• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra pris på Ocean Planet?

Camo00

Patek
Det är väl rätt ok pris om den är i bra skick..?! Jag är iaf ett stort fan av 2500-POn, den är grym! :)

Edit: Men det beror såklart på hur billigt man kan hitta en ny..!
 

JohanHLM

Rolex
Går ju att få en nästan ny 8500 strax över det priset så enligt mig är det väldigt dyrt. Vet inte vad det är som gör det men jag har aldrig gillat 2500 så det kan vara därför jag är negativ inställd :)
 

Ninen79

Audemars
Tycker att det är överpris för en repig 2012! Sålde min fullset 2011 i nyskick för 9 månader sen för 19.5k. Mellan 20-21 är mer rimligt för den på pantbanken som är i övrig har 2500 D urverket.
 

Rulle

Audemars
dyyyrt :(

kolal upp zeetan !! han har sådana inne för 3k dollar !!!!!!
collectorstime.com nåt... riktigt bra kille att ha och göra med !!
3k dollar är ungefär 19-21 k svenska....
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har ganska precis köpt en PO och betalade en bit under det. Ett par år äldre och fick ett riktigt bra pris iofs men av allt jag sett så är denna lite dyr som de andra säger. Runt 18'-22' ligger de flesta skulle jag säga.
 

Wi

NLA
2-Faktor
http://www.swisswatchdealers.co.uk/watchmain.asp?model=Seamaster Planet Ocean 600M&modelno=2201.51.00&brand=Omega&topath=11

23 000 helt ny. PO 2500 låg väl på 28-29 000 i Sverige med lite rabatter eller uret? Tycker begagnade PO:s ligger på tok för högt med tanke på att det finns nya 2500 för 23k. Samt nya 8500 för 29-30k

En ny PO 8500 ligger på 29 000 på C24 och då har du förhoppningsvis garanti.


Du kan inte riktigt jämföra att köpa en ny på nätet utomlands som att köpa en ny i Sv. hos AD

Edit. Såg nu att den krm med Omega garanti. Mao, strunt i tidigare
 

Malcolm Y

Omega
Den är i alla fall inte billig, du kan nog hitta en i bättre skick (och nyservad) till bättre pris. Jag har själv en PO 2500 XL, mitt råd är att titta på en 42mm istället. Nyhetens behag av att ha STOR klocka på handleden klingar snabbt av, den är ganska klumpig i längen, och min tillbringar mesta tiden i sin låda nuförtiden.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag är absolut inget proffs men idag fick jag en ny PO 42mm med extra gummilänk för 4200 dollar. Köpt i butik over there. Så jag tror att pantbanken tar i lite. Kolla blocket finns en del där som verkar vara i behov av att sälja...
 
Topp