• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borsta boett på Seiko 6119-6400?

nocount66

Cartier
Hej, jag köpte denna för en massa år sedan, då helt ovetande om vad en ska titta efter för originalskick.
Boetten är borstad rätt fult, och det sitter fel baklock på klockan. Jag gissar att glaset är av fel typ också, då det är helt plant. De jag sett på nätet verkar ha domed men jag är osäker på hur det ska vara egentligen.

Frågan är om det går att borsta om boetten själv på något sätt? Jag funderar på att göra ett hål i en scotch-svamp och rotera boetten i denna för hand, men det kanske är lönlöst? Behövs det nåt grövre för att borsta bort den gamla borstningen kanske?

Mottager med glädje alla tips =)
 

Bilagor

  • seiko_6119-6400.jpg
    seiko_6119-6400.jpg
    149.2 KB · Visningar: 89

rogart-63

Patek
Gissar att glaset är rätt? Kan du mäta vilken storlek det har ? Om det är runt 330 är det nog rätt glas? Fanns nämligen två varianter av de glaset ? Den tidiga var plan ovanpå . Satt på dom tidiga 6139-600. modellerna .
 

nocount66

Cartier
Gissar att glaset är rätt? Kan du mäta vilken storlek det har ? Om det är runt 330 är det nog rätt glas? Fanns nämligen två varianter av de glaset ? Den tidiga var plan ovanpå . Satt på dom tidiga 6139-600. modellerna .
Hej, har inte möjlighet att lossa glaset ännu för att mäta (behöver en glaspress först), men menar du att det satt samma glas på 6119-6400 som på 6139:eek:rna? Jag har en tidig 6139-6000 som har plant glas, men har aldrig tänkt på att jämföra dessa.
 

rogart-63

Patek
Hej, har inte möjlighet att lossa glaset ännu för att mäta (behöver en glaspress först), men menar du att det satt samma glas på 6119-6400 som på 6139:eek:rna? Jag har en tidig 6139-6000 som har plant glas, men har aldrig tänkt på att jämföra dessa.
Tänkte bara om du kunde mäta på ett ungefär? Du behöver inte lossa nåt glas? Lätt å kolla vad det ska vara för glas. Genom att kolla Jules borel. http://cgi.julesborel.com/
 
Topp