Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Braille klockor / klockor för blinda

Diskussion i 'Vintage' startad av Moffan, 25 april 2015.

1. Moffan
    Trådstartare

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Hej,

Verkar inte komma ur vintage-träsket, har nu suttit och snöat in på blindklockor.

Någon som har några handfasta tips på vad man ska tänka på inför köp?

/Andrea

2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har för mig att det redan finns trådar om klockor för blinda.. testa att söka :)

3. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Braille känns ju rätt onödigt då de flesta klockor för blinda har en funktion likt en minutrepetion.
    (Tryck på knappen och du hör vad tiden är, finns även dem som läser upp vad klockan är likt Fröken Ur.) :)

4. Moffan
    Trådstartare

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun

Gjorde en slösökning, hittade inget. Men testar igen.

5. Moffan
    Trådstartare

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun

Det är mer att jag tycker dom är lite snygga och att urtavlorna blir sådär härligt patinerade. Samt att braillen är en cool komplikation i sig.

6. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien

Enligt mig är det skillnad på en klocka för någon som är blind och någon som inte är det; Patina, tavla etc. är helt orelevant om man tyvärr är blind. Därför tycker jag personligen att funktion går före allt i detta fall.

7. Moffan
    Trådstartare

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Betänk detta scenario: Du är ute en sommardag och någon undrar vad klockan är, du tar sikte på solen, ser fundersam ut, knäpper samtidigt diskret upp locket på klockan och läser av tiden med fingrarna och likt Crocodile Dundee så säger du självsäkert exakt vad klockan är. :) Tramsigt, visst men varför inte. Tack för dina åsikter.