• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Chronomat Evolution

k-spring

Breitling
Hej!
tänkt ta upp en tråd kring Breitling Chronomat Evolution, den har funnits i min ägo i snart 2 veckor. Egentligen har jag aldrig tänkt köpa en Breitling, jag har alltid tyckt att det är en bling- bling klocka som syns för mycket. Men som sagt nu har jag en, den är ganska trevlig klocka kanske lite tung har gått från en Seamaster till denna. Det svåra att gå från en batteri klocka till en self winder är att om man inte har på sig den ofta ja då står den stilla (gång resrev typ 48 timmar i bästa fall), men det sjuka i del hela är att klockan som jag gillar bäst är en Citizen Diver jag gillar gummiarmbandet helt enkelt! Är det någon som har någon erfarenhet av denna klocka dvs. Breitlingen? Slänger upp bilder på dem!




:)
 

Målarn

The Steak
Har ingen erfarenhet men skulle kunna tänka mig en sån fast i helguld Såklart :D !!

Och Grattis till klockan fan :D !!
 

Ricrob

Patek
k-spring skrev:
Hej!
tänkt ta upp en tråd kring Breitling Chronomat Evolution, den har funnits i min ägo i snart 2 veckor. Egentligen har jag aldrig tänkt köpa en Breitling, jag har alltid tyckt att det är en bling- bling klocka som syns för mycket. Men som sagt nu har jag en, den är ganska trevlig klocka kanske lite tung har gått från en Seamaster till denna. Det svåra att gå från en batteri klocka till en self winder är att om man inte har på sig den ofta ja då står den stilla (gång resrev typ 48 timmar i bästa fall), men det sjuka i del hela är att klockan som jag gillar bäst är en Citizen Diver jag gillar gummiarmbandet helt enkelt! Är det någon som har någon erfarenhet av denna klocka dvs. Breitlingen? Slänger upp bilder på dem!




:)
Hej och grattis till grym dinka! Varför skulle "för mycket bling" vara ngt negativt!? :D
Du ställer ingen direkt fråga vad jag förstår, förutom om ngn har erfarenhet om en Chrono Evo och tyvärr, det har jag inte.. Däremot äger jag för tillfället en Headwind som jag gillar skarpt! Måttet på den är liknande sett uppifrån men den är lite tunnare pga avsaknaden av chronograf, vilket gör den lättare och därmed lite mindre topptung, vilket jag tycker är Bratte chronosarna's största "downfall". Jag har tidigare haft en vanlig Chronomat en kort period men de skall inte jämföras, då den är mycket mindre. Däremot har jag haft en mycket nära släkting också, nämligen en Crosswind Special Big date på facetterad pilotlänk, vilket om jag fattat det rätt är lite utav en föregångare till både Blackbirden och Evo'n. Fast din Evo är nog ngn halv millimeter bredare har jag för mig? Crosswinden mäter iaf, precis som Headwinden 43,7 mm och den var en kärlek att bära, speciellt om man som jag, gillar bling! Vit tavla, facettlänk och helpolerad, du fattar!? Jag gillade den skaprt som sagt men faktiskt endast estetiskt. Inte speciellt bekväm pga topptyngden, länken med alla leder hade en benägenhet att smutsa av sig på skinnet så fort det vart lite svettigt och dessutom upplevde jag verket (cal 44) lite oprecist. Den gick bra och hade bra gångreserv men när det skulle ställas ville inte sekundhanden och minuthanden riktigt lira i samma match, vilket gav ett helvete om man är petig med att minuthanden ska stå exakt på index när sekunden är på 12.
Hursomhelst, jag gillar Breitling och Evo'n är FET, så grattis igen och här kommer lite bilder på min Headwind och mina två Bratte-ex:
F867DD9A-860A-4930-9CDE-F0F965FBDCA7-2259-000004C73CE4D8D9.jpg

A424EFE0-4B75-4A8B-B10D-FA578849384E-7768-0000106A3E868D47.jpg

32ABFDC8-8757-44BB-8215-3CD897B299E0-2961-000006B8F8F7826C.jpg

D3117D09-33F0-4E69-9949-607BB9D1BA3E-276-00000218F0F759BE.jpg

2414629c.jpg

P5124340.jpg

5ba1c105.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Läcker! Framför allt den grå tavlan med svarta subs. Om jag skulle köpa en? Nix, den funkar inte på mig med sina maffiga 43,7 mm kombinerat med lugs på 22 mm (framför allt lugsen av någon anledning). Har provat både Evo och Cws under kortare och längre perioder och oavsett hur snygg jag tycker den är på andra funkar den inte på mig helt enkelt. Varje gång jag ser en blir jag dock lite sugen detta till trots
 

Gustav.S

Omega
Tjena!

Jag har haft två Chronomat Evos, en i guld/stål med vinröd tavla och en i stål med svart tavla. Tycker dem är trevliga men tyvärr lite väl stora för mig. Har haft mina på läderband och det passade mycket bra ihop med den polerade boetten (och funkar hyffsat med tanke på storleken, länk hade inte varit ett alternativ för mig). Finns prisvärda läderband att köpa på Ebay (bobstrap). Original kostar muchos dineros (ca 5 papp för ett kroko :? ).

038162BB-834A-4404-B602-E0F9F2F751A5-1384-0000022632996E5E.jpg


IMG_0823.jpg


hade velat pröva en evo med pärmelo tavla!! Finns en på Ebay som jag har suktat efter ett tag!
 

k-spring

Breitling
Hej igen!

snygga klockor har ni alla, varför jag tyck att en Breitling är lite bling-bling är att den syns ganska mycket, de flesta som jag har träffat ser till att visa att de har en Bratte, kanske därför som jag har haft denna uppfattning, men nu har jag en. Klockan som jag verkligen suktar efter är en Rolex GMT master II gärna med cocki. Det skulle vara häftigt att få tag på en av de sista årsmodellerna dvs. precis innan de gick över till den som tillverkas nu.

Gällande min Evolution så är den ganska tung, men den ser riktigt nice ut på handen, gillar den mer och mer.
ett bra tips kanske vore att byta länken till både läder och gummi, då helt plötsligt har man ju 3 klockor (nästan)

Jag har kollat på Youtube om att byta länk ser ganska enkelt ut, är det någon som har provat?

lägger upp en bild på min favoklocka.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grattis till en grym klocka! Personligen tycker jag Breitling gör väldigt gedigna klockor med en väldigt hög kvalitetskänsla. Har själv en stålfisk.
 
Topp