Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bra alternativ som första guldklocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av DaMarko, 1 maj 2016.

1. DaMarko
    Trådstartare

DaMarko Torpare

Hej!

Hör och häpna, jag har aldrig köpt en guldklocka(!). Nu känner jag dock att tiden är kommen och är på jakt efter en sjyst ingångsmodell (innebärande att den inte för dyr [max 5000 typ] och ger mig chansen att se om jag kan "pull it off"). Problemet är: vilken klocka satsar man på? Vad tycker ni? Shoot!

2. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Finns inte mycket guld i denna prisklass, möjligtvis en vintage tissot om du har tur... Annars lär du hitta fina grejer om du vågar sträcka dig upp till 10!

MrSundstrom gillar detta.
  3. Hugii

Hugii Biskop

Det är som att vara på jakt efter en sportbil men efterfrågar prisvärda alternativ för max 4000kr.
    Satsa på det du vill ha så blir du mer nöjd. Vänta och spara.
    Lycka till.....

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Antar att du med med guld, så menar du väl just "guld" , inte bara guldfärgat...i så fall bär du nog försöka öka på budgeten eller kanske leta efter något i stål.

5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag säger 70-80 tals manuell certina dressare. Dessa delades ofta ut som sk trogen tjänst klocka. (Nit och redlighet i rikets tjänst). Har själv haft en tidigare men sålde till förmån för semidress i stål. En liknade ryms i budget.

Edit 18k
    image.jpeg

6. S88

S88 Torpare

Någon äldre Omega kanske? Där boetten är i guld och bandet i färgat?

7. Aarrgghh

Aarrgghh Bonde

Från:
    Eslöv
    Om du vill ha en dykare så har jag en Tag Heuer 1500 i stål och guld kanske ? Förvisso inte helt i guld:)
    20160415_215731.jpg

8. Chami

Chami Friends of KS

Skulle satsa på en vintage omega
    Kanske krävs några lappar extra men utbudet blir större

9. Strindberg

Strindberg Biskop

Omega, jubileum quartz, fullset, inom budget? PM:a...

10. Krillan

Krillan Bonde

Som tidigare nämnt, vintage Omega/Certina och även Tissoti varierande skick ryms inom budget. Annars är det nog lite tunnt med alternativ.
    (Om man inte vill ha en Sovjet/Ryssgulds klocka. Vilket är charmigt på sitt egna lilla vis! ;) )

Mårtenssons ur Brookfield