_swe

meo_swe Biskop

Jag säger spontant nej. Linepärlan ligger alldeles för lågt för att det ska se okej ut tycker jag.

3. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hoppas inte. Ser taskig ut.

4. Landshark

Landshark Borgare

Inte en chans.... :clown:

5. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Wow, haha. Inte mycket som såg bra ut där inte!:facepalm:

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nej, den där hade inte många rätt... Hoppas att Du inte redan köpt den...

7. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Är långt i från ngn Omegakännare men den här kändes inte okej, den gick för 1800:- men då följde en möglig Citizen vintagedykare med. Glömde skriva att jag inte köpte den, var mer intresserad av dykaren.

Senast ändrad: 28 juni 2015
    Camo00 gillar detta.
  8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Mögliga Citizendykare är nice, men 1800 känns lite väl dyrt, även om man får 120 gram skrot på köpet...

9. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Synd att dom inte splittade på auktionen, hade nog budat på den här då, varning för mögel:
    Citizen.jpg

10. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    Så fake den kan bli.

11. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Kan ngn vänlig person förklara vad som är "så fake den kan bli mm" för ovetande, nämligen mig, det jag själv spontant reagerade på var lumepluppen, ser inget vidare ut, tackar på förhand.

12. christian-h

christian-h Biskop

Vad är grejen med kronan?

13. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    Datumet , tavlan, sekunvisaren m. M

14. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

??

15. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag antar att han menar att kronan ser ut att fattas på Citizen-dykaren.

16. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Det är ju extremt enkelt att goggla och jämföra med originalet.
    omega-seamaster-007-11-1024x1024-1.jpg

17. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Jodå, jag vet att det är lätt att Googla, vill inte gå i polemik med ngn men om man inte vet hur originalet ska se ut så är det lite svårare, det mest uppenbara jag kan se på "min" är som sagt lumepluppen, lumen till höger om datumfönstret finns inte, Seamastertexten är nämare centrum, loggan och Omega sitter oxå närmare centrum, tycker oxå att tim o sek-visaren ser annorlunda ut, och det var bra att gå på magkänslan, kändes inte rätt.

MVH.

18. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Finns ju sällan en fake-stämpel på framsidan på kopior, så är man osäker måste man googla eller vara beredd på lite irriterande svar då klockfantaster avskyr kopior. Som någon skrev ovan så är uret du postat bild på en kopia, en riktigt billig sådan dessutom.

19. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Det här hade underlättat:
    omega dad.jpg
    Har varit i kontakt med stället som sålde den och dom visste att det var en kopia :eek: man får ju inte skriva att det är en kopia svarade han, men han skulle upplysa köparen, lite svårt att kolla upp det men man får hoppas det.

Tomas Eriksson gillar detta.
  20. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Ojojoj, pärlan, bandhornen, datumet, visarna, färgerna, lumen, heliumventien.. Men vad vet jag, det kan vara vinkeln på kortet..

21. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    nu frågade han väl om den var ok? måste man ju få göra utan att få irriterade svar om Google sök osv, trots att detta var ett väldigt solklart fall

Senast ändrad: 29 juni 2015
    Peter cerwin gillar detta.
  22. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Absolut, men om man inte tydligt beskriver omständigheterna samt försöker kommunicera att man menar väl när man frågar kring en tvivelaktig klocka så kommer man få spydiga svar.

23. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Finns hur många som helst som ställt samma fråga, och det ska man absolut kunna göra om man inte har kunskapen. Hans först fråga var om den var ok. I inlägget efter förklarade han om den andra dykaren som var det som lockade från början. Efter det vill han bara lära sig. ser absolut inget konstigt med det.

24. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Underlaget den ligger på ser inte fake ut... Annars är nog allt annat fake :pompus:

MariaE gillar detta.
  25. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Tackar för alla svaren, men ibland känns det som att vet du inte svaren, fråga inte, fråga bara om du vet svaren :confused: om ngn fattar vad jag menar, och att tydligt beskriva omständigheterna förstår jag inte riktigt heller, hoppas bara köparen fick reda på sanningen, ingen som reagerade på säljarens svar?
    No offence. MVH.

26. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Jag sparkar på hästen en vända till ;) I slutändan så förklarade du ju omständighetera vilket lättade på stämningen. och du fick konkreta svar. Varför omständigheterna är viktiga är för att det finns kopior som är så bra att inte ens en AD/urmakare kan se skillnad utan att öppna klockan. Sedan ned till liknande exemplet du postade ovan där "kopian" är av så låg kvalité att den knappt borde få kallas kopia :cool: Så är omständigheterna kring en klockaffär tvivelaktiga är oftast klockan tvivelaktig också, själv köper jag inget utan cert eller att man inspekterar inuti klockan

27. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Det som stack ut direkt på den var datumet. är nog enklast att se om man inte känner till modellen. Annars är det nog overall fininsh som gör att man drar öronen åt sig.

Mårtenssons ur Brookfield