• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bortsprungen Rolex Manual

phisun

Breitling
Har precis köpt en Rolex 114060 från 2015 som har allt utom manualen, någon som vet vart jag kan få tag på rätt manual till just min klocka?:)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har kikat en del på ebay men blir inte riktigt klok, är det samma manual till både Submariner Date och Submariner "no date"?

Vissa skriver även ut att manualen är från ett visst årtal ex 2014 och min klocka är ju som sagt från 2015, är der skillnad på dessa manualer då?

Manualerna har ref nr likt klockan så man kan se vilket år dem är tryckta, är man petig så spelar det roll.
 

phisun

Breitling
Ni som har en Submariner skulle ni kunna titta på erat certifikat och jämföra med sista sidan i manualen och kolla om det står samma årtal där som på certifikatet?

Eller om årtalet kan variera.
 

xTZ

Cartier
Det är den lilla manualen i boxen som förklarar hur de olika funktionerna på kronan är mm? Den som sitter i locket?
 
Topp