• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bröllopsklockor

Minuteman

Rolex
Ytterligare en uppsamlingstråd från sommaren :).

Min bror gifte sig i början av sommaren med sin sambo. Allt skedde utan något större ståhej, och det var en mycket liten tillställning, så det var inte tal om några bröllopspresenter etc.

När jag nu tillsammans med min familj åkte ner och besökte min bror och hans nyblivna fru för några veckor sedan hade jag ändå med mig en present som jag tyckte kunde passa brudparet :)

De gillar vintageprylar, men av någon anledning bar ingen av dem någon klocka.
Det måste ju fixas, så var sin vintageklocka var den perfekta presenten (enligt mitt klockskadade tycke).

Eftersom de bor i Göteborg, så tyckte jag att var sin Lagonda kunde vara kul, eftersom det märket har lite anknytning till staden.

Jag hade sedan tidigare en Lagonda Superautomatic som jag tycker är väldigt trevlig.
DSC_1965.jpg

Det fick bli den första klockan.

Sen behövde jag ju en till.
För att få det lite kul och speciellt att det hörde ihop tyckte jag att det vore kul med två liknande ur.

Sprang på denna på Tradera:
lagonda tradera.jpg

Exakt likadan (om än lite sliten).
Man kan tycka vad man vill om par som har liknande, eller lika dana klockor, men jag tyckte det var lite kul.
Dock var den ju ganska medtagen, så den fick en helservice, glaspolering etc, för att komma i form.

Insidan gömmer ett vackert automatiskt FHF905 verk.
DSC_2784.jpg





Efter en hel del kärlek kom #2 i form:
DSC_2899.jpg


Lika som bär:)
DSC_2901.jpg


Snidade till var sin passande läderrem, och överlämnade presenten till brudparet.
DSC_2912.jpg

På parets handleder.

Det blev en mycket uppskattad present, och jag tycker de passade bra både på honom och henne.

Hoppas de kommer trivas med dem och att det kanske väcker lite klockintresse :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vackert! För att citera byrådirektör H.K. Bergdahl ur Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton:
"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades."

En strålande idé väl utförd, kul att det uppskattades av brudparet också!
 
Topp