• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Chronomat Limited Edition 1994: Något att ha?

johning

Omega
Hej,

Snubblade över nämnda klocka till det pikanta priset av endast några få tusenlappar (Nästan så man klarar sig på ena handens fingrar för att räkna) Stål/guld (Guldknappar samt på varje 15min index på ringen) med ett original Breitling läderband utan viklås (Ingen länk tyvärr) Fullset med en skönt sliten box.
Klockan går, men är i stort behov av service. Chronografen "laggar" och knapparna känns inte så "distinkta" som de borde. Skicket är helt ok, men helt klart använd. Ett irritationsmoment är att ringen är väldigt glapp och måste så klart ordnas/justeras/i värsta fall; bytas.

Någon som har stalltips ang vart i Sthlm man servar en Breitling och vad det kan tänkas kosta? (Jag misstänker att det kan behöva bytas en del prylar då klockan troligtvis aldrig vart servad) Chronomaten är ju vanlig; men är det några kända problem med att serva nämnda klocka? Antar att det sitter någon form av ETA verk i den?

Eftersom att jag vill ha tillbaka min Exp 2;a (Och även min PO de dagar hon fått för sig att använda den) som min sambo lagt beslag på så är detta en present till henne. Har rekat läget lite; och hon gillar helt klart klockan då hon ser den på bild. Så så långt verkar det säkert.
Som alla tjejer är det 4 dagar av veckans 7 guld som gäller: Och hon gillar breitlings halvguld/ståld/guld länk. Någon som råkar sitta på en sådan länk får gärna slänga iväg ett PM till mig :)
 

johning

Omega
Ok, ska titta förbi hos någon AD som för Breitling efter helgen då.

Nyfiken fråga: Vad är ett vettigt pris för en 1994 limited edition? Hittade ingen av just "min" modell på chrono24
 

johning

Omega
Så där, då var klockan köpt till det pikanta priset av 5 st tusenlappar. Går och håller tiden mycket väl (3 sekunder/dygn) men vridringen är som sagt glapp.

Eftersom att en guld/stål länk kostar guld och gröna skogar, och att tjejen prångt vill ha ett "mörkblått gummi/dyk band" så är jag nu på jakt efter ett sådant. Någon som vet av någon återförsäljare som sittet på ett gäng 20mm breitling band i olika alternativ. Även eftermarknadsband av intresse.
Hittills har jag bara köpt band på antingen Ebay eller Panatime. De band jag köpt från Panatime har alla vart av bra kvalité och jag har även vart nöjd med både pris och leveranstider.
Någon som har några andra förslag?
 

Bilagor

  • IMG_2564.JPG
    IMG_2564.JPG
    89.5 KB · Visningar: 113

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så där, då var klockan köpt till det pikanta priset av 5 st tusenlappar. Går och håller tiden mycket väl (3 sekunder/dygn) men vridringen är som sagt glapp.

Eftersom att en guld/stål länk kostar guld och gröna skogar, och att tjejen prångt vill ha ett "mörkblått gummi/dyk band" så är jag nu på jakt efter ett sådant. Någon som vet av någon återförsäljare som sittet på ett gäng 20mm breitling band i olika alternativ. Även eftermarknadsband av intresse.
Hittills har jag bara köpt band på antingen Ebay eller Panatime. De band jag köpt från Panatime har alla vart av bra kvalité och jag har även vart nöjd med både pris och leveranstider.
Någon som har några andra förslag?
image.png
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Så där, då var klockan köpt till det pikanta priset av 5 st tusenlappar. Går och håller tiden mycket väl (3 sekunder/dygn) men vridringen är som sagt glapp.

Eftersom att en guld/stål länk kostar guld och gröna skogar, och att tjejen prångt vill ha ett "mörkblått gummi/dyk band" så är jag nu på jakt efter ett sådant. Någon som vet av någon återförsäljare som sittet på ett gäng 20mm breitling band i olika alternativ. Även eftermarknadsband av intresse.
Hittills har jag bara köpt band på antingen Ebay eller Panatime. De band jag köpt från Panatime har alla vart av bra kvalité och jag har även vart nöjd med både pris och leveranstider.
Någon som har några andra förslag?
Jag skulle kolla Tinder eller match.com om hon satte på ett blått dykgummi på den där ;)
Leta länk eller tryck på nåt annat skinn. Ska det va lite sportigare testa ett nato, då kan de som vill flippa ur med färgerna för ett par tior per band.
 

johning

Omega
Hehe! Tja, du kanske har rätt. Jag stör mig också på hennes idé om ett blått gummiband. Och jag HAR ifrågasatt det hela... men nåja; hennes klocka och det viktigaste är att hon blir nöjd.
Kör faktiskt ett svart Nato i detta nu; och enl mig funkar det bra. Men nej; blått gummi ska det vara.

Btw: Du råkar inte sitta på en länk du vill bli av med? ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hehe! Tja, du kanske har rätt. Jag stör mig också på hennes idé om ett blått gummiband. Och jag HAR ifrågasatt det hela... men nåja; hennes klocka och det viktigaste är att hon blir nöjd.
Kör faktiskt ett svart Nato i detta nu; och enl mig funkar det bra. Men nej; blått gummi ska det vara.

Btw: Du råkar inte sitta på en länk du vill bli av med? ;)
Dags att sätta ner foten!
Kolla Kaplans de brukar ofta få in Breitlinglänkar.
 

johning

Omega
Får göra det.

Funkar alla Breitlings 20mm länkar till en Chronomat? Eller är det olika passning för länkarna på olika modeller, trots 20mm? (Min Speedmaster länk passar t ex inte på min PO etc trots att båda är 20mm)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är väl likadant på den här som min Colt kronograf från -97 ? Sitter en fjäderring under vridringen. Bytte den och det gick från liknande glapp till inget glapp alls :) I ditt fall är nog en eller två fjädrar helt enkelt av. Bara för urmakaren att ta hem en sån fjäderring och byta den. Jag betalade 650:- för dels byte av den fjäderringen och dels justering från att växla datum 01.10 till att växla 00.00. Hos icke-AD, Urmakeriet i Lerum, men han kunde ta hem delen.
 
Topp