• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borstat stål?

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Klockmaster Globen gör det, @JensBP och rätt många andra i Breitlingtråden har gjort det där och verkar nöjda. De har en likadan poleringsmaskin i urmakeriet som Breitling själva har.
Extremt nöjd med borstningen av länk där. Kanske skulle se skillnad från fabriksborstningen om jag hade en ny bredvid med förstoringsglas och ljus, men knappast utan. Såg helbra ut, och jag är extremt kinkig med dåliga borstningar, nästan en mani. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Karlsson var ju mkt nöjd med borstjobbet Erikson Urhandel gjorde på hans länk också? Visst var det du karlsson, eller blandar jag ihop personer nu igen? :)
 

Karlsson

Panerai
Du har helt rätt @JensBP, min länk fixade dom på Erikson's och den blev kanon! :) Om jag en vacker dag tar modet till mig att borsta boetten också så kommer jag vända mig till dom igen
 

J.G.L

Omega
IMG_0750.JPG
Jag borstar mina länkar själv, tejpa det som inte skall borstas med blästertejp och sedan kör jag med 3M putsdukar, återkommer med artikelnummer, de finns i olika grovlek beroende på hur grov struktur du vill ha.
 
Topp