• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling - 50-tal? Hittar ingen info om den...

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Halloj Klocksnack!

Undrar lite om denna skönhet, hittar ingen info om den, står 2917 på baklocket, det är allt jag vet..
35mm stor
Troligen runt 1950-1960?

IMG_0070.jpg
IMG_0071.jpg
IMG_0072.jpg
IMG_0075.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Givetvis är ju värdet på den intressant också....
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det märker Du på responsen Du får på Din säljannons... ;)
Behåll den istället, grymt fin klocka!!
Prova i Breitlingtråden också för mer info...


Ja just det, får lägga ut den för 25000kr och sen sänka till 18500kr 2 timmar senare eller inte :)
Grejen är ju med denna att jag har ingen som helst aning, och trodde inte när jag köpte den att den var så pass ovanlig att man inte ens hittar den om man letar runt... Och jag har ju köpt den för att behålla den
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 1154

Guest
Jag har kikat runt och hittar inte mycket info om den tyvärr... Jag gillar den skarpt, möjligtvis om den är lite för liten med sina 35mm

och om den har rätt verk osv. tror jag den har, men eftersom jag inte hittar nån info som sagt så är den delen svår att sia om. Han jag köpte den av bekräftade dock att det var rätt och han hade gått igenom den helt och den var nyservad

/Magnus
 
Topp