• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Brödraskap"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
På det andra (lilla) klockforumet TTT, verkar det finnas ett så kallat "Brödraskap", som kan och får uppföra sig hur som helst. Det verkar som det heller inte finns några som helst gränser, på hur man kan uppföra sig? Och ledaren för detta så kallade "Brödraskapet" är dess "Moderator"...

Mina funderingar är följande;

Finns det även ett liknande "Brödraskap" här på KS?

Vad är det för "Brödraskap" det handlar om?

Mvh,
Tomas Östman Sundsvall
 
V

Viggen

Guest
Har aldrig vart medlem på TTT, så jag kan inte referera.

Här har jag dock inte upplevt något sådant. Behandlar man andra med respekt så får man ömsesidig respekt tillbaka. Sedan om en del medlemmar har en tightare gruppkänsla pga av att de kan träffas oftare på diverse gtg´n är ju bara naturligt då de lär känna varandra bättre. De blir buddisar helt enkelt. :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: "Brödraskap"

aduve3yd.jpg


Fet!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: "Brödraskap"

"MKRGG, det här måste vara din jacka!"

Den har jag på mig varje morgon, when I'm ridin' the bus to manville....
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: "Brödraskap"

Jag har fått en Magnus Uggla.
Men jag har inte fått några svar.

skickat med telefonen.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns inget litet brödraskap inom KS. Hela KS ÄR ett Brödraskap!! :D Här beter vi oss oftast hyffsat och med respekt mot varandra. Annars startar Spencer vinkelslipen..
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar man ju säga. Det ligger något i det.
Ha en skön söndag!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: "Brödraskap"

RicVin skrev:
Det finns inget litet brödraskap inom KS. Hela KS ÄR ett Brödraskap!! :D Här beter vi oss oftast hyffsat och med respekt mot varandra. Annars startar Spencer vinkelslipen..
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar man ju säga. Det ligger något i det.
Ha en skön söndag!
+1
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
RicVin skrev:
Det finns inget litet brödraskap inom KS. Hela KS ÄR ett Brödraskap!! :D Här beter vi oss oftast hyffsat och med respekt mot varandra. Annars startar Spencer vinkelslipen..
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar man ju säga. Det ligger något i det.
Ha en skön söndag!

Det ligger mycket i det du säger. Väl talat.
 

Edin

Panerai
RicVin skrev:
Det finns inget litet brödraskap inom KS. Hela KS ÄR ett Brödraskap!! :D Här beter vi oss oftast hyffsat och med respekt mot varandra. Annars startar Spencer vinkelslipen..
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar man ju säga. Det ligger något i det.
Ha en skön söndag!

+1

Jag är tämligen nu här och räknar mig inte själv som en i gänget (än). ribban kan tidvis ligga ganska högt men det är då oftast med en glimt i ögat.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
SiljeWatches skrev:
På det andra (lilla) klockforumet TTT, verkar det finnas ett så kallat "Brödraskap", som kan och får uppföra sig hur som helst. Det verkar som det heller inte finns några som helst gränser, på hur man kan uppföra sig? Och ledaren för detta så kallade "Brödraskapet" är dess "Moderator"...

Mina funderingar är följande;

Finns det även ett liknande "Brödraskap" här på KS?

Vad är det för "Brödraskap" det handlar om?

Mvh,
Tomas Östman Sundsvall

Tomas, du har väl undvikit att svara på saker som många undrar över och som inte verkar helt ok.
Struntar man i att svara på sådant så blir man väl knappast mer populär, forumet är ett ställe där folk ska kunna lita på varandra, ett brödrarskap om du så vill kalla det.
 

Jörgen N

Omega
Bästa Tomas !
Som medlem i båda forumen tror jag du får svårt av någon här att tycka illa om det andra forumet, TTT är våra kompisar inte våra rivaler, det är klock intresset som för oss samman inte massa skitsnack som du verkar vilja dra igång.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hej Tomas Östman,

Svara på dessa frågor på ett normalt och civiliserat sätt och du ska se att du blir bemött normalt både här och på TTT:

- Varför säljer du klockor som uppenbart har fake-delar som original?
- Varför har du ett flertal Tradera-konton?
- Varför använder du forum för att smutskasta konkurrenter när du inte är ett dugg bättre själv?
 
