• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling äkta eller oäkta?

Rossi

Rolex
2-Faktor
Av att dömma av gamla kort var min mamma mest inne på vintagevagnar när jag var liten. Racingvarianter med oerhört smala och stora hjul; mer Giro d'italia än mountainbike.
 

Kmht

Breitling
När du köper barnvagnar, går du efter den som har fått bäst-i-test, eller köper du bara den som är snyggast för stunden? Ska själv få barn om några månader, och vi har redan siktat in oss på en Britax Go Next. Bra? Dåligt?

Grattis till barn!
Första?
Dottern är född sept 2014. Det fanns både brio go och brio go next att välja på.
Jag valde brio go. Den är mera lättkörd då det inte är lufthjul på den. Next-modellen är lite tyngre. Dock lite bättre sufflett. Den kan fällas ner lite längre med solskyddet på liggdelen. Svängbara hjul fram har båda modellerna. De är låsbara vilket är en fördel på högt gräs och i snö. Jag kan även rekommendera er att köpa till vinterhjul. Framhjulen byts ut till fasta. Runt 1000kr. Men värt att ha i vinter!
Brio har dessutom egna babyskydd. /bilbarnstol. Den går att fästa på vagnen. Smidigt att sätta dit om man bara ska in och ut i affären och baby har somnat i bilen.
Lycka till med allt!! Fråga gärna om du sitter på ngn mera fråga!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Grattis till barn!
Första?
Dottern är född sept 2014. Det fanns både brio go och brio go next att välja på.
Jag valde brio go. Den är mera lättkörd då det inte är lufthjul på den. Next-modellen är lite tyngre. Dock lite bättre sufflett. Den kan fällas ner lite längre med solskyddet på liggdelen. Svängbara hjul fram har båda modellerna. De är låsbara vilket är en fördel på högt gräs och i snö. Jag kan även rekommendera er att köpa till vinterhjul. Framhjulen byts ut till fasta. Runt 1000kr. Men värt att ha i vinter!
Brio har dessutom egna babyskydd. /bilbarnstol. Den går att fästa på vagnen. Smidigt att sätta dit om man bara ska in och ut i affären och baby har somnat i bilen.
Lycka till med allt!! Fråga gärna om du sitter på ngn mera fråga!
Gillade hjulen på Go, men det var suffletten som avgjorde. Tack för info :)
 

JohnDoe

Rolex
Vi får väl återföra tråden till klockor med jämna mellanrum tex lite funderingar kring vad kraven skulle vara på en tänkt framtida klocka. Storlek, material, länk, läderband, med/utan datum, ev bling osv. Sen är du raskt kvalificerad för lifestyle :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bra val !
Ett tips: köp skum till hjulen. Finns på macken. Töm ut all luft i hjulen och pumpa in skum. Så behöver ni inte vara oroliga för punka.
Det där kallar jag expertis ! Lkadant gör de ju i Paris-Kapstaden rallyt då skummet gör att de kan köra fortare utan att däcken överhettas och smäller (Motorcyklarna)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Å Andra sidan kan man ju be admin att flytta tråden till lifestyle samt justera rubriken så man fattar vart tråden barkade iväg. Men det vore ju synd om det hände innan du, @Kmht , kan göra ytterligare inlägg (dvs nått 50) (@Denke )
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Å Andra sidan kan man ju be admin att flytta tråden till lifestyle samt justera rubriken så man fattar vart tråden barkade iväg. Men det vore ju synd om det hände innan du, @Kmht , kan göra ytterligare inlägg (dvs nått 50) (@Denke )

Jag är iofs helt övertygad om att @Kmht (välkommen till KS BTW) kommer att kunna ta sig genom nålsögat för Lifestyle på helt egna meriter. :D
 

Babinus

Cartier
Kul att alla missförstånd i början klarades upp. För att ge en bättre förståelse för @Kmht varför många blev misstänksamma i början länkar jag denna tråd som handlar om en Breitlings äkthet eller ej: https://klocksnack.se/threads/Äkta-eller-kopia-breitling.7403/
Fast här var det motsatt. En trolig äkta som var stulen, med en påhittad berättelse av en inte alltför skarp kniv i lådan. Det kan kanske vara så att trådar om Breitling och dess äkthet förknippas en del med dylika trådskapare?

Poppa popcorn och läs tråden, men börja med denna Flashbacktråd: https://www.flashback.org/t2155241
 

Kmht

Breitling
Vi får väl återföra tråden till klockor med jämna mellanrum tex lite funderingar kring vad kraven skulle vara på en tänkt framtida klocka. Storlek, material, länk, läderband, med/utan datum, ev bling osv. Sen är du raskt kvalificerad för lifestyle :)

Stål hade jag nog tänkt. Inte läderarmband iallafall.
Skapligt stor urtavla. Men jag har så smala armar så det får inte se dumt ut tänker jag. Nej, inte med datum.
Bling, kanske något runt. Eller ngt på länken.
Vad kan tänkas vara ett bra märke på en damklocka? Så jag vet vart jag ska börja kolla.
 

