• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borsta eller ej...

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Klart bättre! Bra jobbat! Om sidorna på länken är polerade så lämna dem så. Blir en bra kontrast.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
et blev ju grymt bra! Polerade mittlänkar är inte det minsta sexigt.

Tack!
Håller med.. det var en grej jag störde mig på från början.
När jag kollade på HCn så vägde jag mellan denna och modellen från 2013 som faktiskt har borstad länk från fabrik, men gillar tavlan mycket mer på min.
En borstad länk från Longines går på ca 1800kr så lätt värt att borsta själv!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Stooor förbättring! Från en klocka jag inte vill ha till en jag gärna vill ha!! Gör Du om det på beställning..??

Hehe, det låter som ett bra betyg.
Håller med om att klockan fick en helt annan look, kontrasten mellan blinget på sidan av boetten och helborstad ovansida/länk är grym.

edit: Ja, med lite övning skulle jag nog kunna borsta på beställning ;)
 

ANkk

Cartier
Riktigt snyggt, håller med att de borstade bitarna är snyggare.
20140204_222103.jpg
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Extremt nöjd trots att den väger en del.

Nepp, borstade länkarna är standard på den nyare modellen.


Vikten är bara positivt enligt mig =)
Ja det är klart, jag såg inte att det var den nyare chronon!
Är länkbitarna borstade även på sidorna på den, och hur är det med boetten.. polerad på sidorna fortfarande?
 

ANkk

Cartier
Vikten är bara positivt enligt mig =)
Ja det är klart, jag såg inte att det var den nyare chronon!
Är länkbitarna borstade även på sidorna på den, och hur är det med boetten.. polerad på sidorna fortfarande?

boetten och bitarnas sidor är fortfarande polerade, undrar varför(?)
jag har snöat mig in på en blå Hirsch Submarine, lite för tyngden och delvis för sommaren. Har du ngt alternativ till stållänken ?
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
boetten och bitarnas sidor är fortfarande polerade, undrar varför(?)
jag har snöat mig in på en blå Hirsch Submarine, lite för tyngden och delvis för sommaren. Har du ngt alternativ till stållänken ?


Blir det inte lätt märken på länkbitarna då? Jag hade en del ganska fula repor där innan borstningen trotts sparsamt användande.
Har 5 eller nått Natoband som jag växlar med ibland, och Hirsch Liberty som jag körde ett tag.
xlbQA7a.jpg
 
Topp