• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bracelet making and Black Diamonds

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej,

Jag är inte bara intresserad av klockor utan även av armband som man faktiskt kan bära som man på samma hand som klockan eller den andra för att matcha till val av klocka och klädsel.

Forum Admin får gärna kommentera om jag bryter mot någon forum policy nu, men primärt visar jag vad jag gjort för att jag gillar hantverket och att inspirera folk, sekundärt för att sälja till dem som önskar...

Lite om processen:
Började experimentera med 6mm sten och halvädelsten pärlor i olika material (agat, onyx, sandsten, karneol, lapis lazuala, tigeröga, kvartz, korall) som jag trädde på elastiskt 1mm genomskinlig syntettråd.

Gick sedan över till olika exotiska och hårda träslag (agar/oud Wood, Rosenträ etc).

Har även testat med mindre (3-4mm) samt större (8,10,12 mm) och även göra inlägg med ädla metaller som silver, guld.
har även nu på senare tid testat med Svarta Diamanter (Carbon Earth mined Black Diamonds) som inlägg och mellanlägg.

[MER BILDER KOMMER INOM KORT]
 

Bilagor

  • IMG_1651.JPG
    IMG_1651.JPG
    85.2 KB · Visningar: 139
  • IMG_1667.JPG
    IMG_1667.JPG
    87.4 KB · Visningar: 137
  • IMG_1669.JPG
    IMG_1669.JPG
    94.2 KB · Visningar: 135
  • IMG_1674.JPG
    IMG_1674.JPG
    79.9 KB · Visningar: 135
  • IMG_1689.JPG
    IMG_1689.JPG
    173.9 KB · Visningar: 137
  • IMG_1691.JPG
    IMG_1691.JPG
    123.9 KB · Visningar: 138
  • IMG_1692.JPG
    IMG_1692.JPG
    136.7 KB · Visningar: 132
  • IMG_1697.JPG
    IMG_1697.JPG
    92.9 KB · Visningar: 142
  • IMG_1734.JPG
    IMG_1734.JPG
    87 KB · Visningar: 137
  • IMG_1864.JPG
    IMG_1864.JPG
    102.6 KB · Visningar: 133
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Du kommer att få så mycket skit av de som kallar bilhandskar för onödigt och fåfängt!

OnT så gillar jag den här typen av armband, och dina ser riktigt bra ut. "Problemet" är bara att det finnns så jäkla många tillverkare och modeller... Säljer du på riktigt eller är det honby?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Du kommer att få så mycket skit av de som kallar bilhandskar för onödigt och fåfängt!

OnT så gillar jag den här typen av armband, och dina ser riktigt bra ut. "Problemet" är bara att det finnns så jäkla många tillverkare och modeller... Säljer du på riktigt eller är det honby?
Kul att du gillar det, jag lever inte på det och säljer mest någon gång då och då till vänner och deras bekanta på beställning.
Har mycket mtrl hemma so kan göra det mesta...
 
Topp