Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Aerospace, bra klocka eller?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Holmqvist, 15 januari 2014.

1. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hej.

Är på jakt efter en Aerospace och har ev en som kan bli intressant.
    Nu undrar jag om ni har dåliga eller bra erfarenheter av just Aerospace?
    Orsaken till att det föll just på denna modell är vikten, då jag tycker om lättare klockor.
    Någon som vet några problem med denna modell?
    Klockan som jag ska upp och titta på är en 2007.

Mvh Fredrik

2. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Min far har en Aerospace, vet ej årsmodell, och den har fungerat felfritt under många år!

En mycket trevlig klocka med alla möjliga funktioner. Och som du säger så är den superlätt, vilket är högst personligt ifall man gillar eller ej.

3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Har aldrig hört något negativt om den klockan. Kör på bha...

4. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har en aerospace från 2004. Haft den i drygt en månad. Har inget att klaga på gällande form och funktion. Känns välbyggd och tavlan är fin.
    Jag gillar den.
    Det jag saknar med min är att min version inte har belysning som de nyare har. Däremot har min lume på siffrorna 3-6-9-12 istället och det är bra tryck i lumen.
    Hade kanske önskat 200m WR men det är väl svårt utan skruvkronan och 100m räcker ju för bad iaf.
    Den passar väldigt bra på olika band, nåde länk, gummi och läder.

Kommer nog trots det sälja min inom kort för att spara ihop till en speedmaster pro.

5. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Har 2007 belysning? Får för mig att jag läst mig till det.

Jens gillar detta.
  6. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Vet inte exakt när belysning kom. Tror det kom i och med de gjorde boetten större.
    Min från 04 mäter 40mm nyare är väl 42mm tror jag. Tror större boett är Lika med belysning.

7. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Läste mig fram till att belysningen kom 2005.

8. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Har en från -95. Har bara bytt batteri ca vart fjärde år och nån enstaka packning. Fungerar perfekt fortfarande. En smaksak givetvis, men jag tycker att typsnittet på urtavlan är snyggare på dom äldre, som dessutom har en något mindre storlek på boetten.

9. gruby

gruby Friends of KS

Min är från -09 har belysning och bra kräm i lume :) precis som Beastie så önskar jag att den hade varit WR200 så att man kunde dyka med den men annars är jag nöjd!

10. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    100m borde ju räcka vid dyk, eller? ;)

yonsson gillar detta.
  11. Ricrob

Ricrob Friherre

Det finns många Aeros där ute med bytesverk pga fuktskador.

Använd med fördel dykarklockor vid dykning, just saying.

gruby gillar detta.
  12. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Fel av mig, den är från -98, dvs 16 år.

Dök ju precis upp en här:

http://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-e75362-2002.17593/

13. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Har koll på den och pratar med Davvan. Tack för tipset.

14. morrism

morrism Friends of KS

Grymt cool logga på tavlan

15. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Saknar fortfarande min ibland, underbar vardagsklocka som det är lätt glömma att man har på sig eftersom den är så smidig och lätt.. kommer säkerligen tillbaka till en Aerospace igen, då med svart tavla..

16. DrDre

DrDre Friends of KS

Min svåger har en och vad jag har förstått så är han nöjd. Jag gillar modellen, en av Breitlings ikoner och den har ju en design som gör att man skiljer den från allt annat. Det enda som kan vara bra att känna till är att den väger nästan ingenting. Även på länk är den lätt som en fjäder på handleden.

17. FEPE

FEPE Bonde

Från:
    Sthlm
    Har en Aerospace av nyare årgång som jag använder lite som fritidsbeater både på landet, på gymmet och på jobbet. Galet bekväm med tanke på vikten men ändå robust och snygg. Ganska skönt även att ha en klocka som alltid går rätt och som aldrig behöver dras upp! Brukar variera min mellan länk, gummi och ibland läder - tycker den lirar bra på samtliga kombinationer. Köp och enjoy!

18. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Ser snygg ut men jag bär helst liiite tyngre klockor. Aeron känns för lätt :/

19. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen

Efter 16 år, fortfarande bra klipp ...:

WilhelmV gillar detta.
  20. gruby

gruby Friends of KS

Tyvärr är det ju inte det. Handlar inte om "meter" utan om trycket som bildas. Ska man dyka (vi pratar alltså om dykning med tuber) så bör klockan vara tät till 200 meter / 20 ATM.

andheg gillar detta.
  21. Johanw

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Tittat på den i omgångar men har svårt att hitta när jag borde använda den. Börjar fundera på att kanske skaffa en som "fin"beater då jag inte gillar några av mina nuvarande beaters.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

22. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Tur du sa det, har jag inte haft en aning om. Men vad står "M" för? Känner mig lite dum nu.. Haha

23. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Jag har alltid tyckt att Aerospace varit skitfula och jag trodde aldrig jag skulle äga en sådan. Men sedan, av en händelse, snubblade jag över en här på forumet och tänkte att jag kan väl åtminstone testa. Jag behövde en beater och det kändes som en lite roligare beater än många andra. Sagt och gjort - jag köpte klockan och nu sitter den på armen nästan jämnt. Den är fantastiskt bekväm, har bra funktioner och är extremt tydlig. Titanet ger också en lite cool, toolig känsla som jag inte trodde jag skulle få. Jag har inte varit någon fantast av titan men här satt det som en smäck.

Sammanfattningsvis är jag grymt nöjd med mig och skulle absolut rekommendera ett köp.

/Henrik

Eurenius, WilhelmV och laketwig gillar detta.
  24. hemingway1999

Vet inte hur man gör för att editera i inläggen men det är naturligtvis "min" (klocka) jag är nöjd med och inte "mig". Nog för jag kan vara lite egocentrerad men någon måtta får det vara...

Kanske någon kan upplysa mig om hur man ändrar i sina egna inlägg?

/Henrik

Dykarsjuk gillar detta.
  25. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Finns en ändra knapp.. på ditt egna inlägg. o_O eller..

26. Beastie

Beastie Mr Cowbell

27. hemingway1999

Jo jag såg det när jag postat. Men när en annan person svarat försvann knappen för att ändra. Är det jag som är koko?

/Henrik

28. Rico

Rico Stadsbo

M står fortfarande för meter, men det handlar om det atmosfärstryck som klockan utsätts för, stillastående, på det djupet.

gruby gillar detta.
  29. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Man kan bara ändra inlägg under en begränsad tid.
    En spärr för att hindra mysko folk att ändra knepiga inlägg i efterhand, nått sånt.

30. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Varför lägger ni upp bilder på era klockor i denna tråd? Bara för att retas med en som jagar? Haha

Mårtenssons ur Brookfield