• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breithling cronograph sönder efter 4 år

Daniel J

Omega
Fast det är du som konsument som lär påvisa att felet är ursprungligt om tillverkarens garanti löpt ut!

Jepp, observera att det inte står bevisa i lagen.

Har en pryl gått sönder utan att man kan påvisa att det är yttre faktorer som avgjort ska det godkännas som reklamation.

Finns där märken som antyder att klockan tappats så blir det svettigare.
 

jonte

Breitling
Herregud! Har vissa käkat taggtråd här eller. Visste inte att klockfolk var så dryga (dock inte alla). Till och med admin verkar ju inte var så sympatisk direkt då han ger spydiga kommentarer till medlemmer som inte riktigt har samma emminenta kunskaper. Konstigt, knappast ett bra sätt att ragga nya medlemmar på. Skall lägga upp bilder på både klocka papper. Det kunde ni ju sagt med en gång i sådana fall om ni nu har problem med stöldgogs eller va fan det nu är. Men det är lugnt jag kan lugna juryn här att jag har inte stulit den. Trodde kanske inte att man behövde serienr. Jag menar har man en v70 från 2010 så behövs det knappast serienr om man vill fråga någonting. Men som sagt, igen får jag be om ursäkt för min okunskap. Lägger ut bilderna när jag hämtat klockan sedan så skall jag skicka ett pm till admin så att han kan ta bort mitt medlemskap. Får prata på mitt gamla hederliga skogsforum som har en lite hjärtligare ton(dock inte om klockor tyvärr då). Skall lämna in den på berfströms ur, hoppas på ett lite bättre bemötande där. Ringde NK där klockan är köpt och det var två års garanti bara. Vill ändå tacka dom som ändå svarade på mina frågor, jag tackar ödmjukast för detta. Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag stavade Breitling fel. Det var inte meningen att förolämpa Breitling ägarna.
 

morrism

Audemars
Herregud! Har vissa käkat taggtråd här eller. Visste inte att klockfolk var så dryga (dock inte alla). Till och med admin verkar ju inte var så sympatisk direkt då han ger spydiga kommentarer till medlemmer som inte riktigt har samma emminenta kunskaper. Konstigt, knappast ett bra sätt att ragga nya medlemmar på. Skall lägga upp bilder på både klocka papper. Det kunde ni ju sagt med en gång i sådana fall om ni nu har problem med stöldgogs eller va fan det nu är. Men det är lugnt jag kan lugna juryn här att jag har inte stulit den. Trodde kanske inte att man behövde serienr. Jag menar har man en v70 från 2010 så behövs det knappast serienr om man vill fråga någonting. Men som sagt, igen får jag be om ursäkt för min okunskap. Lägger ut bilderna när jag hämtat klockan sedan så skall jag skicka ett pm till admin så att han kan ta bort mitt medlemskap. Får prata på mitt gamla hederliga skogsforum som har en lite hjärtligare ton(dock inte om klockor tyvärr då). Skall lämna in den på berfströms ur, hoppas på ett lite bättre bemötande där. Ringde NK där klockan är köpt och det var två års garanti bara. Vill ändå tacka dom som ändå svarade på mina frågor, jag tackar ödmjukast för detta. Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag stavade Breitling fel. Det var inte meningen att förolämpa Breitling ägarna.


Ref. är modellen inte serienummer, ingen har bett dig om serienummer.
 

jonte

Breitling
Här kommer lite bilder för juryn. Hoppas att detta kan lugna den lokala lynchmobben här på köocksnack. Hade missuppfattat su. Dom skulle ha 6000kr för att fixa uret. Inte 6000kr i självrisk så det var ju skönt. Dom tog 4500kr för en service så det är ju inte så farligt ändå tycker jag. Det var en annan kvinna i butiken som verkade lite mer kunnig och hon sa att klockan var äldre än 4 år.
Men skall nog ändå ta den till Bergströms för att få ett andra utlåtande.
Admin och ni andra med era eminenta kunskaper skall få ha erat forum i fred nu. Jag har tröttnat. Till er som ändå var vänligt sinnade och lite mer ödmjuka i eran framtoning vill jag tacka för den hjälp jag ändå fick.
 

jonte

Breitling
Vet inte var bilderna tog vägen? Någon som vet? Dum fråga kanske men är det någon som har ett bra svar? Bespara mig tykna och dryga svar tack!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hoppas att det löser sig med din klocka och trist att du upplevde ett negativt bemötande. De flesta är extremt trevliga och hjälpsamma här, det är min erfarenhet. Man får mkt hjälp och kunspaksnivån är hög så jag tycker att du borde ge forumet en chans till.

Mvh
Compiss
 
Vet inte var bilderna tog vägen? Någon som vet? Dum fråga kanske men är det någon som har ett bra svar? Bespara mig tykna och dryga svar tack!

När du lägger upp bilder kommer det två länkar, välj den som har [ img ] i början av adressen och kopiera hela och klistra in.

4500:- för service låter rimligt.
Om 6000:- för rep är bra eller dåligt går inte att säga då det ej framkommer vad som är trasigt.
Se det från den ljusa sidan att du får dega 6000:- och så funkar klockan igen. Kanske piska gamla ägaren som uppgav fel ålder på uret? :)
 

par

Patek
2-Faktor
Var längesen jag såg en så sliten bratte länk. Kan Young renovera dessa?
Jag hoppas du inte betalade allt för mkt för den av den anledningen
 

Podal

Omega
Har tyvärr själv dålig erfarenhet av Breitling. Köpte själv en sprillans Navitimer 01 AB012012 | BB01 för under en månad sedan, den höll i 2 veckor, sedan stoppade den :banghead:. Klockan ska nu ner till Schweiz igen då ingen kunde laga den här hemma.

Sedan behövs service vartannat år som går på +/- 3' samt full överhalning varje 4-6 där dom vill ha ytterligare 6-7'

Jag försöker komma ur denna dealen nu och köpa en Tag istället.....men förstår samtidigt att jag kanske bara har haft max otur med Breitlingen......
 
Topp