• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra pris på Tradera..

ScubaKing

Audemars
Denna gick för rätt bra pris på Tradera. Lite synd jag missade den faktiskt. Den årgången samt modellen med 5000ft för det priset är lyckat. Vad säger ni?

http://www.tradera.com/item/190110/229018801/breitling-super-ocean

9kayhu.jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Riktigt lågt pris på den. Grattis till köparen. Föga förvånande dock då budgivningarna på Tradera sällan når halva värdet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på den knappa informationen kopplad till annonsen så är det ju omöjligt att säga om det är ett bra pris eller inte. Den kan ju vara i akut behov av service och väldigt sliten, vem vet.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Som påpekats, det är Tradera. Noll omdömen räcker ju bara det för att avstå om man inte tänkt hämta den personligen.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Eeeeh, det är ju inte sant.

Okej, var lite snabb. Vad jag menade var att det sällan blir höga budgivningar. Det är rätt dött på Tradera om man försöker sälja där. Även med bra beskrivning och omdömen. Mycket lättare att sälja på Blocket eller här på KS.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej, var lite snabb. Vad jag menade var att det sällan blir höga budgivningar. Det är rätt dött på Tradera om man försöker sälja där. Även med bra beskrivning och omdömen. Mycket lättare att sälja på Blocket eller här på KS.
Nej, prisläget är generellt inte så lågt längre. Har blivit klart dyrare på sistonde.
 

aadde81

Cartier
Okej, var lite snabb. Vad jag menade var att det sällan blir höga budgivningar. Det är rätt dött på Tradera om man försöker sälja där. Även med bra beskrivning och omdömen. Mycket lättare att sälja på Blocket eller här på KS.

Jag skulle säga både och, det går att göra fynd i en del fall men också tvärtom. Ex. vintage Omegor drar ofta i väg för mycket.
 

Clocksauce

Cartier
Br
Nej, prisläget är generellt inte så lågt längre. Har blivit klart dyrare på sistonde.

Samma sak som varför rolex blv dyrare när internet exploderade. 2012 och innan ks begynnelse så kunde du köpa breitlings för 30% 40% av vad folk försöker ta betalt idag. Tror Breitling är mer populärt än vad folk vill erkänna. :p. Sedan är det löjligt av vi har annonser från proffs där som vill ha listpris för en begagnad steelfish...
 
Topp