Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Colt 44?

Diskussion i 'Diskussion' startad av steffe, 3 maj 2015.

1. steffe
    Trådstartare

steffe Friends of KS

Ska försöka fatta mig kort gentlemen.

Har länge sagt att "Njää, Breitling är inget för mig" och har alltid kikat efter begagnad Rolex/Omega istället. Men så kollade jag lite på Bergströms hemsida och såg denna:
    http://bergstromsur.com/produkt/colt-automatic/

Nu väcktes faktiskt lite köp begär i mig. Dels gillar jag gummi och har alltid gjort, tycker det passar det mesta och sen känns det som ett jäkligt rimligt pris för att få en AD-köpt ny klocka, trygg affär liksom.

Äger någon denna klocka och kan ge lite snabb recension om den? Är rädd att ett "bättre köp" (om sådanna finns) är att köpa en Rolex. Har länge kikat på Datejust men insåg allt eftersom att jag egentligen vill ha något sportigare och lutar nu åt en Explorer II 16570.

Vad tror ni? Explorer för runt 30-35 eller denna för 27? Känns om jag förstått vår Köp&Sälj avdelning att Breitling sjunker ganska markant i värde medan Rolex, ja ni vet, stannar eller stiger. Inser att man skall gå på vad man själv vill ha, magkänsla osv men jag söker egentligen bara svar på frågan:

Vilket är det bättre köpet?

Skall nog ner på stan och klämma på Breitlingen imorgon, men kan vara smart att ha era reflektioner med mig.

Tack!

tissoter gillar detta.
  2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kläm på colten, och tänk inte på vilken som är det bättre köpet. Om den känns rätt och sitter bra så köp den, tycker jag.
    Alternativt en steelfish som har en liknande design från k&s för runt 15-18k. Rolex är Rolex men personligen så har aldrig 16570 tilltalat mig.

Eurenius gillar detta.
  3. Sundström

Sundström Friends of KS

Är du Göteborgare?! Isåfall är det bara att köra! :D

Skämt åsido, den där modellen är inte fy skam. Vet inte om jag personligen hade klarat mig utan länk dock...
    Tillägger att jag inte har någon koll på andrahandsvärde när det kommer till en sån här sak, men samtidigt är det ju alltid en najs känsla när allt är nytt fräscht och ens eget från första början! :)

tissoter gillar detta.
  4. steffe
    Trådstartare

steffe Friends of KS

Klart man e från Gōtet :cigar:

Tack för era svar,
    Detta är svårt, med klockor och hårt sparade slantar, klämmer på Colten irl så får vi se vart det landar!

Sundström gillar detta.
  5. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Jag gjorde det för någon vecka sedan. Nu ligger den och gnager i mig.. Den är riktigt fin!

6. JayLar

JayLar Borgare

Mycket trevlig klocka! Tycker som andra sagt att du ska köra om den känns bra. Finns bra läderband att komplettera med från bl.a. Waccex.de

svesam gillar detta.
  7. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Hade valt Colten alla dagar i veckan! Tycker att den är skitsnygg samt att den ligger bra i pris :)

8. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Colten är riktigt fin :D

9. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Det bättre köpet är ju den DU gillar bäst.
    Breitlingen är skitfin, men jag hade verkligen köpt den på länk. Dels är breitlings länkar oerhört välgjorda, sen blir det apdyrt att köpa till senare. Dessutom blir andrahandsvärdet något högre... ;)

Jonas.76 och Dixie gillar detta.
  10. stelah

stelah Biskop

Man vinner alltid på att välja det man tycker om. Förnuft dödar kärleken.

Denke gillar detta.
  11. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Köp den som känns rätt på handleden.
    Om du tar Breitlingen så se till att köpa den med länk och förhandla till dig
    ett gummi. Kostar apa att köpa till länk i efterhand och förr eller senare
    kommer du att vilja ha det.

Dixie gillar detta.
  12. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Båda är grymma, men i sammantaget tycker jag att ska man ha Breitling ska man ha chrono! Lite halva grejen liksom.

13. Tapiren

Tapiren Bonde

Jag har länge burit en liknande Breitling, vet faktiskt inte modellen i huvudet men det är en ut Colt-serien i alla fall. Jag har alltid varit, och är, väldigt nöjd. Nu börjar den förvisso bli till åren och länken känns kanske lite glapp men jag har alltid upplevt att den känns mer solid än samtida Rolex. Det finns nog inget "bättre köp" av dessa två, men visst har du rätt i att en Rolex kanske ligger mer stabilt i värde.

Mårtenssons ur Brookfield