• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Botvidssons Klockfotografering

thomastheswede

Audemars
Tack det var vänligt Donkii!
Det är blandade karameller, just nu plåtar jag en kokbok för The Flying Elk i G:a stan, riktigt fett och svinkul.
Annars är det människor, klockor, smycken, produkter och så en jäla massa film-produktioner.
I min blogg försöker jag lägga upp de roligaste jobben löpande: http://www.botvidsson.se/blog/
Är dock mest aktiv på https://www.instagram.com/botvidsson/
Vore kul att göra nå't för Klocksnack igen snart och inte bara sitta och boosta mig själv ;) Lugnar förhoppningsvis ner sig snart, får styra upp nå't.
Har du gjort nya Frantzen-filmen? Snyggt jobbat isf!
 

André

Omega
efter lång fotoinspirationstorka blev jag så sugen at kameran åkte fram direkt
seiko skx173.jpg
 
finns det någon bra guide hur man kan ta snygga bilder med exempelvis iphone 6s? vilka inställningar osv man själv kan ändra för bäst resultat.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack! Mycket trevliga och lärorika filmer. Hamburgare-filmen såg jag vid något annat tillfälle och den är för jäkligt bra......man springer nästan i väg och käkar direkt:)
Jag försökte lära mig foto på den tiden man framkallade sina bilder själv i garderoben (det är något år sedan....) .......men kom inte så långt och kör nog främst Iphone-bilderna nuförtiden, men det är klart skall man ha fina bilder så får man anstränga sig och då duger inte Iphone heller....:rolleyes:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Då jag byggt om min sajt så försvann alla bilder här i tråden. DATA... :banghead:

Som kompensation kommer här senaste plåtningen jag gjorde för GMT MAGAZINE inför Baselworld. Denna gång i fullformat.

Vill skicka ett supertack till Nymans Ur och Bo Berggren Urhandel som gjorde fotograferingen möjligt. Ni är så grymma!
(Plus Louis Vuitton i Paris som var så generös och skickade upp en klocka. Inte för jag tror de hänger här på forumet, än mindre kan svenska men rätt ska vara rätt!)

En av klockorna tillhör faktiskt en forummedlem. Dock numera såld tror jag. Gissa vilken klocka och medlem.

Här kommer de fyra tidningsuppslagen.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
Dags att sparka liv i en riktigt bra fototråd!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tack.
Man skjuter en orange lampa/blixt genom ett smörpapper. Sätter två svarta kartongbitar på var sida om flaskan för att få de mörka kanterna.
Även en liten lampa/blixt på etiketten och korken där uppe.
18 timmar i Photoshop.
Klart!
Låter ju enkelt:rolleyes:
Men 18 timmar i Photoshop? Då måste jag fråga (av ren okunnighet) vad det arbetet i stort innebär? Redigera just denna bild eller jobba fram många alternativ för slutligt val? Hade varit kul att se hur den oredigerade bilden ser ut:)
 

botvidsson

Cartier
Låter ju enkelt:rolleyes:
Men 18 timmar i Photoshop? Då måste jag fråga (av ren okunnighet) vad det arbetet i stort innebär? Redigera just denna bild eller jobba fram många alternativ för slutligt val? Hade varit kul att se hur den oredigerade bilden ser ut:)

Sorry, tog i lite. Sanningen ligger nog runt 1-2h. Ska kolla om jag hittar råfilen.
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp