• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Breitling Callisto Chronograph

Oli

Omega
2-Faktor
Hej.

Har en vintage Breitling Callisto Chronograph med guld raiders från ca 1984, ref. 80520N. Mäter 36,5-37mm utan krona. Lite oklart om klockan tillverkades 1984 eller om det var då min far köpte den. Klockan har en fin patina över sig efter åren samt sitter på den numera ovanliga rouleaux-länken som just nu passar handleder upp till 19cm. Finns två extra länkbitar till, med dem passar den handleder upp till ca 21-22cm. Går även att plocka bort fler länkbitar vid behov. Klockan tickar på som den ska och håller tiden bra, chronographen nollar. Inuti sitter ett Lemania 1873 verk med manuell uppdragning, den är mjuk i uppdraget men då den legat inlåst i bankfack dom senaste 12 åren så skulle jag kunna tänka mig att den i alla fall behöver en översyn/rengöring samt förmodligen lite nya oljor. Om man vill kan man fixa till lumen på visarna också då den börjar försvinna, främst på timvisaren. Den har varit på service regelbundet innan den låstes in. Vet ej var eller när, då det var min far som gjort detta och dokumentation saknas. Inga skador på klockan förutom en repa på boettlocket och lite skav på AR behandlingen vid klockan 4. Försökt få med detta på bild.
Klockan är i gott skick för att vara runt 31 år gammal.
Säljer endast klockan inkl två extra länkbitar. Box och papper har försvunnit någon gång under alla flyttar genom åren.
 
Topp