Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling B01 verket bra nu?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 19 augusti 2014.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

[​IMG][​IMG]

Hur ligger det till med breitlings inhouse, är barnsjukdomarna åtgärdade? Vart ett jefla liv för ett tag sen angående dess kvalitet. Nån insatt som vet?

Cheers Chuck

Skickat från min iPad med Tapatalk

2. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Du har inte lust att snabbt dra vad kritiken rörde?

Chuck och emilarne gillar detta.
  3. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

De va en del som fick skicka tillbaka sina klockor pga problem med gångreserv och kronograf som strula men de va ett tag sen. Cheers

Skickat från min iPad med Tapatalk

4. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Ah okej, tack för info!

Chuck gillar detta.
  5. kirex

kirex Bonde

Breitlings B01-urverk introducerades på Breitlings 125-årsdag, år 2009. Det är fortfarande utförandemässigt i stort sett det samma sedan 2009. B01-urverket finns i Breitlings dyrare modeller som t.ex Chronomat. Enl. Breitling tog det 5 år att utveckla detta urverk. Det finns också med olika complikationer (funktioner). Då kan urverket heta t.ex B04 och ha GMT-funktion. Men fortfarande är urverket B01 basen. Det är m.a.o 5 år sedan urverket B01 introducerades och vad jag har läst och hört på olika utländska forum mm. verkar de initiala problemen vara lösta. Det var i första hand tidtagningen (kronografdelen) som kärvade. Nu mer (sedan 2013) har Breitling infört 5 års garanti på alla sina klockor med B01-baserade (inhouse) urverk. Det är väl bland annat för att de initiala problemen försvunnit och att B01-verket med sin gångreserv på 70-80 timmar, är mycket tillförlitliga. ETA-verken som finns i Breitlings billigare modeller (t.ex Colt och Avenger) har inte denna 5-års garanti. Som upplysning kan nämnas att ETA verken som produceras av The Swatch Group Ltd finns också i t.ex Tudor (motsvarande Rolex lågprisalternativ), IWC, Hublot mm.

Ekmikael, Warwian, Maximilian och 1 annan gillar detta.
  6. nissehult

nissehult Friends of KS

Precis. Jag kommer ihåg att jag läste att 5-årsgarantin infördes för att tydligt markera att urverket är att lita på. Jag vet inte hur det är med klockor, men jag skulle väl tro att de flesta problemen uppstår det första året (bortsett från förslitning). Det vore kul om fler tillverkare kunde utöka garantin (även om det i Sverige kanske skulle gå att åberopa reklamation år 3).

Eurenius gillar detta.
  7. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har en AB0110 från 2009. Sjukt mycket problem första tiden, kronografen stannade, gick inte att starta, nollade alltid olika och gångreserven var mellan 3-10h osv... Men efter 2 vändor till Bretling så har den sedan dess funkat utan problem!

Dixie gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield