Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Borsta länkar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alex H, 8 mars 2016.

1. Alex H
    Trådstartare

Alex H Torpare

Jag har en Oris Aquis, armbandet är fantastiskt skönt och jag gillar looken. Däremot har jag väldigt svårt för de blankpolerade ytterlänkarna så min fråga är om någon vet om och isf vart man kan få dessa borstade på samma sätt som mittlänkarna?
    Detsamma gäller luggarna där ovansidan är blank. Sandblästring känns inget vidare :)

Tacksam för svar

2. Songer

Songer Bonde

Från:
    Västerås
  3. J&B

J&B Bonde

En vanlig urmakare bör kunna dra den i trissan på polermaskinen och matta dem utan problem. Jag hade nog gått till någon som servar Oris ifall packningar behöver bytas samtidigt då man brukar demontera boetten för att polera luggarna.

Songer gillar detta.
  4. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    jag har gjort det på en klocka som din, small second diver. Jag köpte en http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../roterande-sliptillbehor/polerrondell-052013/ o satte i pelarborrmaskinen med en snusdosa bakom som mothåll den lossade länken, gick riktigt lätt. Sedan användes http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Slippapper/Slipnylonark-3st-2000034929/ för för luggar och boett tillsammans med en http://www.kjell.com/se/sortiment/e...hor/rc-acktillverkning/glasfiberborste-p40009. Blev riktigt bra! Tejpade noga de detaljer som INTE skulle borstas med maskeringstejp, typ bezel. Lycka till!:)

Dixie gillar detta.
  5. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    @Mekmek har borstat bort sina plc på en gmt-c hos bergströms. Han kan nog berätta mer.

6. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Vågade absolut inte ge mig på länken på egen hand utan lät Bergströms uris göra det, blev jättebra, exakt samma spår som i den yttersta borstade delen. Jättenöjd :)

Kejsaren och Dixie gillar detta.
  7. Vincent

Vincent Friends of KS

Från:
    Västkusten
    Hur blev rolexkronan på spännet? Funderar på att göra samma med min men rädd att de ''jämnar'' kronan med marken hehe

8. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Tänkte precis samma sak, men jag bad dem lämna kronan ifred och låta den delen som kronan sitter på vara kvar blank. Blev rätt bra faktiskskt, en 5mm remsa där kronan sitter som är blank :)

9. Vincent

Vincent Friends of KS

Från:
    Västkusten
    Har du lust att lägga upp bild så är jag dig evigt tacksam :)

10. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Ikväll :)

Lithium och Vincent gillar detta.
  11. Mekmek

Mekmek Friends of KS

image.jpeg
    Be my guest :)
    image.jpeg

jabla, Vincent och Kejsaren gillar detta.
  12. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Borstningen ser riktigt bra ut. Men ser tusan repfri ut, var det nyligen du borstade den eller bär du den väldigt varsamt? Använd klockan pojk!

13. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Borstad för två v sedan. Känner mig för övrigt hedrad att bli kallad pojk :D

Tomas Eriksson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield