Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bracelet making and Black Diamonds

Diskussion i 'Lifestyle' startad av JLC, 20 juni 2016.

1. JLC
    Trådstartare

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    Hej,

Jag är inte bara intresserad av klockor utan även av armband som man faktiskt kan bära som man på samma hand som klockan eller den andra för att matcha till val av klocka och klädsel.

Forum Admin får gärna kommentera om jag bryter mot någon forum policy nu, men primärt visar jag vad jag gjort för att jag gillar hantverket och att inspirera folk, sekundärt för att sälja till dem som önskar...

Lite om processen:
    Började experimentera med 6mm sten och halvädelsten pärlor i olika material (agat, onyx, sandsten, karneol, lapis lazuala, tigeröga, kvartz, korall) som jag trädde på elastiskt 1mm genomskinlig syntettråd.

Gick sedan över till olika exotiska och hårda träslag (agar/oud Wood, Rosenträ etc).

Har även testat med mindre (3-4mm) samt större (8,10,12 mm) och även göra inlägg med ädla metaller som silver, guld.
    har även nu på senare tid testat med Svarta Diamanter (Carbon Earth mined Black Diamonds) som inlägg och mellanlägg.

[MER BILDER KOMMER INOM KORT]

Bifogade filer:

Senast ändrad: 20 juni 2016
    xmb216bc, Aelgen, Strindberg och 1 annan gillar detta.
  2. Strindberg

Strindberg Biskop

Du kommer att få så mycket skit av de som kallar bilhandskar för onödigt och fåfängt!

OnT så gillar jag den här typen av armband, och dina ser riktigt bra ut. "Problemet" är bara att det finnns så jäkla många tillverkare och modeller... Säljer du på riktigt eller är det honby?

3. JLC
    Trådstartare

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    Kul att du gillar det, jag lever inte på det och säljer mest någon gång då och då till vänner och deras bekanta på beställning.
    Har mycket mtrl hemma so kan göra det mesta...