Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Antares World tillverkningsår????

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangbang, 21 oktober 2015.

Taggar:
  1. Mangbang
    Trådstartare

Mangbang Bonde

Hej!
    Håller på och diskuterar med en säljare av en Breitling Antares World. Enligt "Breitlingsource.com" samt en tråd på "forum.Watchuseek.com" slutade den tillverkas 1996. Säljaren hävdar att detta är en klocka från 1999. Han svarar mig såhär när han konfronteras: "Yes, i also have seen it, but the date on that site is not always 100% correct.
    Also in those days it was not the first time that a watch was sold later then the last production date.
    I have checked the papers, the watch is sold in 1999 by a Dutch Breitling dealer, even the original transaction receipt is with this watch.

So i am very sure that this watch is officially sold in 1999."

Mina Bratte-experter, kom gärna med hjälp tack! :)
    @JensBP @TiE , @svesam @Dixie @RicVin

Såhär ser den ut:
    https://www.chrono24.com/en/nleitling/antares-automatic--id3663218.htm

Källor:
    http://www.breitlingsource.com/watch_details/Windrider_7.html
    http://forums.watchuseek.com/f15/breitling-antares-646378.html

Dixie gillar detta.
  2. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är ju en skillnad på tillverkningsår och försäljningsår. Säljaren säger ju själv att den var såld 1999? Inget konstigt med att en klocka ligger flera år "på lager" innan den säljs om det inte var en populär modell.

rillesnille, Camo00, Mangbang och 1 annan gillar detta.
  3. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    +1 på den. Såldes säkert NOS 1999 inga konstigheter om du inte ska ha den som någons årsklocka. Då är det ju mer intressant med produktionsåret:)

Mangbang och Dixie gillar detta.
  4. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Tillverkningsår och månad står mellan luggarna klockan 6. T ex 3005 (vecka 30 2005) och även på de flesta länkar (oftast länkbiten närmast endlänken). Armbandet kan dock vara tillverkat annan månad/år än klockan så för att se helt säkert behöver man ta av länken och titta mellan luggarna.

Men som ovan säger. Den är säkert såld 1999 ändå. En del blir ju hyllvärmare, och just den modellen var nog inte den bäst säljande.

svesam, Mangbang och Dixie gillar detta.
  5. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Mangbang gillar detta.
  6. TiE

TiE Friends of KS

Håller med vad alla redan skrivit.

Mangbang gillar detta.
  7. Mangbang
    Trådstartare

Mangbang Bonde

Stort tack för era svar! Jag trodde verkligen att "Year" på Chrono24 syftade på tillverkningsår i och med att jag tidigare fått kommentarer att en annan Breitling jag tittade på, där "Year" var 1995 men då jag fick veta att klockan hade slutat tillverkas 1990 :)

Mårtenssons ur Brookfield