Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bra och snygg 46mm+ klocka.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jonathan3, 14 juli 2015.

1. Jonathan3
    Trådstartare

Jonathan3 Torpare

Hej!
    Som rubriken lyder så är jag ute efter en stilren 46mm+ klocka som är kvalitativ och stilren. Har tittat på rätt många märken men alla "dress" klockor som jag tycker är snygga ligger oftast runt 42mm. Min handled är ca 20cm i omkrets och 46mm klockor sitter som en smäck. Men problemet med klockor som är 46mm eller större tenderar oftast att se ut som ett rymdskepp eller liknande enl mig, så vänder mig till er expertis!

(Har spanat in märken som seiko, tissot, certina så vet ni ungefär vilken prisklass jag är ute efter.)

Tackar!
    Jonathan

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Antar att du med stilren menar avskalad (?). Kika efter ett b-uhr från Archimede, steinhart, Kemnner etc. De brukar ha en mindre modell på ca 42 och en större på 45-46.

Edit: tänk på att en klocka utan vridring och bara glasring känns större. Kika därför även på klockor på 44-45 mm.

3. Jonathan3
    Trådstartare

Jonathan3 Torpare

Ja typ som märkena du nämnde. tack för snabb respons!

4. Tyvärr lite högre prismässigt men har man handlederna (Jag har det inte men kommer nog köpa en ändå) så skulle jag köra på en Omega Railmaster XXL på 49mm...

Snodda bilder

Senast ändrad: 14 juli 2015
    mega gillar detta.
  5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Kolla även på samma märkens deckwatches. Vita tavlor och tydliga siffror.

6. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
  7. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
  8. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Jag älskar stora ur. Alla håller inte med, men det är ok...

Jag har bl.a. en B&R BR-01 92 Carbon, en Omega Railmaster XXL, en Panerai 372, en Oris ProDiver Chrono, en Breitling Super Avenger och en Longines Hydroconquest XXL. Sedan finns det ju en mängd mini-märken som har rätt coola klockor för småpengar, sök på forumet så hittar du en hel del, har själv några stycken såna också.

Longines Hydroconquest XXL behöver inte bli så dyr om du hittar en använd någonstans. Grym klocka på Nato.

Lycka till!

Niclas L

Jonaz och mega gillar detta.
  9. mega

mega Borgare

Bild på Railmastern ?

10. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Glycine Incursore, 46mm och 11mm tunn. Stor, men utan den där steroidpumpade känslan...

image.jpg

yepsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield