Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

breitling chronomat från 2000

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ioan, 29 mars 2016.

1. Ioan
    Trådstartare

Ioan Torpare

Hej!
    Köpte precis en breitling chronomat från 2000, dock så får jag inte ihop en sak, det är bara visaren som visar timmar som är självlysande, är detta rätt?
    Tacksam för alla svar, se bild...
    Ioan

Bifogade filer:

2. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Nej, det är inte rätt. Det ska vara lume på minutvisaren också. Och sekundvisaren för kronografen.

3. M.U

M.U Biskop

Kan ha bytt visare. Dock ska lumen fortfarande lysa om den är från 2000. Om det är orginalvisare dvs

4. Ioan
    Trådstartare

Ioan Torpare

Tack för alla svar, någon som vet om när breitling började med självlysande lumen på chronomat?

5. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Är det ingen "kameragrej" då?
    Väsentligt mörkare över just timvisaren...

6. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Jag trodde alla hade det men det kanske de inte har. Det finns ju några gurus här så någon kanske kan sprida lite ljus över det.

7. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Nu när du säger det så ser man ju en klar skuggning över timvisaren och även indexen som tycks lysa. Men jag antar Ioan upplever det live också eller är det inte så?

Ioan gillar detta.
  8. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Doh!
    Jag borde verkligen lära mig läsa igenom innan jag skriver!
    Fick för mig att det var någon som var på gång att köpa klockan på bilden.

9. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Ser ut som exponeringen. Har du inte fått klockan och sett den live än eller är den så där på riktigt?

Alla dylika chronomater har lume på visare. Även mina gamla 32-åringar lyser lite svagt.

10. Ioan
    Trådstartare

Ioan Torpare

Har nu fått svar ifrån killen som jag köpte klockan, se nedan...:)
    "det är för just den visaren byttes under servicen och dem andra är fortfarande dem "gamla". Lumen burkar annars aldrig funka i dem här äldre Breitling klockorna men går att fixa om man nu önskar det. "

Mårtenssons ur Brookfield