JohnDoe

Rolex
Om du kan tänka dig begagnat vidgas vyerna. Finns många klockor som bara är några år gamla i bra skick för mindre halva nypriset. Dammodeller av omega, tag heuer, longines, baume mercier går att hitta beg till bra pris. Vill du ha nytt finns det andra tex seiko. Kan nog länka fram lite exempel senare ikväll.
 

Babinus

Cartier
Läste i ngn annan tråd att inte köpa Michael kors. Varför? Tycker designen på de klockorna är snygg.
Till syvende och sist är det du själv som avgör. Många entusiaster gillar inte sk modeklockor för att de anses vara billigt tillverkade med billiga urverk, medan modeföretaget sätter sin logga på den. Man kan säga att du betalar extra för märket för en likadan klocka som hade varit billigare med ett annat märke. Köper du t ex Certina, Tissot eller Seiko får du bättre kvalitet för samma peng.

Man kan säga att en modeklocka är som en T-shirt som det står Ferrari på. Det är en helt vanlig T-shirt, men dyrare pga trycket och tillverkas självklart inte i Ferrarifabriken i Maranello. Men gillar du den är det inget fel i att köpa den. Det är trots allt inte en illegal kopia.

Fler kan säkert ge bättre svar än jag, men ungefär så.
 

Rojalisten

Panerai
Läste i ngn annan tråd att inte köpa Michael kors. Varför? Tycker designen på de klockorna är snygg.

Innan jag blev klock intresserad fick jag en Michael Kors, det är rena skiten. Gick sönder hela tiden. Usla matrial, usla design stölder och snordyr i jämförelse med vad du faktiskt får =) Köp inte!
Tycker dessa är fina, båda ligger under 3 lakan =)
bulova-96R124_MED.jpg
bulova-96R199_MED.jpg

(taget från Uret.se)
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Vad sjutton, menar du allvar? Var tvungen att googla på barnvagn Pierre Cardin. Inser att här öppnar sig en helt ny värld för småbarnsföräldrar som tidigare inte begripit bättre. Det går att samla på barnvagnar också........;)
Haha! Ja men du ser. Nu kommer tacka mig sen. En klocka skulle passa fint som present då. :D
Pierre cardin är riktigt fin. Prisvärd. Jag hade en til sonen - han är idag 12 år. Den är tyvärr kasserad.
Dottern på ett år vill ju givetvis ha en likadan. Så jag gick på jakt. Den största agenturen finns i Rumänien. De skickar tyvärr inte heller. Efter det kommer Dubai. Fint resmål, men isåfall i februari då stora shopping festivalen är. Men Turkiet, sol o bad o shopping. Och ja! Vagnen är äkta! Även att den kommer från kopiornas land.
Fortsätt du att googla lite så kommer du bli frälst i vagnar. Behöver du hjälp att piffa till den med solskydd eller ny dumper så hjälper jag dig gärna.
Ja vad säger du @TiE ? Är det inte dax för en sladdis snart? Du får ju hjälp med dumper mm :hilarious: . Förresten vad är en dumper? Någon sorts inbyggd blöja eller...:wideyed:

Edit. Sorry för Lifestyletugget ovan. Jomen Rolle är alltid Rolle.
 

Kmht

Breitling
Innan jag blev klock intresserad fick jag en Michael Kors, det är rena skiten. Gick sönder hela tiden. Usla matrial, usla design stölder och snordyr i jämförelse med vad du faktiskt får =) Köp inte!
Tycker dessa är fina, båda ligger under 3 lakan =)
bulova-96R124_MED.jpg
bulova-96R199_MED.jpg

(taget från Uret.se)

Då förstår jag hur ni menar.
Klockorna du visar är riktigt snygga i designen. Kollat runt lite nu och just nu lutar det väl mot en bulova. Men jag kikar vidare lite.
Tack för hjälpen
 

Kmht

Breitling
Ja vad säger du @TiE ? Är det inte dax för en sladdis snart? Du får ju hjälp med dumper mm :hilarious: . Förresten vad är en dumper? Någon sorts inbyggd blöja eller...:wideyed:

Edit. Sorry för Lifestyletugget ovan. Jomen Rolle är alltid Rolle.

Jo men det vore ju smidigt. Inbyggd blöja. Lite jobbigt när ungen har skitit, man är i galleria och toan har inget skötbord! Kanske skulle ta patent på det - inbyggd blöja i vagnen.
Nej vars. Dumper - felskrivet av mig i inlägget. Bumper heter det. Skydd över bygeln på sittdelen. Om man vill pimpa till vagnen i något speciellt tyg och färg. Även sufflett och dyna kan man sy så det matchar.

Något för @KenKun kanske::
image.jpeg


/bilden lånad från barnvagnsbloggen
 
Topp