C

Crowolf

Guest
Re: "Brödraskap"

RicVin skrev:
Det finns inget litet brödraskap inom KS. Hela KS ÄR ett Brödraskap!! :D Här beter vi oss oftast hyffsat och med respekt mot varandra. Annars startar Spencer vinkelslipen..
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar man ju säga. Det ligger något i det.
Ha en skön söndag!

Word!
 
C

Crowolf

Guest
Re: "Brödraskap"

Per skrev:
Hej Tomas Östman,

Svara på dessa frågor på ett normalt och civiliserat sätt och du ska se att du blir bemött normalt både här och på TTT:

- Varför säljer du klockor som uppenbart har fake-delar som original?
- Varför har du ett flertal Tradera-konton?
- Varför använder du forum för att smutskasta konkurrenter när du inte är ett dugg bättre själv?

Där kom den.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: "Brödraskap"

Per skrev:
Hej Tomas Östman,

Svara på dessa frågor på ett normalt och civiliserat sätt och du ska se att du blir bemött normalt både här och på TTT:

- Varför säljer du klockor som uppenbart har fake-delar som original?
- Varför har du ett flertal Tradera-konton?
- Varför använder du forum för att smutskasta konkurrenter när du inte är ett dugg bättre själv?
Vänta nu. Jag tycker att den här tråden börjar likna ett gäng snorungar på internet, Per. Eller är det endast stora aktörer som Nymans du vill ska vara fredade mot korståg på nätet?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re:

JoberMan skrev:
Per skrev:
Hej Tomas Östman,

Svara på dessa frågor på ett normalt och civiliserat sätt och du ska se att du blir bemött normalt både här och på TTT:

- Varför säljer du klockor som uppenbart har fake-delar som original?
- Varför har du ett flertal Tradera-konton?
- Varför använder du forum för att smutskasta konkurrenter när du inte är ett dugg bättre själv?
Vänta nu. Jag tycker att den här tråden börjar likna ett gäng snorungar på internet, Per. Eller är det endast stora aktörer som Nymans du vill ska vara fredade mot korståg på nätet?
Ungefär. Lika för alla? ;)

Jag stör mig mer på folk som lurar andra medvetet än att vissa känner sig dåligt bemötta i en butik. Att en klocka sålts till överpris är något som jag känner mig rätt övertygad om att det kommer att kompenseras. Jag tror också att det är antingen ett misstag eller att en i personalen brytit mot riktlinjerna för egen vinning. Tror du att Tomas kompenserar alla de han medvetet blåst när han sålt kopior som äkta på Tradera?

Du är givetvis fri att försvara den gode Tomas om du känner att detta spårar ur totalt. Att likställa Nymans med bedragare som SiljeWatches är iaf i min värld som att jämföra äpplen med ruttna päron.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: "Brödraskap"

Per skrev:
JoberMan skrev:
Per skrev:
Hej Tomas Östman,

Svara på dessa frågor på ett normalt och civiliserat sätt och du ska se att du blir bemött normalt både här och på TTT:

- Varför säljer du klockor som uppenbart har fake-delar som original?
- Varför har du ett flertal Tradera-konton?
- Varför använder du forum för att smutskasta konkurrenter när du inte är ett dugg bättre själv?
Vänta nu. Jag tycker att den här tråden börjar likna ett gäng snorungar på internet, Per. Eller är det endast stora aktörer som Nymans du vill ska vara fredade mot korståg på nätet?
Ungefär. Lika för alla? ;)

Jag stör mig mer på folk som lurar andra medvetet än att vissa känner sig dåligt bemötta i en butik. Att en klocka sålts till överpris är något som jag känner mig rätt övertygad om att det kommer att kompenseras. Jag tror också att det är antingen ett misstag eller att en i personalen brytit mot riktlinjerna för egen vinning. Tror du att Tomas kompenserar alla de han medvetet blåst när han sålt kopior som äkta på Tradera?

