• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Chronomat 44 b01 Flying Fish

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena.
Går i lite olika tankar om att byta/sälja min kära flying fish i förmån för två billigare klockor, alternativt något jag inte testat innan i samma prisklass. Därför lägger jag nu upp denna intressekoll.

Klockan är en fullset Breitling Chronomat 44 b01 flying fish med svart urtavla och utan gummiinlägg i bezelen. Uttagen från schweizisk Ad i somras och pedantiskt använd, så den är i nyskick. Alla papper i sin ordning, kvitto finns. 5 års garanti. Kommer på Breitling original military strap. Finns även ett helt nytt gummi med viklås till den till en extra kostnad.

Bytesvärde sätter jag till runt 40-42tkr beroende på om man vill ha båda banden eller ej. Antingen byte rakt av, byte mot två billigare eller en billigare + mellanskillnad åt mitt håll. Känner man att man vill köpa den cash så går även det, då är det bara att buda. Jag lyssnar på alla rimliga bud.

Här kommer lite klockor som jag skulle kunna tänka mig att ta i byte/dellikvid.
Breitling; Superocean Steelfish, Colt II, b50 night mission, navitimer(gärna med 01 urverk), chronomat blackbird(den gamla), alla blacksteel modeller förutom 48mm. Transocean serien, Chronomat 44 Airborne och Skyracer Raven står också högt i kurs, även en Aerospace är tänkbart.
IWC Ingenieur, minst 41,5mm på länk, även deras dykare är av intresse.
JLC; Dykare.
Panerai; Luminor Modeller med datum går bra, Submersible kanske?.
Hublot; Minst 41,5mm och vattentät.
Omega; SMP 2254.50.00, PO 42, Samt automatisk Speedmaster på länk (Minst 100m WR).
Tudor; Fastrider blackshield, pelagos.
Finns även fler modeller som kan vara av intresse tex; Tag Heuer dykare, Longines Heritage Diver 1967, Glycines dykare eller Sinn, AP?. Kom med förslag.
Äldre klocka från 1985 kan vara aktuellt också.

Klockan finns i Göteborg men kan även skickas försäkrad. Ev retur enl ök innan byte/köp.

Lägger endast upp en bild här, fler bilder mailas vid intresse.
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp