• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breguet frågor inför köp.

Picke79

Cartier
2-Faktor
Har länge suktat efter en Breguet klocka, någon classic stål eller silver. Vill helst hitta en begagnad. Men hittar bara utländska säljare. Vill ju definitivt testa innan köp. Så gråimport via nätet går bort. Finns det någon svensk AD? Något annat att tänka på. Alla tips uppskattas. Hur skall jag gå vidare från dröm till affär?

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har länge suktat efter en Breguet klocka, någon classic stål eller silver. Vill helst hitta en begagnad. Men hittar bara utländska säljare. Vill ju definitivt testa innan köp. Så gråimport via nätet går bort. Finns det någon svensk AD? Något annat att tänka på. Alla tips uppskattas. Hur skall jag gå vidare från dröm till affär?

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Jag kanske är dum, men stål och silver? AD finns i sthlm.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag kanske är dum, men stål och silver? AD finns i sthlm.


breguet.jpg

Silver... ;)

Nymans ur i stockholm verkar vara AD.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Dang stål/silver är det bara att jag inte vet vilket. Och jag kände till Nymans, men har de klockor hemma? Ibland är det ad som inte har någon klocka hemma. Och ibland endast en eller två, vill inte åka 40 mil och hitta två dam ur.. Ursäkta min dåliga trådstart men jag har surfat och sökt i omgångar länge. Men fastnar hela tiden utan att komma längre, så jag tänkte att kanske en tråd här skulle hjälpa mig komma framåt.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Camo00

Patek
Har ingen erfarenhet av just Nymans, men en bra AD kan Du säkert ringa och be om att de tar hem klockan Du är sugen på? Åtminstone inom standardsortimentet...
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Något ur classic serien. Och tydligen finns de bara i guld om jag tolkar katalogen rätt, var lite lurad av uret.se när jag startade tråden. Men eftersom jag bara sett klockor på nätet vet jag inte riktigt. Har irl bara sett en Breguet en enda gång. Men jag bestämde mig precis för att efter påsk ringa Nymans och se om de kan göra att jag vill resa till Stockholm, har enda velat tillräckligt länge på nätet.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

POO

Panerai
Är det en verkligen en möjlig kombo? Stål och classique alltså? Vitguld blir det väl som gäller? Fantastiskt fina iaf! Ligger ju en flygare här på k&s.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Nej bara vitguld, läste om silver på uret.se men det var visst tavlan. Stål vet jag inte varför jag trodde det fanns. För rolexifierad. Trodde allt fanns i stål och tvåton ;-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

watchdreamer

Panerai
Uppskattar Breguet oerhört mycket, går själv och suktar på en ny Breguet, men är i sådant fall mest sugen på Marine i Rosé, alltså denna :)
image.jpg


Mums om ni frågar mig :)
 
Topp