Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bredd på natoband

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Joker2016, 26 juli 2016.

1. Joker2016
    Trådstartare

Joker2016 Torpare

Har en Omega Planet Ocean 45.5 mm och tänkte hotta upp den lite med ett Omega natoband som jag har.
    Bredden mellan bandhornen är 22 mm men mitt natoband är 21 mm.
    Tror ni det blir problem?
    Behöver man byta bandstift eller kan man köra med orginal?

2. FelixLidforsen

FelixLidforsen Torpare

Vissa kör ju Nato som är preciiis för smalt, inget för mig personligen :)
    Stiften lär funka!

3. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Jag klämde i ett 22 mm i min certina 21 mm.
    Inte 100%, men kanske 87% bra.
    Kan ladda upp en bild när jag är hemma.
    Personligen tycker jag att det med för små band kan se tokigt ut.

4. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Inget problem för brandstiften, Du kan köra på orginal. Det enda som kan bli fel är att bandet ser för smalt ut jämfört med själva bandbredden. Det blir liksom en "glipa" mellan bandhorn och nato. Men gillar du det så kör på det, om inte så skulle ju såklart ett 22mm band sitta som en smäck! Det är helt upp till dig vad som funkar eller inte!

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Om du ska köra med för smalt natoband, gäller det att du har rätt bandstift. Om du kör med "vanliga" med axlar, finns risken att bandet öppnar stiftet. Bättre att köra stift utan axlar och byta stift de gånger du vill köra något annat än nato, eller ännu bättre att hitta ett nato i rätt storlek.
    Om du vill förkovra dig inom ämnet ännu mer, så har @yonsson skrivit ett väldigt bra guide inom området bandstift.

http://klocksnack.se/threads/guide-köpa-bandstift.48930/

Senast ändrad: 3 augusti 2016
    yonsson gillar detta.