• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bravur Watches?

SSL

Audemars
Ciao! Jag letar lite svenskt å ramlade in på en sida tillhörande Bravur Watches (bravurwatches.com) för en tid sen. Enligt mig som inte är klockkunnig så är klockorna stilrena, enkla å funkar som åretom ur. Enda minus är den töntiga texten "swiss heart blabla", hade föredragit texten på svenska tex. Jaja, skit i det. Hursom, blev väldig intresserad så kollade runt efter lite extra info. Hamnade lite här å var och fick då läsa att framförallt priset är överdrivet för denna typ av ur, ca 8 lakan.

Jag är van att slänga pengar i sjön, men vad har KS att säga om detta armbandsur? Bör jag lägga ned hela skitet? Eller kan det va nåt å ha?

Lite pics
3KWHXMc.jpg


J1IjAE8.jpg


Trevlig kväll
Ssl
 

SSL

Audemars
Hej igen!
Jag kan ha vänt vad gäller "swiss heart" som i stort fick mig att lägga klockan på is några månader. Priset är fortfarande inte jättekul, men vafan.. men det som fick mig att vända är att jag nu förstår innebörden av "swiss heart", och som fått mig att kunna acceptera att det står där bak.

SWEDISH SOUL - SWISS HEART
Our design and way of thinking will always be characterized by our Swedish legacy, but when it came to choosing the movement the obvious choice was a Swiss "heart".

Trög i skallen som man är så förstod jag inte tidigare varför dom valde just "heart", men nu förstår jag lite bättre.

Iaf har jag bestämt mig att ta mig till Fredsman Ur och iaf känna lite på klockan innan jag säger Si! o No!

Fan va sugen man blev på bulle nu..
_Y8B2507.jpg


Ps. Att man kan få 100 Seiko för 8 firrar vet jag redan.

På återseende!
Ssl
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tittade lite snabbt på sidan och googlade lite. Hittar inte jätte mkt info om bolaget och klockorna men det verkar väl vara ett seriöst företag.
Vill du ha så köp, men tycket som du själv skrev att 8000kr är lite dyrt för en okänd kvarts klocka.
 
Topp