• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling äkta eller oäkta?

Kmht

Breitling
Jag sitter med en fråga om min breitling-klocka. Om den är äkta eller kopia. ?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    87 KB · Visningar: 1,180
  • image.jpeg
    image.jpeg
    69.2 KB · Visningar: 1,114

Ekstrand

Cartier
Finns redan en äkta/oäkta tråd, bara söka :) Ska inte utala mig på Breitling, men lite konstiga subdials och helhelts intryck...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hej.
Den är tyvärr fake och med stor eller sörsta sannolikhet tillverkad av slavar. Släng den, ge Inte bort den eller försök sälja den!
Välkommen att skriva i presentationstråden så ska vi sen hjälpa dig att hitta rätt i klockdjungeln!
Trevlig kväll
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Min fråga blir om du har betalat för en äkta Breitling, om du gjort det så lär du nog polisanmäla personen eller företaget du köpte klockan av. Var har du fått klockan ifrån?!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Riktig skitkopia dessutom. Önskar att alla var så dåligt gjorda så att man lätt kunde se...
Referensnumret är till en chronomat evo dessutom!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Som alla redan sagt är det en riktigt dålig kopia så frågan är ju om du verkligen trodde den var äkta. Ville du bara testa oss? Berätta hur du kom över den!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Med tanke på att du tar svaret med sådant lugn antar jag att du köpt klockan på Bangla Road för 700 bath. Vad trodde du? :D
 

Greven

Audemars
Kul med ytterligare en kvinna på forumet. ;) Synd bara att första inlägget handlade om en en fejk Navitimer. Får om det blir ytterligare inlägg framöver...
 

Kmht

Breitling
Men ni är ju helt galna här inne. Nej, någon klocknörd blir jag aldrig. Håller mig till ur&pen jag. Kan även smycka armen med gratisklocka man får vid tidningsprenumerationer. Bara den visar rätt tid så är jag nöjd. De finaste klockorna behöver inte vara dyra. Eller äkta. Min egna åsikt. Men det kanske är det nya nu. När jag var yngre så sa man alltid att en lyxig bil var en k*k-förlängare. Det kanske är klockan som avgör det idag.
Klockan jag har är hittad bland min avlidne fars ägodelar. Han kanske har köpt den i Thailand på marknad, vad vet jag.
Jag hade ingen aning. Därför, givetvis, så frågade jag här.
Ett svar hade räckt - fejk/oäkta/kopia/falsk.
Och jo , sist jag kollade var jag en tjej.
Tack för mig.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nej, snälla, tacka inte för dig! Stanna kvar på vårt härliga forum och be om mer hjälp angående fler klockor och när du sedan får hjälp så gör du som du gjorde nu, försöker pissa på oss. Det jävliga med att pissa i motvind är bara att det endast är du själv som blir blöt.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Men ni är ju helt galna här inne. Nej, någon klocknörd blir jag aldrig. Håller mig till ur&pen jag. Kan även smycka armen med gratisklocka man får vid tidningsprenumerationer. Bara den visar rätt tid så är jag nöjd. De finaste klockorna behöver inte vara dyra. Eller äkta. Min egna åsikt. Men det kanske är det nya nu. När jag var yngre så sa man alltid att en lyxig bil var en k*k-förlängare. Det kanske är klockan som avgör det idag.
Klockan jag har är hittad bland min avlidne fars ägodelar. Han kanske har köpt den i Thailand på marknad, vad vet jag.
Jag hade ingen aning. Därför, givetvis, så frågade jag här.
Ett svar hade räckt - fejk/oäkta/kopia/falsk.
Och jo , sist jag kollade var jag en tjej.
Tack för mig.
Du får ta oss som vi är eller låta bli. Tack för att du svarade mer utförligt. Om du hamnade här bara på en google-sökning och testade en fråga så förstår jag att du surnar över reaktionerna, men om du hänger kvar här och fördjupar dig lite mer så kommer en helt ny värld att öppna sig. TESTA. Men släng den där kopian, den är olaglig liksom eventuella handväskkopior mm.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men ni är ju helt galna här inne. Nej, någon klocknörd blir jag aldrig. Håller mig till ur&pen jag. Kan även smycka armen med gratisklocka man får vid tidningsprenumerationer. Bara den visar rätt tid så är jag nöjd. De finaste klockorna behöver inte vara dyra. Eller äkta. Min egna åsikt. Men det kanske är det nya nu. När jag var yngre så sa man alltid att en lyxig bil var en k*k-förlängare. Det kanske är klockan som avgör det idag.
Klockan jag har är hittad bland min avlidne fars ägodelar. Han kanske har köpt den i Thailand på marknad, vad vet jag.
Jag hade ingen aning. Därför, givetvis, så frågade jag här.
Ett svar hade räckt - fejk/oäkta/kopia/falsk.
Och jo , sist jag kollade var jag en tjej.
Tack för mig.


Tråkigt att du lämnar forumet med så bitter eftersmak @Kmht! Tycker att min fråga var relevant då jag undrade om du hade betalat fullpris i tron att du köpte en äkta Breitling! Är så många som åker på blåsningar nu för tiden så det skulle inte vara varken första eller sista gången. Hade så varit fallet, så hade det naturligtvis varit på plats med en polisanmälan så kanske fler inte hade blivit lurade. Och jag håller med dig, en klocka behöver inte vara dyr för att vara fin. Däremot behöver den ju inte vara fejk/kopia bara för att den är billig! Hoppas att du hittar tillbaka till ett annars så trevligt forum!
 
Hur kan ni inte förstå att detta är ett troll? :D:woot:

Kukförlängare, samt endast bär gratisklockor man får med Kalle anka, samt att det enda viktiga är att den visar tiden. Lol... För att trolla framgångsrikt 2015 så krävs det månader av förberedelser och taktik. Det är inte direkt 2002 längre.....
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hur kan ni inte förstå att detta är ett troll? :D:woot:

Kukförlängare, samt endast bär gratisklockor man får med Kalle anka, samt att det enda viktiga är att den visar tiden. Lol... För att trolla framgångsrikt 2015 så krävs det månader av förberedelser och taktik. Det är inte direkt 2002 längre.....

Så kan det säkert vara, men man kan inte utgå att det är troll så fort någon ställer en fråga om en klocka är äkta etc. Och varför kan det inte vara så, gratis är gott vet du väl!
 
Topp