• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bracelet Springbar Pliers

GurraG

Cartier
Tänkte bara passa på att tipsa om Horofix Watch Bracelet Springbar Pliers Band Tool. Har länge haft ögonen på en Bergeon 6825 men dom ligger på $170 och det har känts lite mycke' för nå't som bara gör det enklare att byta länk. Men så sprang jag på Horofixen som kostar det lite mera resonabla $80. Dessutom kommer den med två tjocklekar på tipsen, 1mm och 1,4mm. Fick hem den igår och att byta länk på min Tudor gick som en dans, supersmidigt och kändes som mycke' mindre risk för repor än med ett par vanliga bandverktyg.

59.625.jpg
 

cjb1975

Omega
2-Faktor
När jag testar länken får jag "The page you were looking for appears to have been moved, deleted or does not exist." - finns den inte kvar? Fungerade det bra att beställa från US? Fraktkostnad?
 

GurraG

Cartier
Ja, så får jag också nu och hittar den inte när jag söker på Esslinger heller, bara spetsarna. Så var det uppenbarligen inte för nå'n vecka sen när Mr Plow beställde.
 

Samuel

Breitling
Grymt verktyg! har inte testat det själv än. Har dock köpt ett så det är på g hem
''en utebliven repa på rolexen så är den betald'' som MrPlow säger ;):rolex:
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Klickade hem ett sådant här för ett par dagar sedan
0090dw_gr.jpg


Återkommer med tankar när det dykt upp
Hämtade ut paketet idag och har nu hunnit testa.
Har haft problem/inte lyckats med att sätta tillbaka länken på min Mühle 29er med vanliga bandhornsverktyg. Med detta var det fixat på under minuten.
Så jag är väldigt nöjd. Ändarna är tillräckligt smala för att komma åt men ändå stora nog att få bra tag om kanten på stiften. Böjen på mitten gör också att det är enkelt att komma åt även när en sida redan är i och länken är i vägen.
Enda som återstår är att se hur bra de håller över tid, men är ju inget man använder dagligen.
http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dw
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Beställde en i går och återkommer med "recension" när paketet anlänt.
Svor när jag skulle sätta tillbaka originallänken på DSSD:n med Bergeon 6111 :mad:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fick hem den här (samma som i trådstarten) i går och testade omgående att lossa länken på min DSSD.

59.625.1__51366.1466603020.500.500.jpg


Det tog en stund att ställa in bredden och få ditt rätt storlek på "gafflarna".
Efter första försöket gick spetsen på ena gaffeln av men som tur är kan man vända dem.

Ger den 2 av 5 i betyg.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Återupplivar denna tråd.
Finns det några nya tips? Eller vad kan ni säga ni som köpt de som nämnts i tråden redan. Är ni nöjda och rekommenderar era?
 
Topp