Du är givetvis fri att försvara den gode Tomas om du känner att detta spårar ur totalt. Att likställa Nymans med bedragare som SiljeWatches är iaf i min värld som att jämföra äpplen med päron.
Jag är inte intresserad av att försvara Tomas. Sorry Silje men du är en riktig bluffgubbe med klart rättshaveristiska personlighetsdrag.

Vad som stör mig Per, är den totala och ganska äckliga dubbelmoralen i att ena dan vilja tona ned kritiken mot Nymans, för att nästa ställa sig i första ledet och gapa på en knäpp enmansblåsning från Sundsvall.

Äpplen och päron my ass.
JoberMan
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det du inte förstår är att jag inte försvarar att Nymans gjort dåliga saker. Det jag tycker är fel att en sak får galna proportioner. Kritiken är i min värld inte helt nyanserad då jag alltid blivit minst lika trevligt och korrekt bemött hos dem som hos Rob E. Kalla det äcklig dubbelmoral om du vill.

Hade målet med den diskussionen varit att förbättra saker och ting så hade den sett ut på ett helt annat sätt. Nu handlar tråden mer om att jävlas istället vilket jag tycker är onödigt och tråkigt då jag är säker på att Nymans vill lösa det som hänt.

Vi kan fortsätta denna diskussion i den andra tråden då jag tror vi är rätt så överens om vad som gäller i detta fall. Även om du inte tycker om mig. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
Det du inte förstår är att jag inte försvarar att Nymans gjort dåliga saker. Det jag tycker är fel att en sak får galna proportioner. Kritiken är i min värld inte helt nyanserad då jag alltid blivit minst lika trevligt och korrekt bemött hos dem som hos Rob E. Kalla det äcklig dubbelmoral om du vill.

Hade målet med den diskussionen varit att förbättra saker och ting så hade den sett ut på ett helt annat sätt. Nu handlar tråden mer om att jävlas istället vilket jag tycker är onödigt och tråkigt då jag är säker på att Nymans vill lösa det som hänt.

Vi kan fortsätta denna diskussion i den andra tråden då jag tror vi är rätt så överens om vad som gäller i detta fall. Även om du inte tycker om mig. :)


Fast Nymanstråden handlar inte främst om att bli dåligt bemött utan att de lurade en medlem på pengar när han köpte klocka..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Fast Nymanstråden handlar inte främst om att bli dåligt bemött utan att de lurade en medlem på pengar när han köpte klocka..
Precis.

Per skrev:
Att en klocka sålts till överpris är något som jag känner mig rätt övertygad om att det kommer att kompenseras. Jag tror också att det är antingen ett misstag eller att en i personalen brytit mot riktlinjerna för egen vinning. Tror du att Tomas kompenserar alla de han medvetet blåst när han sålt kopior som äkta på Tradera?

Gör dock inte Nymans rätt för sig så finns det ingen anledning att hålla tillbaka. Jag tror dock att de medger att det är fel och ser till att det inte inträffar igen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
Spencer66 skrev:
Fast Nymanstråden handlar inte främst om att bli dåligt bemött utan att de lurade en medlem på pengar när han köpte klocka..
Precis.

Per skrev:
Att en klocka sålts till överpris är något som jag känner mig rätt övertygad om att det kommer att kompenseras. Jag tror också att det är antingen ett misstag eller att en i personalen brytit mot riktlinjerna för egen vinning. Tror du att Tomas kompenserar alla de han medvetet blåst när han sålt kopior som äkta på Tradera?

Gör dock inte Nymans rätt för sig så finns det ingen anledning att hålla tillbaka. Jag tror dock att de medger att det är fel och ser till att det inte inträffar igen.

Jag förringar inte på något vis Siljes bedrifter men jag anser det är ett större problem om en välkänd professionell aktör som Nymans Ur luras. Att det är mest lurifaxar som är verksamma på Tradera vet de flesta men de utgår nog från att slippa bli lurade i en klockbutik. Därför ser jag det problemet som så mycket allvarligare och de skall därför självklart offentligt schavotteras för det!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp