• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling äkta eller oäkta?

Greven

Audemars
Vilken annorlunda vändning på denna tråd. Det som började med en klassisk "är den här fejk?" till att det vände så att jag nu inte skulle bli överraskad om @Kmht inom kort lägger upp en Rolex eller motsvarande i Dagens Klocka-tråd. :)
 

Jimpa

Panerai
Haha Hämtar popcorn, den här tråden fick en oväntad vändning gentemot andra "är den äkta trådar"
:) vill oxå se detta sluta i ett rolex köp för Ts!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

image.jpg
 

MagnusL

Omega
Roligt inlägg att läsa. Från att folk hugger på volley till att man klappar medhårs på några få inlägg. :)
Jag börjar med att beklaga bortgången av din far.
Skillnaden mellan entusiasm och idioti kan vara hårfin, och då hänvisar jag bara till mig själv som envisades med att åka wakeboard i helgen då det var 9 grader i luften och vattnet svalkade. :D
Detta forum består av entusiaster och inte allt för sällan dyker frågan upp om huruvida en klocka är äkta eller inte. Det kan hända att det är folk som har kommit över klockor på mer eller mindre ärliga sätt, eftersom priset man betalar för en klocka ofta kan avgöra om den är äkta eller inte. Kan handla om summor på 1.500kr för den ena och 40.000kr för den andra. Har man inte betalat för klockan är det svårt att veta(precis som i detta fall).
Utan detaljerna om hur klockan hamnade i dina ägor, kan det vara lätt att svara i affekt för den avsky man/vi känner för kopior. Men det löste sig rätt snabbt på det vanliga sättet - kommunikation.
Men kom ihåg att du alltid är välkommen med dina frågor/funderingar kring klockor oavsett priser på dom. :)
Trevlig kväll.
 

Kmht

Breitling
Haha, jag var tvungen att stänga av ljudet inatt då notiserna bara ploppade. Trött småbarnsmamma måste sova på natten. :dead:
Måste erkänna att detta är nog den roligaste tråd jag någonsin har skrivit i.
Håller mig annars mest inne i barnvagnsgrupper. Blir lite nördig i det. Kom faktiskt att tänka på att det är lite som detta klockforum. Barnvagnar. Är ett intresse det med. Jag tyckte nu var galna som la så mkt pengar på klockor. Men herregud, det är ju lika mycket som jag lägger på barnvagnar. Och antagligen samma tänk, vad ska jag göra idag, vilken vagn passar bäst för detta tillfälle. Min barnvagnspark består just nu av sex st. Som har inhandlats under ett år! :facepalm:
Och se mig gärna som galen, min nästa barnvagn, Pierre cardin, får jag själv hämta hem från Turkiet under höstlovet, då Turkarna inte kan skicka till Sverige.
Men jag har nog mina aningar att här inne finns det flera som har lika tokiga fruar som avgudar sina vagnar. ;)
Klocka?, jo men man kanske skulle kolla runt lite. Kan ju pryda armen tillsammans när jag stoltserar med en vagn. Uuuups, så har jag aldrig tänkt. Men efter att ha kollat runt lite i forumet så blir man ju lite sugen. Men hur hittar man rätt? Tycker herrklockor är MYCKET snyggare än till dam. Men jag är ganska kvinnlig av mig, så en stor klocka på min smala arm passar sig nog inte.
Hjälp mig!! :rolleyes:
 

svesam

Rolex
Vilken annorlunda vändning på denna tråd. Det som började med en klassisk "är den här fejk?" till att det vände så att jag nu inte skulle bli överraskad om @Kmht inom kort lägger upp en Rolex eller motsvarande i Dagens Klocka-tråd. :)

What?? Rolex....
Hon kommer ju givetvis att slå till på en Breitling :)

Kanske min favorit på en tjej:
SuperOcean Heritage 38 (detta är frugans, övriga bilder lånade från interwebben)
soh_cert.jpg


Eller en SuperOcean II 36
Superocean-II-36-white-glamor-560.jpg


Eller Galactic 36
breitling-galactic-36-automatic-watches.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vad sjutton, menar du allvar? Var tvungen att googla på barnvagn Pierre Cardin. Inser att här öppnar sig en helt ny värld för småbarnsföräldrar som tidigare inte begripit bättre. Det går att samla på barnvagnar också........;)
 

Kmht

Breitling
Mm. Jättefina! Superocean ll 36 var riktigt fin! Men kanske inte riktigt i den prisklassen.
Max kanske 7-10,000.
Funderar på att korta ner det äkta läderbandet på min breitling. Kan man göra ett hål själv tro?
 

JohnDoe

Rolex
Finns massa snygga "herrmodeller" i rimliga prisklasser och storlekar. OBS med rimligt menas att även "icketroende" kan tycka att det är rimlig. Det är absolut inget fel med många barnvagnar. Så gjorde vi när det begav sig i början av millenniet.
 

Kmht

Breitling
Vad sjutton, menar du allvar? Var tvungen att googla på barnvagn Pierre Cardin. Inser att här öppnar sig en helt ny värld för småbarnsföräldrar som tidigare inte begripit bättre. Det går att samla på barnvagnar också........;)

Haha! Ja men du ser. Nu kommer tacka mig sen. En klocka skulle passa fint som present då. :D
Pierre cardin är riktigt fin. Prisvärd. Jag hade en til sonen - han är idag 12 år. Den är tyvärr kasserad.
Dottern på ett år vill ju givetvis ha en likadan. Så jag gick på jakt. Den största agenturen finns i Rumänien. De skickar tyvärr inte heller. Efter det kommer Dubai. Fint resmål, men isåfall i februari då stora shopping festivalen är. Men Turkiet, sol o bad o shopping. Och ja! Vagnen är äkta! Även att den kommer från kopiornas land.
Fortsätt du att googla lite så kommer du bli frälst i vagnar. Behöver du hjälp att piffa till den med solskydd eller ny dumper så hjälper jag dig gärna.
 

Kmht

Breitling
Finns massa snygga "herrmodeller" i rimliga prisklasser och storlekar. OBS med rimligt menas att även "icketroende" kan tycka att det är rimlig. Det är absolut inget fel med många barnvagnar. Så gjorde vi när det begav sig i början av millenniet.

Får kolla runt lite känns det som.
Och i början på millenniet. Brio race o teutonia var heta märken då.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Får kolla runt lite känns det som.
Och i början på millenniet. Brio race o teutonia var heta märken då.
När du köper barnvagnar, går du efter den som har fått bäst-i-test, eller köper du bara den som är snyggast för stunden? Ska själv få barn om några månader, och vi har redan siktat in oss på en Britax Go Next. Bra? Dåligt?
 
Topp