Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bra vridmoment i rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 26 maj 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Två nätter har jag haft lite svårt att somna, har hört ett ljud jag inte kunnat placera. Ett rytmiskt zoom zoom typ. Första natten tänkte jag att det var elementen som lät och tillslut somnade jag.
    Andra natten gick jag upp och började lyssna på elementet. Nej det var inte det, vad fan är det som låter?
    Det visade sig att det var min submariner som låg på mitt nattduksbord, blev nån form av resonans i bordet från klockan! Ljudet försvann när klockan åkte ner i klockboxen.

Har ofta mina klockor bara liggande på bordet över natten men aldrig hört det ljudet innan. Så det måste vara ett bra vrid i rolex urverket.

2. morrism

morrism Friends of KS

Jag brukar lägga min mot örat för att somna

Vevaren och Icaras gillar detta.
  3. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Samma på min sub att i vissa lägen får jag resonans från den när den ligger på nattduksbord/bokhylla.

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ajajaj. Enda lösningen på detta stora problem är att köpa en klocka med spring drive-urverk. Det är tydligen helt tyst. Inget tickande alls.

Beastie gillar detta.
  5. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    De är knäpptysta, saknar tickandet i min. Löstes enkelt med att bära/sova med en helmekansik på andra armen :)

yonsson gillar detta.
  6. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Jag har också märkt det där. Intressant resonans som uppstår. Men jag känner mest välbehag av det =)

7. Erik O

Erik O Torpare

Från:
    Linköping
    En del klockor låter mer än andra. Delvis beror det på hur mycket ljud urverket skapar och delvis beror det på hur mycket ljud boetten släpper ut. Glasbakstycken dämpar mindre.
    Jag har haft en del klockor som låtit för mycket med resonansen av nattduksbordet. Då har jag lagt boetten på en näsduk så har det blivit tyst.
    Min Rolex låter dock inte så mycket. Det beror kanske på att den är en Milgauss och därmet har dubbla boetter.

Mårtenssons ur Brookfield