• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Borealis Seafarer II mikrodykare PRISBUMP 4 15/7

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Grym mikrodykare som med sina 4000m vattentäthet bör klara de flesta situationer man kan råka ut för så länge man inte skaffar en dykarklocka och ger sig ned i världshaven. Samtidigt är storleken hanterbar även för oss med handleder som mäts i centimeter och inte decimeter. Bärs ungefär som en Seiko Sumo tycker jag, fast tjockare givetvis.

Stabil konstruktion med hög kvalitetskänsla. Länken håller samma nivå och har även inbyggd "ratcheting" för snabbjustering utan verktyg, likt till exempel Seiko mm300. Under huven finns ett miyota 9015 som funkar precis som det ska. Minimala bruksspår finns också men överlag är klockan i ett nästan perfekt skick.

Mått:
Bredd: 44mm
Längd: 53mm
Höjd: 16mm
Mellan bandhornen: 24mm

Levereras som fullset med etui, cert osv. Dessutom medföljer ett i princip oanvänt Bonetto cinturini-gummi som är härligt vaniljdoftande.

Kort och gott är denna baddare redo för semesteräventyr.

Pris: 1 800:-

Klockan finns i södra Stockholm. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:

https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Försäljning i första hand denna gång, men bytesförslag mottages. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder. Jag har försökt beskriva skick och funktion efter bästa förmåga men fråga gärna!

IMG_20170603_171430_756.jpg
IMG_20170531_171322_884.jpg
IMG_20170608_151021_585.jpg
 
Senast ändrad:
Topp