• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Aerospace (ny)(sänkt pris 22.000), B-1a samt Movado

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
B1-an är nu såld och därmed drar jag tillbaka Aerospacen från sälj. Movadon finns iof sig fortfarande till salu och ligger även ute på Tradera.

Jag behöver frigöra lite kapital för nytt inköp så därför lägger jag upp dessa.

DSC_0800.jpg


Jag har inte tänkt att sälja båda Brattarna men lägger upp dem så får vi se vilken som
drar till sig intresse.
Helst säljer jag Aerospacen som är nyinköpt av mig på NK 19/6 i år och därför har bra med garantitid kvar. Den har super-kvartsverk med extrem tidshållning, 42 mm, titan i både klocka och länkarmband, alla ursprungslänkar kommer med, grå/svart tavla. Vattentät 100m. Kommer naturligtvis med allt, boxar, garantikort(digitalt), värdebevis, bruksanvisning.
Jag har använt den så den bär spår av detta. På bezeln märke mellan 1-8 samt mellan 50-55. Svåra att fotografera även om jag försökt. Dessutom, som alltid, på låsets undersida. Inga av dessa tycker jag är speciellt iögonfallande.
Nyvärde 34.000
Mitt pris 25.000. Nytt pris exklusivt för KS 22.000:-

DSC_0801.jpg

DSC_0808.jpg

DSC_0823.jpg

DSC_0804c.JPG

DSC_0806b.jpg

DSC_0827.jpg



Alternativet är att sälja min gamla B-1:a inköpt av RicRob 3/9 2013. Det är en modell från ca 2000
med vanliga kvartsverket. Jag har inte bytt bateri eller trycktestat med det hade skett strax innan övertagandet från Ric. Själv har jag 17cm handled och stållänken är anpassad till detta. Bifogar en extra länkbit på ytterliggare 1cm. Kan om så behövs bifoga en till som jag i så fall snor från en annan klockas reservlänkar. Även denna är 42 mm men då i stål och en betydligt tjockare och maffigare klocka. Vattentät 50m. Svart urtavla.
Denna klocka har ca14 år på nacken och bär naturligtvis spår av det. Troligen aldrig polerad men den ser ut som man kan förvänta sig och är en underbar klocka.
Det finns inget certifikat eller garantikort eller boxar, däremot skickar jag med en Breitling reseetui.
Mitt pris 11.500

OBSERVERA den av dessa två som går först gör att jag drar tillbaka den andra från försäljning.

DSC_0816.jpg

DSC_0810.jpg

DSC_0819.jpg

DSC_0828.jpg


Den tredje klockan jag lägger ut görs så enbart för att den kommande klockan är en extremt svart kronografklocka. Så är även denna Movado. Det blir lite kaka på kaka.
Movadon är den klocka som Rob Engström skänkte till KS till auktionen till förmån för BCF.
Det är en helsvart kvartsklocka med svart stållänk och vattentät 30m. Om det nu är stål för klockan är verkligt lätt. Klockan är NOS och hade legat i deras lager sedan de upphörde föra Movado. Urverket är ETA.
Klockan kommer med box och stämplat garantikort från Rob daterat 140523.
Nypris på liknande klocka är 11.000 längre upp på Drottninggatan.
De som följde auktionen vet vad jag bidrog med till BCF i utbyte mot klockan. Nu känner jag att den kommer att hamna i lådan och därför vill jag gärna att någon annan kan få glädje av den framöver. Lite själviskt vill jag få in lite i bidrag till mitt nya förvärv så därför tänkte jag mig

pris 4.000 kr
annars får den väl stanna kvar.

DSC_0815.jpg

DSC_0812.jpg

DSC_0814.jpg

DSC_0825.jpg



PM som vanligt
 

Ricrob

Patek
Jag har ett äkthetsintyg liggandes som tillhör B-1'an och som jag systematiskt glömt skicka till Tobbe. Det tillhör som sagt den klockan och skickas till köparen eller Tobbe snarast! :) Passar även på att rekommendera både klockan som är urskön och äckligt prisvärd och Tobbe som säljare och person, bara att handla (sugen själv men den är lite för lik min Blackbird)!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack för det snälla inlägget Ricrob , min vän.
Förstår dock inte riktigt var du ser likheten mellan B1an och Blackbirden. Det är ju inte riktigt som Rolexsamlarna där enda skillnaden kan vara en röd text eller annorlunda placerad text. o_O (där kanske jag får stå i skamvrån)
Nej Ric, visst ska du komplettera din samling genom att köpa tillbaka denna skönhet! För din skull ska jag dessutom lägga på 500 spänn för det där äkthetsintyget som du aldrig lyckats få iväg :D ,iofs har jag ju inte tjatat. Skämt å sido så kan vi alltid diskutera pengar om du ev skulle vara intresserad. :happyhappy:
 

Ricrob

Patek
Jag erkänner att jag seriöst funderade på det och faktum är att jag scannat marknaden efter en skön semesterbeater men även om du har rätt ang Rolexsamlarna, så tycker jag att två Brattar med puchers och svart tavla känns som en för mycket. Dessutom hade VonBahr den utsökta känslan för tajming idag när han slängde fram en Oris under näsan på mig, så det blir 51 mm till Italien, sorry Tobbe! ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Så kan det va ibland. Grattis till både dig och vonbahr med andra ord.
För att nu hålla sig denna säljtråd....mao finns fortfarande alla klockorna kvar!!!!
 
Topp