• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Botvidssons Klockfotografering

Daniel.sej

Breitling
Fantastiska bilder bra jobbat... vart inspirerad själv så fram med gamla canon eos 500D och lite jobb med bilden...
IMG_69591.JPG

Foto modell seko 5a
 

botvidsson

Cartier
Fantastiska bilder bra jobbat... vart inspirerad själv så fram med gamla canon eos 500D och lite jobb med bilden...
IMG_69591.JPG

Foto modell seko 5a


Tack. Så ska det se ut, det e de som e tanken att det ska inspirera. Kul. Canon 500D är ju en bra kamera, håller än. Jag började med en Nikon D70 med 6 Mpixlar... går alldeles utmärkt det också.
 

botvidsson

Cartier
Såg den häromdagen och det är många bra tips.
Precis som det är inför varje fotografering, det går inte alltid så smooth som man tänkt sig.
Måste dock säga att jag blev lite besviken att de inte tog det hela vägen, kämpade in i kaklet för att få till det 100%. Nu kör Apple mycket riktigt många datorgenererade "bilder" men det är samtidigt en bekväm ursäkt. I min bok är deras bild inte ens i närheten av Apple-bilden, nu tog jag kanske i, men lite så faktiskt.
Hur som helst, mycket bra video.

Såg att Fotosidan lagt upp ett videotips om hur man fotar med lite mer avancerad utrustning:
http://www.fotosidan.se/cldoc/video-om-avancerad-produktfotografering-2.htm
 

botvidsson

Cartier
Senaste plåtningen jag gjorde för GMT MAGAZINE inför Baselworld. Denna gång i fullformat.

Vill skicka ett supertack till Nymans Ur och Bo Berggren Urhandel som gjorde fotograferingen möjligt. Ni är så grymma!
(Plus Louis Vuitton i Paris som var så generös och skickade upp en klocka. Inte för jag tror de hänger här på forumet, än mindre kan svenska men rätt ska vara rätt!)

En av klockorna tillhör faktiskt en forummedlem. Dock numera såld tror jag. Gissa vilken klocka och medlem.

Här kommer de fyra tidningsuppslagen.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Då jag byggt om min sajt så försvann alla bilder här i tråden. DATA... :banghead:

Som kompensation kommer här senaste plåtningen jag gjorde för GMT MAGAZINE inför Baselworld. Denna gång i fullformat.

Vill skicka ett supertack till Nymans Ur och Bo Berggren Urhandel som gjorde fotograferingen möjligt. Ni är så grymma!
(Plus Louis Vuitton i Paris som var så generös och skickade upp en klocka. Inte för jag tror de hänger här på forumet, än mindre kan svenska men rätt ska vara rätt!)

En av klockorna tillhör faktiskt en forummedlem. Dock numera såld tror jag. Gissa vilken klocka och medlem.

Här kommer de fyra tidningsuppslagen.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
Fantastiska bilder! Speciellt den första!
Du är en av få som här på forumet haft en HYT i näven, hur var den? Cool pjäs :D
 

botvidsson

Cartier
Fantastiska bilder! Speciellt den första!
Du är en av få som här på forumet haft en HYT i näven, hur var den? Cool pjäs :D

HYT! Ja satan i gatan vilket as. Som tur var fick jag en genomgång och tjock manual från Nymans så jag kunde ställa den 10:10. Den där gröna oljan som visar timmarna är ju bara så frän. Dock, stor som ett as, för mig (Som om jag ever skulle lägga de stålarna...)

Ps. Bilderna blev pytte från mobilen så om man vill glo på större bilder gå till min sajt botvidsson.se/portfolio. SMYG-REKLAM!!
 
  • Like
Reactions: JLW

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Då jag byggt om min sajt så försvann alla bilder här i tråden. DATA... :banghead:

Som kompensation kommer här senaste plåtningen jag gjorde för GMT MAGAZINE inför Baselworld. Denna gång i fullformat.

Vill skicka ett supertack till Nymans Ur och Bo Berggren Urhandel som gjorde fotograferingen möjligt. Ni är så grymma!
(Plus Louis Vuitton i Paris som var så generös och skickade upp en klocka. Inte för jag tror de hänger här på forumet, än mindre kan svenska men rätt ska vara rätt!)

En av klockorna tillhör faktiskt en forummedlem. Dock numera såld tror jag. Gissa vilken klocka och medlem.

Här kommer de fyra tidningsuppslagen.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
Är det min Rolex? :)
 

botvidsson

Cartier

YES!
Skulle egentligen varit en Rolex 116719BLRO i bilden.
Efter att jag lämnat den åter insåg jag att den inte skulle lira ihop med HYT:n så jag körde en fuling och fri-lade din Rolex som vi tog och la in den i stället. Tycker HYT:n och din Rolex funkar ganska okej även om de inte är så vatten-relaterade.
Som vanligt är det sjukt tajt med tid för dessa fotograferingar då magasinet bestämmer väldigt sent vilka klock-märken jag måste använda i bilderna.
gmtishish.JPG
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
YES!
Skulle egentligen varit en Rolex 116719BLRO i bilden.
Efter att jag lämnat den åter insåg jag att den inte skulle lira ihop med HYT:n så jag körde en fuling och fri-lade din Rolex som vi tog och la in den i stället. Tycker HYT:n och din Rolex funkar ganska okej även om de inte är så vatten-relaterade.
Som vanligt är det sjukt tajt med tid för dessa fotograferingar då magasinet bestämmer väldigt sent vilka klock-märken jag måste använda i bilderna.
gmtishish.JPG
Nu e jag kändis. Får förmodligen köra fångarna på fortet nästa sommar :)
 

botvidsson

Cartier
Var länge sedan jag postade nå't här så här kommer senaste "klockbilderna". Ett par rara uppslag för Kungliga Magasinet.
Som jag minns det så var det bl a Omega, Rolex, Bell&Ross, Tudor, Versace, Longines och så den som blev snyggast på bild – Räjmonden runt halsen på Champagnen. Först trodde jag det var en Cartier men ack så fel jag hade...

1447715952859.jpeg

1447715994153.jpeg

1447715902202.jpeg
 

botvidsson

Cartier
Kunligt som alltid @botvidsson ! Gör du mycket andra plåtningar eller är det mycket smycken och klockor nuförtiden? :)


Tack det var vänligt Donkii!
Det är blandade karameller, just nu plåtar jag en kokbok för The Flying Elk i G:a stan, riktigt fett och svinkul.
Annars är det människor, klockor, smycken, produkter och så en jäla massa film-produktioner.
I min blogg försöker jag lägga upp de roligaste jobben löpande: http://www.botvidsson.se/blog/
Är dock mest aktiv på https://www.instagram.com/botvidsson/
Vore kul att göra nå't för Klocksnack igen snart och inte bara sitta och boosta mig själv ;) Lugnar förhoppningsvis ner sig snart, får styra upp nå't.
 
Senast ändrad:
Topp