• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling aerospace problem

Rige

Breitling
Hej! Jag har en Breitling aerospace avantage från 06 som för det mesta funkar felfritt men vid två tillfällen har jag märkt att den analoga visaren inte synkar med den digitala tiden. Den analoga visaren laggar då ca 15 minuter. Jag synkar dom igen och så fungerar det ett antal veckor och sen händer det igen. Är det någon av alla duktiga här på forumet som vet vad detta beror på? Kan det vara batteriet som börjar bli dåligt? Men vad jag förstår så ska ju tiden blinka när batteriet börjar ge sig. Tacksam för hjälp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det kan vara så att minutvisaren sitter lite löst. Eller så är det något annat, lämna in den så får du nog bättre svar. :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Om inte jag minns fel kan det hända om klockan utsätts för hård stötar.
 

Rige

Breitling
Kan inte dra mig till minnes att jag har stött i någonstans men det låter som en trolig orsak.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte påminna mig att jag haft det problemet med min aerospace men däremot med gamla B1-or.
 
Topp