• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borstad milgauss

mace

Cartier
2-Faktor
Okej rolexraggare och alla andra; får man göra så här, och vad tycker ni om resultatet?

Själv tycker jag att det är rätt tramsigt med custom-rollar där man köper en pvd:ad med omgjord tavla som hävdas vara limiterad upplaga, men vill man själv tweeka sitt ur - go ahead! Skulle själv inte vara helt främmande för att om 20 år typ byta blixtsekundvisaren mot en mer nedtonad.

Hur som helst, vad tycker ni om resultatet? Tycker boetten ser mkt ljusare ut än länken. Beror det på olika typer av stål, på slarvig borstning, eller är det en synvilla?

http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=6521
 

mace

Cartier
2-Faktor
Singular skrev:

Ja, du anmärkte ju både på blankheten & blixten här om dagen - nu kom det två lösningar i samma tråd. Som dock får vissa att sätta espresson i halsen. Vad tror du om att boetten ser ljusare ut? Synvilla pga slipningen?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Borstad milgauss

Inte snyggt med så stora kontraster mellan matt och blankt som det blir vid bezeln...
 

max

Dancing Queen
Inte helt fel, synd att det var så otroligt amatörsmässigt utfört. Borstningen var ju katastrofalt slarvigt gjord.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ställer mig på nej-sidan också. Måste hålla med om att poleringsjobbet inte var bra utfört. Rätt borstat och om boettsidorna lämnats polerade hade jag kanske tyckt om det.
 
Topp